Om katte er kræsne eller selektive i deres valg af foder er nok to sider af samme mønt :cool2:
I mit kuld på 3 killinger spiser de 2 af dem vådkost med stort velbehag.
Den tredje rører det simpelthen ikke. Når jeg serverer fx. Lux (blender det altid i en foodprocessor og tilsætter ekstra vand), så kommer de 2 susende og spiser straks.
Den tredje kommer også susende, man han slår bremserne i lige så snart han fanger duften af maden. Nysgerrigt går han lidt nærmere og snuser lidt mere. Foran tallerkenen sætter han sig ned lidt, og 4 sekunder efter begynde han at bakke væk fra maden. Det eneste han vil spise pt - af vådt - er creme fraiche :høhø:
Samme kuld foretrækker den lækre blanding af diverse tørkosttyper, som deres mor får serveret. Deres egen killingetørkost, og de har flere varianter, rører de sjældent. De tager fint på, og har en pokkers energi, som killinger normalvis har, så jeg lader dem spise det de nu engang vil.
Whiskey, Dooley, Nada, Xander, Lunte, Laika, Aroni, Lotus, Zippo og Felina vil gerne have vådt.
Bounty NÆGTER simpelthen at bevæge sig hen mod mad i den konsistens. Diva ses heller ikke i nærheden af vådkost.
Zulu kan da godt spise det, men han foretrækker helt klart tørkost.
Nogle mærker af tørkost giver diarré eller opkast her i huset. Nogle mærker nægter de at spise.
Jeg bruger en blanding af RC Digestive, sterilised, light samt Kingsmoor (de store piller), og det fungerer til alles tilfredshed.
Vi har 3 vandfontainer samt et par vandskåle og kattene drikker masser af vand 
Jeg accepterer, at de er selektive i deres valg af foder, og er forbi det punkt, hvor det “irriterer” / bekymrer mig
Forstået på den måde, at alle trives og står i gode konditioner på husets menukort
Så længe de gør det, ser jeg ingen grund til at forsøge at eksperimentere pga. nye produkter, pris, smag, vådt/tørt osv.
Hov jo, jeg har lige introduceret Kingsmoor - og det var både pga. prisen og fordi pillerne var enormt store - så jow lidt eksperimentere jeg.