Kræsne katte

Er der nogen af jer der har kræsne katte? Jeg fodrer Emil og Tjalfe med Royal Canin tørfoder, hvor jeg blander 3 slags, hvilket de begge spiser. Som vådfoder skifter jeg mellem Royal Canin og Hills. Emil har før spist lidt vådfoder, men igennem lang tid, har han kun spist sovsen. Da han er en kat der ikke spiser ret meget, er jeg bange for han bliver for tynd på et tidspunkt. Har fundet ud af, at han godt kan li Sheba kyllingebryst i gele. Er der nogen af jer der har erfaring med Sheba? Det er jo dyrt nok, men er det godt nok?

Jeg har ingen erfaring med Sheba, men her er det kun Kista der spiser vådfoder og andet de får, Zilaz, nej da mor, jeg bliver snavset om munden. de spiser begge tørfoder fra Royal Canin.

Hvis du ikke er så glad for at købe sheba har Feline porta et produkt der minder meget om lige den variant du beskriver…

quote=“PiaH”]Jeg har ingen erfaring med Sheba, men her er det kun Kista der spiser vådfoder og andet de får, Zilaz, nej da mor, jeg bliver snavset om munden. de spiser begge tørfoder fra Royal Canin

Hej Pia

Nå du kender også til kræsne katte. Tjalfe er jo hyggespiser, og skal i.flg. dyrlægen tabe 500 gram, og det er svært når jeg lader lidt tørfoder stå fremme p.gr.a. Emil der ikke spiser ret meget. Ja det er jo nok som med mennesker, vi kan også være kræsne. Tak for svaret.

Liva var faktisk meget kræsen da vi fik hende - hun fik RC som grundfoder - Maine Coon varianten bla. Af andre årsager skiftede vi grundfoderet ud, og pludselig var vores prinsesse ikke længere kræsen og kunne li alle mulige ting, hun ikke har ville have før ! Min teori er at hun har været halvdårlig af RC, og det har taget noget af hendes appetit/lugtesans what so ever :slight_smile:

Så måske du kan prøve med et andet tørfoder eller supplere med et andet - og som Hanne skriver, så er Feline Porta et super lækkert vådfoder, og noget mere drøjt end Sheba feks. Ann-Dorrit www.mysterycoons.dk forhandler det bla -thumbs

Hej Hanne

Ja jeg må prøve mig lidt frem. Sheba ser fint ud, og koster 11 kr. for sådan en lille, lille bitte rund dåse, så det er sikkert okay. Jeg ville bare så gerne ha de var på noget rigtig godt foder. Tak for svaret.

Tak til dig også Mette. Det må jeg se på. Guuud hvor er jeres katte flotte. Tog lige et kig på jeres hjemmeside. Store flotte missere.

Hej Hanne

Ja jeg må prøve mig lidt frem. Sheba ser fint ud, og koster 11 kr. for sådan en lille, lille bitte rund dåse, så det er sikkert okay. Jeg ville bare så gerne ha de var på noget rigtig godt foder. Tak for svaret.[/quote:2rzuwq00]

Jamen jeg kende det skam, min Line hun kunne ikke lide nogen form for kattemad, men den du taler om, kan hun godt lide…
Men så kom der feline porta ind i huset og spiser alle varianter… så det må være rigtig guf…

Jeg har fået -thumbs fra min dyrelæge med hensyn til et vådprodukt der hedder Felix…tror det hedder Pussi i DK.

Problemet er bare at det samme produkt som hernede hedder Felix altså Pussi i DK vil mine katte ikke spise, så selvom det er fra samme produkcent er der åbenbart en forskel alt efter land

Sheba siger dyrelægen også god for, altså dem i sauce da man kan se at det er regulær kød

Det var da så lidt :slight_smile:
Ja jeg kender til det, han er så kræsen at det gør helt ondt, han vil kun Royal Canin tørfoder. Han har elsket at få tunvand og tun, lidt rejer og vådfoder, men nu, næ nej herren vil ikke grisses om munden -høhø. Det eneste han vil ha’ er godbider fra Whiskas, og dem får de ikke særligt tit.

Hej Birthe

Ser ud til der er mange kræsne katte. Sheba er regulært kød, man kan se hvor meget kyllingekød der er i den lille dåse, så jeg prøver mig lidt frem, indtil kræsenper er tilfreds.

Igennem tiderne har vi prøvet alverdens mærker - især når vi er kommet hjem fra udstilling og har været præsenteret for alle de tilbud der er der.

Men hver gang er vi komme tilbage til RC - MCO-foder og Sinsiblen (i det ene fad) og så OralCare fra Hill’s og andre sjove ting (i det andet fad), så kan de selv vælge, og begge fade er tomme på en gang. Og maverne er i orden. . . . hvilket jeg syn’s er en væsentlig faktor.

Det er ikke vådfoder der står øverst på listen her i huset, fordi vores Somali kan ikke fordrage gelé og Chilla grovæder så hun kaster det hele op igen. Androkles gider kun slikke sovsen af, så Tornadoen rydder hele fadet hvis hun kan komme afsted med det. Hun får råt kød ved siden af (ca. en kyllingefil´t om dagen) og så hvad der ellers byder sig - hun er bare alt-ædende -thumbs

En gang imellem (ca. en gang pr. md.) deler de en dåse tun i vand (sjældent pga tungmetallerne/magnesium) - så hellere noget kogt fisk (som vor’ mor laver den) og som vor’ far selv har fanget. . . . . -jegkrydser

Jeg blander 3 slags R/C tørfoder til dem: Young mail, Indoor longhair og Hair & skin, og det spiser de begge to. Emil spiser bare ikke så meget mad overhovedet, så derfor ville jeg gerne ha lidt vådfoder i ham også. Nu har han lige guffet 1/2 dåse Sheba, så han kan altså godt når han vil. Jeg har aldrig givet dem rå kylling, men koger lidt engang imellem. Ja de kære dyr kan man ikke lige byde hvad som helst.