Vi har jordens mest kræsne katte, jeg kan ikke finde noget som helst lækkert til mine katte. De vil kun have deres tørfoder ( RC mco, RC kitten og RC sensibel). Vi har prøvet alt, rejer,tun, okeskød, forskellige former for vådfoder o.s.v. Den lille kan lokkes til lidt rå laks. Vores dyrlæge siger at det er fint nok med deres tørfoder. Men jeg syntes det er lidt trist ville da gerne give dem lidt lækkert en gang i mellem. Har i nogle ideer.
Sådan er det også her. Jeg kan få lidt rejer i 3 af dem men det skal de jo ikk eha for tit. 2 af dem kan jeg få lidt makret i tomat i men det syntes jeg ikke er misser mad. Der er ingen af dem der vil spise råt kød har prøvet med alt muligt. Det eneste jeg kan få alle til at spise er kyllinge stykker fra Sheba.
Det eneste Aske gider at spise udover sin tørkost er stegt kylling, Kitekat den store dåse med kylling, diverse Portavarianter med kylling, tun i vand og lidt gærtabletter… og så længe han trives med sin tørkost er det helt i orden.
Resten af Banden er nærmest altædende - med undtaagelse af hundenes BARFfoder, som jeg egentlig gerne så de ville spise lidt af… Det skal ikek være nemt, nej! -rulleøjne
har I prøvet sheba vådfoder? Det købes i varehuse, hvor man finder kittekat, whiskas etc.
De har en udgave af fx rent lyst andebryst i en olie.
Mine er kræsne, men de elsker Sheba vådfoder:ok:
Her er det trip trap træsko.
En spiser alt blot det kommer fra mors hånd
En anden spiser fisk og rejer samt lidt fra mors hånd
og den sidste er kun på tørkost…næsten…lidt stegt kylling - måske men ikke altid
[quote=~Prinsesse~;97535]har I prøvet sheba vådfoder? Det købes i varehuse, hvor man finder kittekat, whiskas etc.
De har en udgave af fx rent lyst andebryst i en olie.
Mine er kræsne, men de elsker Sheba vådfoder:ok:[/quote]
Jep det er afprøvet på nr 1 virker det men ikke på resten…Hun må så ikke få det…
Jeg synes også Hills vådfoder, dem i små runde dåser, er rigtig lækre. Sådan en slags blød paté-høhø
Der er dog en ting de vil slå kolbøtter for at få, det er whiskas godbidder men kun dem der hedder temptations og jeg har hørt at det bestemt ikke godt for dem. De får 3-5 af dem om dagen. Jeg ved ikke om det noget med sukker eller sådan, men vil da gerne vide hvorfor det ikke er godt for dem.
Jeg mener langt de fleste katte er helt vilde med dem. Jeg tror en temptation i ny og næ er okay for dem:)
Der har i hvert fald været snak om at “narkoen” i de temptations er sukker, og i det hele taget whiskas produkter:S
Sheba , hills og meget andet er prøvet. De snuser blot til det, men gider ikke æde det. Sjovt nok åd de alt da de var små.
Det er bare så træls:(
Lige nu kører vi applaws med kyllinge bryst og ost - det er de også helt vilde med.
Da vi var over og besøge vores nye “prinser” gav Pia (Free Jazz) os noget dåsemad med, som hun mente de ikke kunne modstå ( kan ikke huske hvad det hed). Men nej ikke tale om, det var kun vores gamle huskat der skulle nyde noget. Måske jeg bare skal lade være med at give dem noget andet end tørkost, jeg kunne jo vdvige udvalget med fra 3 til måske 5 slags.
Det eneste min Amira SLET ikke kan stå for er Almo Nature og Feline Porta 21 - til gengæld kan jeg udsætte hende for de mest obskure varianter af disse (f.eks. kylling/græskar eller laks/gulerod).
Mennesketing er ikke noget stort hit. Og jeg gider ikke svineriet ved kødboller i sovs (f.eks. Hill’s), for det bliver slikket ud af skålen og ud over det hele, fordi hun bedst kan lide sovsen
Her er det Zilaz, han er ikke til at få til at spise andet end sit tørfodder, de andre 2 æder faktisk alt.
mine drenge kom - da de var killinger - til at æde en hel pakke temptations de fik vippet på gulvet…
det var katte på SPEED i 16 timer - de sov ikke og de var hyper i alle 16 timer før de bogstaveligt faldt om af træthed
2-3 MAX pr gang… de bliver høje af sukkeret
De får også kun 3-5 om dagen og det er fordelt over mindst 2 gange. Men det er jo engle du har, så er du sikker på at det var temptations der var årsagen.
Hos mig spiser alle kattene, undtaget Inka, alt, hvad de får serveret … og kan stjæle.
Inka er ellers født og opvokset her, men lige fra helt lille killing har hun i 11 år konsekvent afvist alt bortset fra tørfoder - indtil for nylig, hvor jeg købte nogle dåser Animonda - Fisch Menue.
Det faldt i damens smag; Hun gufler det i sig på livet løs. Og det gør de andre selvfølgelig også.
Jeg synes absolut ikke det er et problem, hvis de kun vil spise deres tørfoder - mon ikke det kun er dig, det er et problem for?
Hvis du er i tvivl om de får væske nok, er der mange katte, der er glade for at få hældt lidt lunken vand ud over en lille portion tørfoder.
Da min hunkat havde killinger og trængte til noget ekstra (hun er også temmelig kræsen), købte jeg Feline Porta. De fleste af de varianter vil hun gerne spise.