Kravebæsterne

Jeg lægger fluks et stykke onslowtrøje ud i bilen så det er med på lørdag. Så kommer du bare hen i min hittekattestand og henter det :pote:

Det gør jeg britta. tak skal du have :slight_smile:

[quote=Mega;287793]Alle mine genudsætningskatte (neutraliserede og vildtlevende) har i sagens natur heller ikke haft krave på. Jeg har dagligt kunnet se dem, og heller ikke de pillede syningen op.

De er ligesom mine egne blevet syet (indvendig syning) med selvopløselige sting med sårlim over + de selvfølgelig også er blevet smertebehandlet.

Med de selvopløselige sting skal man være obs på såret 3-4.dagen, da nogle katte kan få en allergisk reaktion på dem. Så bliver såret rødligt og væskende. Det både klør og svier, og SÅ piller katten. Dette afhjælper enten Metacam eller Medrol (ikke begge dele samtidig) ret hurtigt.

Jeg har en mistanke om, at de skrækhistorier, hvor kattens tarme m.m. hænger ud af katten efter operation, skyldes at dyrlægen kun har syet i ét lag mod det korrekte i 3 lag.[/quote]

På præcis samme måde blev min flok på 5 katte behandlet for godt en måned siden …2X indvendig syning og lim på yderste lag, og ikke en af mine fik hverken rødme eller hævelser - Jeg var jo især obs på min lille missepige på 13 uger, for hun knoklede da rundt helt upåvirket af en syning under maven …Hos hende kom der en ganske lille hævelse på hver side af ‘revnen’ …ikke rødt eller væskende, kun en lille hævelse som forsvandt igen på 4 - 5 dagen.

Jeg bringer altid tidlig neutralisering og deres metoder op med de dyrlæger jeg møder - Vi har her i Næstved tre pænt store dyrlæge klinikker. De to af dem kunne jeg aldrig drømme om at bruge til tidlig neutralisering - Den 3. fik jeg for nylig spurgt ind til hvilken metoder hun brugte …Og hun ville IKKE lime den yderste lag, da hun mente at ALT for mange fik allergiske reaktioner af limen …Så resultatet blev at jeg kørte til Kalundborg og fik dem fixed der, og hold op hvor er jeg glad for mit valg - Alle var friske da vi hentede dem, og her var der heldigvis ingen tilbud om krave …Desværre viste det sig på 2. dag, at Crazy var lidt for interesseret i at få limen slikket/bidt væk, så min bedre halvdel blev sendt til dyrlæge for at købe en blød stofkrave, som hun fik på de første par nætter.