Kravle gård!

[quote=Missepigen;120279]LOL mor!!!

De er sku for store til at møve sig igennem…tiiihiiii[/quote]

Jo jo, men jeg troede jo at når det nu var killinger af tæskeholdet, så havde de måske superkræfter :tihi:

Lol! Tæskeholdet! Det var da ikke særlig pænt sagt…

[QUOTE=Missepigen;120273]
aprospros det - Når Duchess tager fat i en killing og forsøger at slæbe den væk - skal jeg lade hende gøre det?[/QUOTE]

Det er meget sandsynligt, at hun nu vil finde et helt andet sted i huset, hvor hun mener killingerne skal bo (er de ikke ved at være omkring 3 uger?).
Min erfaring siger mig, at det er meget mindre stressende både for morkat og en selv, hvis man så vidt muligt følger hendes ønsker.

[quote=Vivi_Fletcher;120322]Det er meget sandsynligt, at hun nu vil finde et helt andet sted i huset, hvor hun mener killingerne skal bo (er de ikke ved at være omkring 3 uger?).
Min erfaring siger mig, at det er meget mindre stressende både for morkat og en selv, hvis man så vidt muligt følger hendes ønsker.[/quote]

Ja Vivi, men første gang hun flyttede killingerne blev to af dem placeret i en kuffert, en en anden under sengen. Hvor vil hun så gerne være?

Jamen hun tager ikke killingerne samme sted hen…det er det der bekymre mig…sidst hun flyttede på killingerne flyttede hun 2 ind i en kuffert og den sidste under sengen…

I dag smed hun den bare midt på stue gulvet…

Jeg lagde den ind i kassen igen og så gik hun ind og lagde sig hos dem…og så var der ikke mere der…

Prøv at udskifte selve fødekassen. Hvis den lugter af blod eller lign fra fødslen, så vil mormis flytte killingerne da det ellers tiltrækker rovdyr.

Det har vi forsøgt - vi lavede en ny til hende som vi lagde killingerne op i, ikke tale om, hun ville ikke være i den, hun hoppede ind og ud af den når killingerne kaldte som om hun ville gerne være ved killingerne men ikke i den kasse.

Der har dog ikke været noget med utilpasshed siden vi sat kravlegården om…tror du den har givet hende en følelse af tryghed?

Det er langt fra altid, at morkatten kan beslutte sig for, hvor hun vil være :smiley:
Jeg plejer at observere hende. Hvis hun fx smider dem på gulvet, er det som regel fordi hun gerne vil flytte dem, men ikke selv ved hvorhen. Jeg ser det oftest hos førstegangsfødende og tolker det som, at deres instinkt siger de skal flyttes, men hunkatten selv er forvirret fordi hun ikke rigtig ved, hvad hun skal stille op.
Så længe hun finder sig i, at du returnerer dem til kassen og hun derefter bliver der, kan du fint gøre det :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;120343]Det er langt fra altid, at morkatten kan beslutte sig for, hvor hun vil være :smiley:
Jeg plejer at observere hende. Hvis hun fx smider dem på gulvet, er det som regel fordi hun gerne vil flytte dem, men ikke selv ved hvorhen. Jeg ser det oftest hos førstegangsfødende og tolker det som, at deres instinkt siger de skal flyttes, men hunkatten selv er forvirret fordi hun ikke rigtig ved, hvad hun skal stille op.
Så længe hun finder sig i, at du returnerer dem til kassen og hun derefter bliver der, kan du fint gøre det :)[/QUOTE]

Indtil videre virker det ikke til at genere hende at jeg returnere dem til kassen, hun har lagt sig ind til dem begge gange…