Kreative ideer til at komme op på skab søges!

Jeg leder efter en kreativ ide, som ikke må fylde for meget i rummet, så misserne kan komme op på skabet.

Her er nogle billeder og en video af det:

[video]http://s213.photobucket.com/albums/cc231/Diva-Mus/?action=view&current=IMG_0907.mp4[/video]

Jeg er selv gået lidt i stå, så gode ideer modtages med kyshånd! :ok:

Hvad med et kradsetræ?? Var det en mulighed?? Vi har et gulv til loft kradsetræ stående, så de kan komme der op…

Eller hylder i forskellig højde, så de kan springe fra hylde til hylde…

Eller en kradsevæg… A la den her:

Bær over med rodet… Den hænger på vores altan… Men kan også laves til at hænge indenfor…

Du kan prøve at måle en alm stigereol og se om den ku laves om til en slags trappe, hvor man stadig ku komme til skabene bagved:

Håber du kan se min ide i det!

En “planke” man kunne stille skråt fra gulv til toppen på det skab ved vinduet, laver sådan at man nemt kan “løfte” den af hvis man skal i skabet … planken kunne beklædes med sisel (staves) … den skulle ha sådan et par “kroge” af fladt jern der går omkring toppen af lågen … håber du forstår mig !?

Nåe ja man kan jo også få et galoptræ men jeg ved ikke helt om dine prinsesser lige er til sådan ét?

[QUOTE=HeroldDesign;915785]Du kan prøve at måle en alm stigereol og se om den ku laves om til en slags trappe, hvor man stadig ku komme til skabene bagved:

Håber du kan se min ide i det![/QUOTE]

Ideen kan jeg sagtens se, Elisabeth. Men jeg er bange for at der ikke er nok gulvplads til at det kan lade sig gøre :frowning: Der er nok 1,5 m fra skabet til sengen.

Det der! Det var faktisk en rigtig GOD ide! :ok: Måske kunne det beklædes med nogle billige tæpper fra IKEA? Jeg tænker videre på den…

Altså nu har de jo striber :wink: Men jeg ved ikke helt hvor man skulle sætte det fast? Det skal jo støttes op af noget og fæstnes og det synes jeg bare ikke der er mulighed for? :frowning:

[QUOTE=DK*DeLaCour;915807]

Altså nu har de jo striber :wink: Men jeg ved ikke helt hvor man skulle sætte det fast? Det skal jo støttes op af noget og fæstnes og det synes jeg bare ikke der er mulighed for? :([/QUOTE]

Galoptræet sidder bare i spænd mod loftet.

[QUOTE=DK*DeLaCour;915807]Ideen kan jeg sagtens se, Elisabeth. Men jeg er bange for at der ikke er nok gulvplads til at det kan lade sig gøre :frowning: Der er nok 1,5 m fra skabet til sengen.

Det der! Det var faktisk en rigtig GOD ide! :ok: Måske kunne det beklædes med nogle billige tæpper fra IKEA? Jeg tænker videre på den…

Altså nu har de jo striber :wink: Men jeg ved ikke helt hvor man skulle sætte det fast? Det skal jo støttes op af noget og fæstnes og det synes jeg bare ikke der er mulighed for? :([/QUOTE]

En stigereol er jo ikke så bred, 25cm eller lign.
Galoptræet kan vel sættes fast i loftet, men den ide med det skrå brædt er også god! og det hele er jo ikke for så lang tid :slight_smile:
og nåe ja jeg havde da glemt striberne:tihi:

Hvad er der bag den åbne dør?
Jeg har hylder siddende forskudt bag døren i soveværelset, netop for at de kan komme op på reol og skab i den ende. De er fra Ikea og sidder fast med nogle meget solide holdere. Hylderne er beklædt med plydsstof der sidder fast med velcro, så det kan tages af og vaskes. De skrider på en glat malet flade når der er fart på; for hylderne er i sagens natur ikke så lange og brede at der er plads til udskridninger :wink:

eller du laver en plade med hylder der hænger på døren så den stadig kan åbnes:

Ja, og det ville helt sikkert være ideelt! Er der nogen der kender nogle steder hvor man kan købe det i lidt dårligere kvalitet, som ikke er så dyrt som f.eks. Pet Fun og Kattens No. 1? Jeg synes 1.000 kr for noget, som jeg ikke ved om jeg kan bruge i min lejlighed når den kommer, er lidt mange penge… Også på en SU :frowning:

[QUOTE=Ann R;915817]Hvad er der bag den åbne dør?
Jeg har hylder siddende forskudt bag døren i soveværelset, netop for at de kan komme op på reol og skab i den ende. De er fra Ikea og sidder fast med nogle meget solide holdere. Hylderne er beklædt med plydsstof der sidder fast med velcro, så det kan tages af og vaskes. De skrider på en glat malet flade når der er fart på; for hylderne er i sagens natur ikke så lange og brede at der er plads til udskridninger ;)[/QUOTE]

Bag døren er der ikke rigtig noget, men jeg skal jo kunne åbne den? :slight_smile: Desuden er det på den anden side af rummet, som jeg gerne ville have de skulle kunne komme op? :slight_smile:

[QUOTE=HeroldDesign;915821]eller du laver en plade med hylder der hænger på døren så den stadig kan åbnes:
[/QUOTE]

Hvordan sørens skulle man kunne det? Hvilke materialer? For ideen er super god - Jeg kan bare ikke lige se hvilke materialer, der skulle bruges? :høhø: Undskyld, men handy woman bliver jeg aldrig :stuck_out_tongue:

Lav den i PDF plader. Vinkelbeslag på hylderne, som du evt beklæder med gulvtæppe. Og så skrues/boltes den fast gennem skabslågen.

Hvis nu min mor ikke vil have ødelagt skabet? :slight_smile: Undskyld jeg er krævende, men det er 3 mennesker der skal kunne leve med det - Mine forældre er lidt skarpe når det gælder deres ting, for “mine” katte :s

sådan en rulle fra et gulvtæppe med gulvtæppe eller sisal på som galoptræ … kunne det fungere mon?

Ja, så er jeg lige lidt tom for idéer lige nu…

man kan få beslag af metal med “krog”
skal lige se om jeg kan finde et link!

kan ike lige finde andre link, men jeg er 99% sikker på at sådan nogle kan man få i enhvert byggemarked.

Så kan du sætte vinkelbeslag på øverst på pladen, så den bliver hængt på lågen.

[QUOTE=HeroldDesign;915873]man kan få beslag af metal med “krog”
skal lige se om jeg kan finde et link!

http://marinelageret.dk/daeksudstyr-65/tilbehoer-til-badestiger-67/beslag-krog-for-badestige-saet-med-5-stk-448.html[/QUOTE]

Du var hurtigere, så kan jeg jo lære at læse tråden færdig inden jeg svarer. :slight_smile: