Kreative ideer til at komme op på skab søges!

God ide bortset fra det hedder MDF plader…:klapper:

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?22990-Hjemmelavet-kradsetr%E6

Itzy Bitzy’s indlæg nr 5 og så bare lavet med et tæpperør med sisal limet på og en plade forneden og de små vinkelbeslag foroven.

Prøv at se her Kratzbaum Orion günstig online kaufen | zooplus

og de har jo -20% de næste dage, så det er omkring 260 kr. + noget transport.

Tilføjelse - ved ikke med kvaliteten, og det ser ud til, at andre
måske har bundet den fast, udover spændet i loftet. Men billig
er den, og hvis den kun bruges som “trappe” til skabene, så er
den måske god nok, men der er jo altid en risiko for, at de vil
bruge den til mere :høhø:

Okay - jeg troede bare de skulle kunne komme op på skabet, uanset hvorfra :gruble:

Jeg kan sagtens åbne døren, det er derfor hylderne ikke kan være så lange eller brede :slight_smile: Dog skal man tænke på om katten skal kunne vende sig på hylden - det skal de nemlig kunne hos mig. “Vendehylden” kan ikke være så kort eller smal at det ikke kan lade sig gøre. Det er den, den lyse kat (Ditte) sidder på. Hun var gammel og en tyksak, så når hun kunne, kan de fleste :slight_smile:

Elendigt billede, men du kan måske se idéen :slight_smile:

Her kan du se den åbne dør i baggrunden. Kattene går ind gennem sprækken mellem døren og reolen og hopper op på hylderne bag den.

[QUOTE=Ann R;915904]Okay - jeg troede bare de skulle kunne komme op på skabet, uanset hvorfra :gruble:

Jeg kan sagtens åbne døren, det er derfor hylderne ikke kan være så lange eller brede :slight_smile: Dog skal man tænke på om katten skal kunne vende sig på hylden - det skal de nemlig kunne hos mig. “Vendehylden” kan ikke være så kort eller smal at det ikke kan lade sig gøre. Det er den, den lyse kat (Ditte) sidder på. Hun var gammel og en tyksak, så når hun kunne, kan de fleste :slight_smile:

Elendigt billede, men du kan måske se idéen :slight_smile:

[/QUOTE]

Ann jeg tror du misforstår Karina, den dør man kommer ind af er på den modsatte væg af hvad skabs arrangementet er og så skal de jo kunne springe tværs gennem rummet for at det ku virke :slight_smile:

Åh! Okay, ja, det har jeg så - eller, jeg har misforstået billedet. Det der nok er en hvid skabsdør (?) lignede en åbentstående dør for mig. Jeg sad udenfor, med modlys ind i skærmen.
Sorry… :pose:
Så ville jeg nok forsøge mig med et kradsetræ til loftet. hvis der kan blive plads til det. :slight_smile:

Er det Greven? Aldeles pragtfuld :hjerte:

[QUOTE=HeroldDesign;915915]Er det Greven? Aldeles pragtfuld :hjerte:

[/QUOTE]
Det er det ja. Han var verdens dejligste kat, var han :hjerte:

Ahhhh ja, jeg bliver ved med af kalde det PDF. G Jeg lærer det nok en dag. :tihi:

Er det bare mig der er “handikappet” af at have abyer og somalier ? Men kan kattene ikke hoppe op i vindueskarmen og så derfra op på skabet ?
For det ville mine jo gøre.

[QUOTE=Ann R;915912]Åh! Okay, ja, det har jeg så - eller, jeg har misforstået billedet. Det der nok er en hvid skabsdør (?) lignede en åbentstående dør for mig. Jeg sad udenfor, med modlys ind i skærmen.
Sorry… :pose:
Så ville jeg nok forsøge mig med et kradsetræ til loftet. hvis der kan blive plads til det. :)[/QUOTE]

Hehe, lige præcis :slight_smile: Den hvide dør er en skabsdør, så det hjælper desværre ikke rigtig med hylder på den måde. Ideen var jo ellers god nok :wink:

[QUOTE=Teresa Guldager;915951]Er det bare mig der er “handikappet” af at have abyer og somalier ? Men kan kattene ikke hoppe op i vindueskarmen og så derfra op på skabet ?
For det ville mine jo gøre.[/QUOTE]

Jamen… Jeg har BIMSER! De er altså lidt mindre kreative og liiiidt tungere i bagdelen :tihi:

[QUOTE=HeroldDesign;915895]http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?22990-Hjemmelavet-kradsetr%E6

Itzy Bitzy’s indlæg nr 5 og så bare lavet med et tæpperør med sisal limet på og en plade forneden og de små vinkelbeslag foroven.[/QUOTE]

Hey! Det var da skide smart! :ok: TAK! Hvor får man materialer til det henne, tror I? Jeg er heeeelt handicappet med det der… For min eks kæreste var håndværker og plejer at gøre sådan noget ting…

[QUOTE=Charlotte Oeh.;915897]Prøv at se her Kratzbaum Orion günstig online kaufen | zooplus

og de har jo -20% de næste dage, så det er omkring 260 kr. + noget transport.[/QUOTE]

Ej! Det var jo lige til at overse! Det var da i hvert fald den “nemmere” løsning! TAK Charlotte :thumbup:

Nogen der har den kode til zooplus med de der 20% ?? :wink:

Mon det er den her?

20% SSV-Rabatt auf Tierbedarf*
Ihr Gutschein-Code: SSV-2012

Den gælder til 14 august

[QUOTE=Ann R;915998]Mon det er den her?

Den gælder til 14 august[/QUOTE]

TAAK! Hermed bestilt :wink: Til den nette sum af 208 kr, incl fragt :smiley: :smiley: :smiley: Såå er jeg sgu egentlig ligeglad med kvaliteten :wink: Så holder det så længe, som det holder - Hvilket til den pris i øvrigt er mere end rigeligt :smiley:

Nu ved jeg ikke helt hvor det skal stå ? …men hvis det er muligt ville nok være en go ide at fæstne den to steder til væggen ellers er jeg lidt bange for at det er for ustabilt …

Jeg finder det mest optimale sted når det ankommer - Det er nok nemmest at se når man ligesom har det i hænderne :slight_smile:

… det er sikkert rigtig :smiley: Held og Lykke med det … :ok:

Vi har en hængende på vores væg… Se indlæg to :wink:

Når det er inde er det knap så nødvendig at træet er behandlet.

Køb en god tyk plads af fyrtræ eller andet træ… Som er størrelsen på det der skal dækkes…

Køb der efter træ der er lidt tyndere og længere, da du skal have lavet nogle hylder…

Køb hyldeknægte til de hylder

OG noget sisal til at beklæde den med…

Og da jeg kan se du kommer fra Århus, så ville jeg tage en tur til Bauhaus og hente købe det hele for det bragt ud…

[QUOTE=Nethe;916130]Vi har en hængende på vores væg… Se indlæg to :wink:

Når det er inde er det knap så nødvendig at træet er behandlet.

Køb en god tyk plads af fyrtræ eller andet træ… Som er størrelsen på det der skal dækkes…

Køb der efter træ der er lidt tyndere og længere, da du skal have lavet nogle hylder…

Køb hyldeknægte til de hylder

OG noget sisal til at beklæde den med…

Og da jeg kan se du kommer fra Århus, så ville jeg tage en tur til Bauhaus og hente købe det hele for det bragt ud…[/QUOTE]

TUsind tak for forklaring! :ok: Jeg tænker at jeg måske kan bruge ideen et andet sted, da jeg har bestilt det kradsetræ fra zooplus, som det er meningen de skal kunne “galoppere” op ad - Det er godt nok bimser, men de her har alle tre striber :stuck_out_tongue: Jeg håber de kan fange ideen. Jeg ved at hende den mindste i hvert fald kan. Og hun er den, som skal have mest aktivering, så det er sikkert ikke helt skidt :slight_smile:

Jeg henter dem i morgen!!! :smiley: :smiley: Jeg GLÆDER mig ubeskriveligt! Jeg har ikke boet med mine “børn” i næsten 4 mdr… Snøft, hvor har det været hårdt. Bliv så i morgen, NU, NU, NUUUU! :smiley: