Krølle spam. Mit første forsøg på at lave krøller

Så har Ronja prøvet at være i bad og vi har haft hende redt igennem her er de krøller der er tilbage efter ca en uges tid med lidt forsøg med vand og andet sjov :høhø:

Se nogle nuttede fødder jeg kan sidde og kikke ned på når jeg sidder op i sengen med Ronja på min dyne :hjerte:

krøllemave lige til at nusse ikk :inlove:

krøllet krave

krøllet hals

siden stadig dårligt krøl, men vi har da en god del af katten krøllet nu :lol:

Så lige 2 hvor hun kikker op på mig

Åh for et skønt udtryk :wehuu::wehuu:

hov hun skal da have renset øre pinligt…nå men se lige bort fra jeg ikke har fået renset hendes øre :ups::tihi:

Hun er fin… Elsker det der lidt “mean” look hun har :slight_smile:

Var også det udtryk jeg faldt pladask for. Har jo altid været vild med Coons pga deres bisse look så var rigtig glad for at få en kat der kunne have lidt attitude på også.

Nu spørger jeg sikkert riiiigtig dumt! Har du lavet krøller på din kat:)? Hvis ja, hvordan og hvorfor?

Hun er en selkirk rex så er fra naturens side af krøllet. Men som med mennesker med naturkrøl så sidder de ikke perfekt uden man gør en indsats. Jeg har pt bare haft hende vasket igennem og siddet med kam og “vand-sprøjte-flaske” og prøvet mig frem i blinde :slight_smile:

Hun er altså sød. Men … krøller hun ikke af sig selv? Det gør Adelie da…

Aaarh, jeg forstå, jeg forstå :D. I den grad endda - jeg er selv ekstremt krøllet fra naturens side, så jeg kender det godt.

hendes krøller er bedst når hun er nyvasket og hvis man nusser for meget med hende ødelægger man faktisk krøllerne, ved ikke om det er fordi hun er langhåret eller bare sådan selkirk krøllerne er? Så det er en af de racer der ikke skal nusses for meget før dommer har set dem hehe (men det får folk altså lov til alligevel lærer jo nok hurtigt at “redde” de krøller der bliver dårlige)

Nogle ikke kemiske trick du kan give mig har ingen erfaring med natur krøl eneste jeg kan se er vand hjælper gevaldigt på dem.

tzari - Jeg ødelægger også mit “krøl” (har meget let bølget, havde mere før jeg for et par år siden lige blevet afbleget) ved at røre det/børste det :slight_smile:

Du må ha’ et lille tågekammer hun kan stå i inden hun skal til dommeren :wink:

Jeg bruger ingen kemikalier på mig selv, og det ville vel også være synd at gøre det på kattene. Jeg har nogle økologiske hårolier, men det tror jeg bestemt ikke virker på kattepels :D. Det er vidst kun godt til langt menneskehår. Derudover kan man få nogle gode saltvandssprays, temmeligt kemikalieforladte der er gode til menneskekrøller (til at definere dem/gøre dem mindre uldne og flyvske).

…derudover er det også et no-go for mit krøllede hoved at rede håret mens det er tørt - så går der gigant-puddel-i-den :D. Reder det kun vådt med balsam i…

Derfor jeg sagde ikke kemisk løsning. Fik godt fiffet med at rede mens jeg vaskede hende af en veninde med naturkrøl. Da jeg vaskede hende redte jeg bagefter. Denne vask var uden shampoo skulle bare se hendes reaktion og pelsens og selv det tager hun helt cool og er ret ligeglad. Tror seriøst ikke der er noget der chokere/irritere den pige LOL. Men redte der lige efter men skal se om det hjælper noget at rede imens jeg vasker hende. Har heldigvis et par måneder at øve mig endnu. Ellers er det jo hvad det er hvis vi får lidt træk for pelsen er blevet for glat første mange gange er jo bare træning for hende og mig.

Hvor dejligt at hun er totalt cool :smiley: Så kan i jo roligt eksperimentere og øve jer derudad…

Gad vide om hendes egen vaskning ikke “trækker” krøllerne ud… har du nogen fornemmelse af det? Og mon ikke man kunne få nogle snedige tips fra opdrættere af denne race?

jeg fik de fif fra opdrætter at jeg IKKE måtte rede i hende efter vask(skulle vist helst være samme morgen eller sen aften så vidt jeg forstod) og før bedømmelse og folk skulle vente til efter bedømmelse med at nusse hende. Skulle også prøve at kramme håret når jeg tørrede det. Det med at kramme kræver vist en del forsøg for at få krøllerne ordentlig frem. Tror lidt det mest bare er øvelse og så få taget på det.
Men nøj den ryg og hale irritere mig når nu jeg kunne få resten til at krølle fint med de tips. Skal også have luret hvordan jeg tørre hende bedst muligt skulle dubbe hende tør men hvordan hulen gør man lige det uden at ugle pelsen(også derfor der kom en kam igennem hende bagefter) hehe. heldigvis tørrede hun overraskende hurtigt.
Og så siger folk semi-langhårede glatte katte er besværlige vil gerne bytte. Dejligt hun er så cool omkring bad og spray flaske så jeg kan eksperimentere til jeg finder den helt rigtige opskrift. Har søgt efter selkirk fora for at få flere input men det eneste jeg fandt er der kun få indlæg per uge, men fik fif om en forening kan håbe de har nogle ekstra fif. Kan jo være en anden opdrætter/ejer har et smart trick de lige har luret. Alle råd er meget velkomne jo flere der kommer med ideer jo større chance for det helt rigtige fif kommer frem.
Men er glad for jeg da er kommer over halvejs selvom den del der mangler jo netop er det første dommerne ser men så må de jo lige løfte hende og se hele katten.

[QUOTE=Kattene på Bakken;759559]Hvor dejligt at hun er totalt cool :smiley: Så kan i jo roligt eksperimentere og øve jer derudad…

Gad vide om hendes egen vaskning ikke “trækker” krøllerne ud… har du nogen fornemmelse af det? Og mon ikke man kunne få nogle snedige tips fra opdrættere af denne race?[/QUOTE]
Ser faktisk ud til hendes vaskerier gør krøllerne lidt pænere men hun fugter dem jo også når hun vasker sig. Er lidt sjovt for ja burde virke modsat.