Kryds fingre for Miv <3

Puha… Jeg ved ikke hvor jeg skal starte…

Min lillesøster på 13 år skrev en sms til mig sent i går aftes at hun havde brug for min hjælp - hurtigt - hun var helt i panik…

Hendes “gamle” kat Miv på 12-13 år var begyndt at opføre sig mærkeligt, hun kunne/ville ikke tisse, kun små dråber, og så var det helt brunligt…
hun havde tisset i min søsters seng - og det plejer hun IKKE at gøre…
Så hun var godt klar over at noget ikke var som det skulle være…

Vores forældre “vil ikke ofre penge på en kat” (hvorfor har de den så spørger jeg bare), så de ville ikke ringe til vagtdyrlægen…

Jeg beder så min mor ringe til dyrlægen her til morgen mellem 7-9 hvor han har tlf.tid - “det kunne hun ikke, for hun skulle møde på arbejde kl 7” NØJ den sætning pissede mig af…

Min lillesøster, SOM ALTSÅ KUN ER 13 ÅR tog så selv initiativet her til morgen og fik ringet til dyrlægen!!!

Dyrlægen sagde til hende at det godt kunne tyde på blærebetændelse - men at risikoen for at det er kræft desværre også er til stede grundet kattens alder…
Han kunne ikke sige noget med sikkerhed uden at undersøge katten først…
Så her inden længe tager jeg min lillesøster og Miv med ind til dyrlægen så der kan blive kigget på den stakkels mis…

Betalingen må vi jo så finde ud af…
Dyrlægen kender mig ret godt efterhånden, så jeg tror bare at behandlingen kommer til at stå i mit navn, så må jeg tage kampen med mine forældre omkring betaling når regningen kommer… Om jeg så må lægge ud for behandlingen…
Det er ikke det der er det vigtige lige nu… Nu skal vi bare have den kat i behandling (håber jeg så inderligt)…

Og det er her jeg har brug for jeres krydsede fingre og positive energi - for hvis det er kræft, frygter jeg lidt at der kun er én ting at gøre - og det vil knuse min lillesøster, den kat er hendes ét og alt, men hun er udemærket klar over at det er det der må til, hvis det viser sig at være kræft…

Jeg synes hun er en sej pige! Og jeg har SÅ STOR respekt for hende…
Jeg havde aldrig turdet i en alder af 13 år selv at ringe til dyrlægen…
Jeg havde sat mig ned og grædt og tænkt dumme far og mor!

Jeg er ikke ét sekund i tvivl om at hun bliver en fantastisk omsorgsfuld og meget ansvarlig kæledyrsejer, den dag hun flytter hjemmefra og selv skal have dyr :love2:

:kryds::kryds::kryds:

:kryds: lad det ‘‘bare’’ være blærebetændelse :kryds:

:kryds: for Miv
og :ok:til din lillesøster - hun lyder som en sej pige!

Dejligt med en pige, der kan tænke selv :ok:

Umiddelbart kan jeg ikke se nogen grund til at mistænke kræft - ja, det er en mulighed, men alt andet lige er der jo tusindvis af katte, der får blærebetændelse hver dag, så sandsynligheden for det bare er det, er ret stor.

Fremover skal katten have vådfoder, vådfoder og vådfoder - ellers kommer det bare igen.

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Til Miv: :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Og stor ros til din lillesøster for at gøre det eneste rigtige, nemlig at ringe til dyrlægen. :ok:

Flot klaret af din lillesøster :ok:

Mange :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: for at det er noget der kan behandles.

Er der noget nyt:?

Det var “bare” en meget grim blærebetændelse! :rundtosset:

Så Miv fik et skud antibiotika og piller med hjem til de næste 10 dage!

Hold op en lettelse!! :thumbup:

[QUOTE=Lotte F;975549]Det var “bare” en meget grim blærebetændelse! :rundtosset:

Så Miv fik et skud antibiotika og piller med hjem til de næste 10 dage!

Hold op en lettelse!! :thumbup:[/QUOTE]

Dejligt nyt :pote:

Godt at din lillesøster tog affære, så missen nu får den rette behandling :ok:
God bedring med hende :slight_smile:

Dejligt at læse det “kun” var en blærebetændelse.

Respekt for din søster, hende kan du godt være stolt af.

:thumbup: Dejligt at missen kunne behandles, så er hun snart rask igen, takket være din lillesøster og hendes hjælpsomme storesøster.

Husk at Miv skal have vådmad, masser af vådmad fremover, så sker det forhåbentlig ikke igen.

Synes også dy har en sej lillesøster - og hvor var det dejligt det “bare” er en blærebetændelse

Sådan! Godt gået af dig og lillesøster :smiley: Rigtig god bedring med Miv :hjerte:

Stor respekt for både din lillesøster og dig … men hvor skulle dine forældre skamme sig :frowning:
God bedring med Miv. Hun bør samtidig med antibiotica have noget smertestillende (f.eks. flydende Metacam).

Tusind tak for jeres søde ord allesammen! :smiley:
Søster er gjort opmærksom på at Miv skal have masser af vådfoder, og gerne rørt op med vand for at få ekstra væske (sådan gør jeg med mine - min ene dreng har tendens til at danne krystaller, så der skal bare hældes masser af væske i ham)…

[QUOTE=Mega;975620]Stor respekt for både din lillesøster og dig … men hvor skulle dine forældre skamme sig :frowning:
God bedring med Miv. Hun bør samtidig med antibiotica have noget smertestillende (f.eks. flydende Metacam).[/QUOTE]
Jeg prøver lige at snakke med dyrlægen om at få noget smertestillende til Miv :slight_smile:

Update fra lillesøster:

Hun har det meget bedre i dag. Hun har ikke en eneste gang siden i går ved dyrlægen prøvet på at se om hun kunne få noget ud. Og hvis så endelig skulle lave noget, så er hun gået på bakken. Og i bakken kunne man se store områder hvor hun havde tisset, og ikke de der små betændelses dråber der. Tisset havde en gullig farve med en meget meget meget svag farve af lysebrun. I dag er hun også fyldt med energi, og har været ovre at lege med hendes legetølsmus et par gange… Ej helt ærligt. Kan det seriøst blive bedre bare på kun en dag! :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

dejlig dejlig update…

og godt du har sådan en dejlig handlekraftig lillesøster der kan få tingene til at ske når forældrene svigter :gal:

:kram: