Kryds fingre for Miv <3

Dejlige opdatering. :slight_smile:

Godt at høre! :smiley:

[QUOTE=Mega;975620]Stor respekt for både din lillesøster og dig … men hvor skulle dine forældre skamme sig :frowning:
God bedring med Miv. Hun bør samtidig med antibiotica have noget smertestillende (f.eks. flydende Metacam).[/QUOTE]

Jeg ville ikke give smertestillende til noget som en blærebetændelse - ligesom jeg heller aldrig selv ville tage smertestillende til den slags.

Ja, sagtens - hvis det er bakterielt virker antibiotikaen lynhurtigt :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;976100]Jeg ville ikke give smertestillende til noget som en blærebetændelse - ligesom jeg heller aldrig selv ville tage smertestillende til den slags.

[/QUOTE]

Jeg har da lige fået Metacam med hjem til en kat med blærebetændelse, men hun havde også tydelige smerter

Hvis en kat har tydelige smerter, skal den naturligvis smertebehandles.

Men i de fleste tilfælde synes jeg bare de render på bakken konstant og ikke viser tegn på smerte - det er også sådan jeg husker det at have blærebetændelse.

Anyway mener jeg ikke det er nogen katastrofe, at man ikke smertebehandler den slags - som oftest er katten i bedring indenfor få timer efter der er givet antibiotika :slight_smile:

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: for Miv og :respekt::thumbup::thumbup: for lillesøster

Cats og Conni

Dejligt det allerede er bedre og sikke en fantastisk lillesøster du har :slight_smile:

Hun skal nok blive en af de rigtig gode katte-ejere (ligesom sin søster ;)), når hun bli’r stor

:slight_smile:

Hvor er det dejligt, at det ikke var “værre” :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;976100]Jeg ville ikke give smertestillende til noget som en blærebetændelse - ligesom jeg heller aldrig selv ville tage smertestillende til den slags.
[/QUOTE]
Da Adonia havde blærebetændelse, ordinerede dyrlægen ud over antibiotica også Metacam, hvilket gjorde antallet af hendes hyppige bakkebesøg mindre.
Nogle blæreinfektioner medfører svien, når man tisser (har selv prøvet det), og da en kat ofte vil komme til at forbinde bakken med smerter, risikerer man, at den tisser andre steder.