Krymper velour?

Det har jeg nu altid haft alligevel, selvom jeg ikke lige vidste uniformerne var af uld…

Håber VIRKELIG I har AC ude i “styrerummet” (eller hva det nu hedder :tihi: )

Trekkie - Det skal jeg have… Også bare for at I skal gå i uld uanset årstid, yrk…

Faktisk - jeg har et højt tørrestativ, hvor tøjet hænger i op til tre etager. Der kan være ca to maskiner på. Det passer lige i brusenichen, og vores udsugning dér er så effektiv, at tøjet tørrer hurtigere end hvis det hænger ude på en sommerdag. Og som sagt - jeg var træt af at mit tøj blev kedeligt af den barske behandling.
Og ja, jeg tænker da også på de penge jeg sparer. :slight_smile:

Øv - hvor svært kan det være at designe en pæn sommerting i bomuld? :gruble: Jeg HAR ondt af jer! :sveder:

Hold da op! :yikes: Det kan jeg slet ikke forestille mig. Billede, please?
I min bruseniche ville der ikke engang være plads til 1 maskinfuld, uanset hvordan man så trak snore. Og det ville da slet ikke blive tørt, hvis det skulle hænge så tæt. Derimod er det perfekt udendørs på en dag som i dag med sol, varme og blæst: Den ene maskinfuld er tør, når den næste er færdigvasket. :ok:

[QUOTE=Ann R;630937]Faktisk - jeg har et højt tørrestativ, hvor tøjet hænger i op til tre etager. Der kan være ca to maskiner på. Det passer lige i brusenichen, og vores udsugning dér er så effektiv, at tøjet tørrer hurtigere end hvis det hænger ude på en sommerdag. Og som sagt - jeg var træt af at mit tøj blev kedeligt af den barske behandling.
Og ja, jeg tænker da også på de penge jeg sparer. :)[/QUOTE]

Det ville heller ikke være nok her :tihi:
Vi vasker gerne en 5-6 vaske af gangen, det passer sådan lige godt med så en vask med hvidt, sort, gråt/mørkt, kulørt og en kogevask…
(Vi bor jo i bolig forening og skal bestille vasketid, og kan ikke bare lige sætte en over når vi lige går hjemmefra eller lign.)

[QUOTE=Else;630964]Hold da op! :yikes: Det kan jeg slet ikke forestille mig. Billede, please?
I min bruseniche ville der ikke engang være plads til 1 maskinfuld, uanset hvordan man så trak snore. Og det ville da slet ikke blive tørt, hvis det skulle hænge så tæt. Derimod er det perfekt udendørs på en dag som i dag med sol, varme og blæst: Den ene maskinfuld er tør, når den næste er færdigvasket. :ok:[/QUOTE]
Det er den her type:

Det er ca. 1,5 m højt vil jeg tro - uden at have målt.
Som regel bruger jeg ikke den nederste afdeling, eller kun den øverste i den ene side, hvis det er lange bukser, lagner eller sådan noget. Der er hjul under, så det er nemt at flytte. Jeg har haft sådan et siden jeg flyttede hjemmefra, tror det her er nr 4 :slight_smile: Jeg har altid haft brug for at tørre tøj på begrænset plads.
Udsugningen sidder lige over. Kunststof er meget hurtigt tørt, jeans tager ca 1 døgn - og ja, det hænger ret tæt. Men ude på altanen tager det halvandet døgn på samme stativ i godt vejr.
Vi har ingen vaskekælder, alle lejligheder er udstyret med vaskemaskine og tørretumbler - hvor jeg altså stort set ikke bruger tumbleren.

sådan et par stykker har jeg også haft og været ret så glad for! :smiley:

Nåeh, sådan en. :slight_smile:
Det er da super praktisk i en lejlighed.
Meen - jeg tror simpelthen ikke, jeg ville kunne klemme en vask sammen på den. :cool:

For sjov har jeg lige talt den seneste maskinfuld. Den indeholdt følgende:
-4 t-shirts (store)
-5 skjorter (herrestr.)
-3 shorts
-1 capribuks
-2 striktrøjer
-2 sweatshirts
-2 stk. kjole / tunika
-1 top
-1 par strømper
-1 bh

Alene en t-shirt fylder jo en hel snor på det stativ - og så er den formentlig så lang, at den rammer ‘etagen’ nedenunder. :?

Jeg har et af de der vinge-stativer, som jeg bruger indendørs til de ting, man ikke kan (øh - som jeg ikke vil :p) tumble. Hvis det er nødvendigt, kan jeg godt få en maskinfuld til at hænge på det, men så hænger det altså så tæt, at det tager en krig at tørre.

Noget andet er, at det tilføjer temmelig meget fugt til huset at tørre tøj indendørs, så jeg nøjes helst med tumbler og udendørs snor.

[QUOTE=Else;631157]Nåeh, sådan en. :slight_smile:
Det er da super praktisk i en lejlighed.
Meen - jeg tror simpelthen ikke, jeg ville kunne klemme en vask sammen på den. :cool:

For sjov har jeg lige talt den seneste maskinfuld. Den indeholdt følgende:
-4 t-shirts (store)
-5 skjorter (herrestr.)
-3 shorts
-1 capribuks
-2 striktrøjer
-2 sweatshirts
-2 stk. kjole / tunika
-1 top
-1 par strømper
-1 bh

Alene en t-shirt fylder jo en hel snor på det stativ - og så er den formentlig så lang, at den rammer ‘etagen’ nedenunder. :?

Jeg har et af de der vinge-stativer, som jeg bruger indendørs til de ting, man ikke kan (øh - som jeg ikke vil :p) tumble. Hvis det er nødvendigt, kan jeg godt få en maskinfuld til at hænge på det, men så hænger det altså så tæt, at det tager en krig at tørre.

Noget andet er, at det tilføjer temmelig meget fugt til huset at tørre tøj indendørs, så jeg nøjes helst med tumbler og udendørs snor.[/QUOTE]
Ork jo, sagtens :wink:
Kjole, bukser + de fem skjorter på den ene halvdel - ingenting under.
4 tshirts, 3 shorts, strømper & BH på den anden side, øverst.
2 striktrøjer, 2 sweats,1 top på næste hylde.
Hvad skal vi så bruge den sidste “hylde” á 7 “snore” til? :wink:

Det ligner nemlig nogenlunde en vask her :slight_smile:

Fugt, ja. normalt. Men ikke med vores udsugning :slight_smile: Spejlet dugger ikke engang, når man tager brusebad… :ok:
Men jeg brugte det nu også i min gamle lejlighed fra år 1901. Dengang havde jeg så heller ikke andet valg :wink: Det tog længere tid ja. Men det tørrede :slight_smile:

Vi bruger to vingestativer foruden det store paraplystativ ude i haven - og har ikke haft en tørretumbler siden vi flyttede i hus :slight_smile:
Selv i lejligheden i byen brugte vi faktisk kun tørretumbleren til håndklæder og denimbukser…
Jeg savner ikke en tumbler og jeg tvivler på at jeg nogensinde igen vil begynde at bruge sådan et monstrum på mere regelmæssig basis.