Kulden og katte

Er du vimmer hvor er det bare koldt derude i dag. Jeg havde vinterstøvler, vinterjakke, halsterklæde og vanter på og jeg havde været ude i 4 min og frøs helt vildt! Det tog 10 min før jeg kunne mærke mine fingre og tær igen! Det er lige nu -12C.

Så er det jeg tænker på de kære katte. Er det ikke der hvor det begynder at være fatalt for “vores” katte at være ude hele tiden (hvis de ikke kan komme i læ/lunt)? Jeg tænker jo først og fremmest på jer der har vildkatte.

Jeg har virkelig tænkt meget på dem her de sidste par dage.

:fryser: de har sagt vinden kommer til at føle som minus 20 grader i morgen :fryser:

UHA UHA jeg syntes den her kulder er for meget

Jo, jeg synes også det må være meget koldt for de herreløse katte.

Selv har jeg en 8-årig hittekat, der kommer her for at spise, men ikke tale om, at jeg kan lokke ham til at blive herinde eller blive ude i skuret, hvor der står en katteseng med dejlige tæpper og en lun radiator - jeg begiber det ikke :blegne: - eller hvad jeg skal gøre for at få ham til at søge ind i varmen. Måske han har et andet sted, hvor han kan gå i læ og få varme, her er f.eks. mange carporte, og der er jo læ - men herinde ville der jo også være varme :bebe:

Så jeg håber godt nok, at kulden snart fortager sig - gider den ikke mere, også så jeg ikke skal bekymre mig så meget om Gråmis :wehuu:

Jeg har ekstra polstret kattehulen, som vores vildkat har boet i i 1½ år nu. Jeg synes egentlig han ser ud til at have det fint, trods kulden. Han er heldigvis også meget velnæret og tykpelset igen. Han ligger meget inde i julen, og stikker man hånden derind, er der faktisk også lunt trods den hårde vinter.

Uhhhh… :fryser:
Uha uha uha!
Her er der hængt portierer op alle steder, hvor det trækker ind.
Men i den kirke, hvor jeg synger, har der i et par år været 2 gårdkatte, som den elskelige præstefrue tager sig af.
Den ene har (vistnok) fundet andre græsgange og “madkærester”.
Men den anden…
Smuk og kærlig tortie-pigemis, som er ivrig efter menneskeselskab ved enhver lejlighed.
De bor i den gård, som er kirkens baggård, og har en foret kasse i en garage, hvor de kan søge ly.
Men er det nok, tænker jeg på :?

P.t. er fruens pastor på vej til at gå på pension, og de har lovet (igen meget varmhjertet), at hvis en dame i menigheden dør før sin arrige lille gravhund, så vil de tage hunden til sig. Yderst prisværdigt - men:
Det betyder, at de har betænkeligheder ved at adoptere en kat. De har kontakt til KV ang. genudsætning og fodring.

Men det er barske kår for den søde kat i disse dage
Tortie-kælemissen trænger til et nyt, lunt hjem…
Det er lige nu alt for koldt for selv en garvet baggårdskat!

‘‘Min’’ vildkat, Bølle-Far, har adgang til op til flere udhuse her hos mig, deriblandt loftet over huset … ikke at det varmer så meget, når indendørs-temperaturen viser 6.2 grader, sådan som den gjorde i eftermiddags, da jeg kom hjem fra ‘‘Riget’’ (tog afsted tidligt i morges, så der var ingen varme på hele dagen) :fryser:
Bølle-Far skal skam nok klare sig … han har den dejligeste vinterpels (som jeg ville ønske at jeg fik lov til at røre ved :kryds:).

De fleste katte får vel “ekstra pels” i vintermånederne? Men tror nu der findes små frysende katte derude :ked:

Men håber der findes nogle flere venlige sjæle som lader dem komme i ly i udhuse og carporte osv…