Kummefryser - temperatur

Jeg saaaaaaaaaaaaaaaaavner min store kummefryser, som jeg måtte efterlade, da jeg flyttede sammen med eks’en.
Jeg savner at kunne købe STORT ind, når der er et godt tilbud.

Så jeg overvejer at finde en billig/brugt en.

Men det eneste sted jeg sådan lige vil kunne have en fryser her i lejligheden er ude på altanen.

Men er frostvejr egentlig godt for sådan en?
Altanen er jo lukket til med en glasfacade, så den vil stå i tørvejr, men om vinteren vil der jo komme minusgrader derude.

// Martin

Der kan den sagtens stå. :slight_smile:

Har søgt rundt og kan se mange har deres i uisoleret skur og der har været minus grader … når den er lukket terassen så ser jeg ikke noget problem i at du har den der

Jeg har min kummefryser ude i min havestue, som ikke er isoleret.
Her i vintermånederne er der kun lige et par plusgrader derude, men den er frostfri.
Prøv at lægge et termometer på din altan, for at være helt sikker på om der er minusgrader derude.

Da jeg i tidernes morgen ejede sådan et skrummel :slight_smile: stod den ude i mit træskur som ikke var isoleret. Der stod den fint i rigtig mange år. Det eneste problem mht. kulden var at jeg frøs de vintre med sne, når jeg skulle grave døren til skuret fri. Det slipper du jo heldigvis for på en lukket altan.

Jeg spørger nemlig, da jeg så en kummefryser hos Elgiganten hvor der var specificeret, at den fungerer i rumtemperaturer fra 0 til 43 grader. Men jeg tænkte, at der da måtte være nogen, som måske havde erfaring med lavere temperaturer.

Og ja, jeg har allerede lagt et termometer uden for… men når der er 15 graders frost om natten, så er der sikkert også omkring det samme - eller meget tæt på - på altanen. Som sagt er det kun en glasfacade der skiller den fra at stå HELT uden for. Og det er ikke en tæt glasfacade (enkeltlagsglas med ca 5 mm frirum mellem), så jeg gætter på at der er ligeså koldt på altanen som uden for. :slight_smile:

[quote=DaneX;340458]Jeg spørger nemlig, da jeg så en kummefryser hos Elgiganten hvor der var specificeret, at den fungerer i rumtemperaturer fra 0 til 43 grader. Men jeg tænkte, at der da måtte være nogen, som måske havde erfaring med lavere temperaturer.

Og ja, jeg har allerede lagt et termometer uden for… men når der er 15 graders frost om natten, så er der sikkert også omkring det samme - eller meget tæt på - på altanen. Som sagt er det kun en glasfacade der skiller den fra at stå HELT uden for. Og det er ikke en tæt glasfacade (enkeltlagsglas med ca 5 mm frirum mellem), så jeg gætter på at der er ligeså koldt på altanen som uden for. :)[/quote]

Så lav temperatur som muligt - også af hensyn til strømforbruget. :slight_smile:

Så vidt jeg ved, så bliver strømforbruget højere når en kummefryser står så koldt. Det er fordi den skal lave varme, for at det bliver koldt inden i den. Den bruger mere energi på at holde temperaturen koldt. Det lyder helt hen i vejret, men det er rigtigt nok.

Ja det har jeg altså også hørt.

Find på DBA - køb og salg af nyt og brugt :slight_smile:

Selve levetiden betyder ikke så meget for mig. Der er masser af brugte frysere mellem 300-500 kr. Så om den holder 5 eller 10 år betyder ikke det voldsomme.

Det vigtigste er om den virker eller ej i de lave temperaturer.

Men det kan godt lyde som om, at jeg ikke skal sætte for store håb op om det.

Det eneste andet sted jeg sådan kan placere den er i soveværelset, hvor der er plads nok. Men så er det bare med at finde en, som er støjsvag nok.

Men ude på altanen ville være at foretrække.

Mine forældre havde deres stående i et ikke-frostsikkert skur i 4-5 år, og efter de er flyttet står den samme fryser nu i deres bryggers på 2. år. :slight_smile: Og den er altså ihvertfald 20 år gammel nu…

Du må jo bare gøre op med dig selv om den så må koste lidt mere i strøm, fordi den står derude :wink:

[quote=DaneX;340476]Det eneste andet sted jeg sådan kan placere den er i soveværelset, hvor der er plads nok. Men så er det bare med at finde en, som er støjsvag nok.

Men ude på altanen ville være at foretrække.[/quote]

jeg har min kummefryser stående lige op til soveværelset og må indrømme at den genere mig nu ikke når jeg skal sove, om det så er fordi jeg er ved at blive tunghør :tihi: eller om lidt støj bare ikke genere (har bla boet ved siden af odense banegård). spøg til siden - efter nogle dage høre du den ikke mere…

Jeg har vores fryser stående på mit kontor. Synes den er vanvittigt træls :thumbdown:

Min står i min kælder, hvor der godt nok er koldt nogle gange - tror da at der er frostgrader. Den må du i øvrigt godt få kvit og frit, hvis du henter i Kolding - prisen kan være, at du hjælper med at slæbe mit nye fryse-køleskab op på 1. sal :høhø:

mvh. tina

Hej Tina,

Tak for det, det skal jeg da have i tankerne, hvis jeg kommer til Jylland.
Men at køre over kun for det, det kan vist ikke betale sig bare alene med broen. :slight_smile:

Jeg har et tilbud på en kummefryser til 250 kr på Amager, som jeg lige afventer et modelnummer på. Men det kan vist ikke gå meget galt, hvis den går i stykker ude på altanen til den pris… bortset fra maden i den. Men så må man anskaffe sig en ny (hurtigt) som kommer ind i soveværelset.

// Martin

Ja, transporten over broen kan slå enhver venlig tanke ihjel :slight_smile:

Se på det på den måde, at hvis din fryser dør, fordi der er frost ude - så har du jo ikke så travlt med at få omplaceret madvarerne, som hvis den var varmefølsom!

mvh. tina

den er under bortgives … du kunne starte med den …