Sorry, men sommetider er det en fordel at sætte sig på hænderne, frem for at skrive.
Pigen er kun knap 1½ år og jo forældrene var konstant efter hende og rettede til, men dette er et hurtigt øjebliksbilleder, der fortæller mere end ord om hvor tålmodig og venlig racen er. Det fortæller et blankpoleret opstillet billed intet om.
Troede faktisk at jeg kunne vise billederne her uden at skulle ud i dette skriv. Samt ikke mindst, så troede jeg at bruger herinde vidste at vi kun sælger vores killinger til ansvarlige mennesker der ved hvordan de skal behandle dyrene.
Men frem over må jeg nøjes med at vise de blankpolerede billeder. God dag herfra
Mine børn har altid haft kat og har heller ikke altid holdt perfekt, men tilgengæld har de hjulpet mine katte til at lærer at andre skal kunne holde dem på 1001 måde… for når en dyrelæge tjekker en kats led for gigt, har jeg oplevet enkelte af mine katte som ikke reagere på smerten men den underlige håndtering (før børn) hvor de efter børn kigger på dyrelægen med øjene som bare spørger om de snart er færdig i stddet for at prøve at gemme sig eller gå væk når det bliver gjort første gang.
Selvom børn ikke altid gør det perfekt, så hjælper det kattene med at lærer at mennesker ikke altid er forudsigelige og hvordan de skal sige fra… for ja det er også noget de lærer, for reagere katten voldsomt over at blivet aet af et barn kommef barnet ikke igen og aer, hvilket ikke altid er kattens hensigt…
Den måde killingerne på billedet bliver løftet på gør ikke ondt på dem, for så havde jeanette kunne se det på dem… de billeder viser mig et barn som er ved at lærer og som gerne vil lærer at havde et kæledyr. Hvilket fik mig til at smile…
Jeg har også haft børn i mit hjem som jeg har sendt hjem igen, fordi de ikke håndtere dem ordentlig og de medfølgende voksne sagde "ja ja katten skal leve med at den skal kunne blive sparket igennem et rum, for det gør mine børn… og det er klart noget dyr bare lærer… " så jeg har prøvet at sige fra (også overfor folk der besøger mine børn, for vi er heller ikke en zoo)
Men som en med børn er det ikke billeder der skræmmer, men som blot viser killinger egnet til børn… som mor kigger jeg efter den slags killinge billeder før jeg køber kat, mere end billeder som viser skønhed
Jeg havde lige lidt svært ved at vurdere alder på barnet på billedet, men hvis hn kun er 1½, så synes jeg faktisk at hn er ret god til at holde killingerne pænt. Der er ikke noget der tyder på at der bliver hevet i pelsen og det der med om hovedet vender op eller ned, skal nok komme med tiden
Og stor ros til killingernes temperament
Meget enig - jeg ser heller ikke noget, der er grund til at gribe ind overfor, killingerne ser jo netop ud til at være imponerende afslappede ved situationen.
Og havde de virket stressede, er jeg ret overbevist om at @Jeanette & co havde sagt fra på killingernes vegne…
Riffelkuldet er nu 2 uger og de stortrives. Vanda er god til at sige aflever, når de små giver lyd fra sig.
Walther vejer nu 304g. (90g.)
Bergara vejer 273g. (92g.)
Tikka vejer 258g. (77g.)
Åååååh så nuttede!
Egentlig sjovt. Delle reagerer normalt ikke vildt meget på kattelyde fra telefonen. Altså hun løfter hovedet, men ikke mere end det. Men lyden af killingerne i videoen så kom hun rendende for fuld jammer og mivede og gned sig op ad telefonen.