Kvalme af mad

Halløj.

Hvilken mad kan du rigtig godt lide men får kvalme af?

Jeg får kvalme af pølser.
Hjemmelavet pizza.
Indianer krudt (ELSKER den ret… men æv).

Og i de ting har jeg ikke den fjerneste ide om hvad det er jeg får kvalme af.

Hva med jer ?

Hvad er det:?

Generelt kan jeg ikke lide mad, der giver mig kvalme:høhø:

Hvis man får kvalme af den mad, man indtager, er det sandsynligvis, fordi man inderst inde egt ikke kan lide den, eller at man ikke kan tåle den (allergi eller intolerans), tror jeg.

Jeg elsker vingummier men får det næsten altid skidt når jeg har fået et par stykker.

[quote=dkkorat;282583]Hvad er det:?

Generelt kan jeg ikke lide mad, der giver mig kvalme:høhø:

Hvis man får kvalme af den mad, man indtager, er det sandsynligvis, fordi man inderst inde egt ikke kan lide den, eller at man ikke kan tåle den (allergi eller intolerans), tror jeg.[/quote]

Tør jeg sige det? Haha, mange herinde vil nok synes den er klam. Men det er en kødsovs bestående af fløde, ketchup og oksekød med pasta :slight_smile:

Jeg kan inderst inde godt lide den, så det er ikke det :smiley:

Jeg er helt vild med chokolade, men får det altid så skidt når jeg har spist en plade eller to. :tihi:

Arj, sorry… :høhø: Inden jeg læste din sætning færdig, var jeg bare overbevist om at det var noget i den dur, du ville skrive. :slight_smile:

[quote=Natascha;282585] Men det er en kødsovs bestående af fløde, ketchup og oksekød med pasta :slight_smile:
[/quote]

Det lyder fedt (fløde) og sødt (ketchup)… kombinationen kan godt fremprovokere kvalme… ellers lyder det faktisk lækkert:fløjte:

Haha, så må du igang med kødgryderne :smiley:

[quote=Tea;282587]Jeg er helt vild med chokolade, men får det altid så skidt når jeg har spist en plade eller to. :tihi:

Er det rigtigt? Så er jeg altså ikke ene om at ha’ det sådan -LOL

Arj, sorry… :høhø: Inden jeg læste din sætning færdig, var jeg bare overbevist om at det var noget i den dur, du ville skrive. :)[/quote]

Det kunne nu også bedst ligne mig at skrive sådan :rock: men jeg kan faktisk ikke tåle vingummier. Det irriterer mig en smule for jeg er bare SÅ vild med bløde røde vingummihjerter eller -stjerner… og Fakta’s vingummibamser :savle: Desværre ender det med ondt i maven og en masse puha puha.

Camilla… lave mad???

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

Altså… vi vil gerne bevare både hende og NP blandt os nogle år endnu!

(Nja, så slemt er det vist heller ikke… men næsten…)

Jeg er helt vild med æblemost… men får kvalme hvis jeg drikker det :S

Da jeg for nogle år siden for alvor omlagde min kost, så jeg ikke spiste fedt, blev jeg direkte dårlig, når jeg fx besøgte min mor og fik brun sovs.
Så slemt er det ikke længere.

Jeg kan kun lige komme i tanke om, at hvis jeg spiser et helt måltid pølser med brød, bliver jeg ret dårlig. Jeg tåler sagtens en enkelt pølse.

Generelt kan mange ting give mig kvalme, hvis jeg spiser for meget af det.

ummmm mums jeg elske varm chokolade mælk, sådan en kop med rigtig chokolade det er guf…men det synes min mave ikke…

:savle::savle::savle:

Jeg har vist ikke noget mad jeg får kvalme af… mon ikke man får kvalme, fordi man spiser for meget ??

:?

Nej der er intet mad som jeg får kvalme af når jeg har spist det, for var det sådan, så ville det ikke stå på mit menukort længere.

Mad skal være en positiv oplevelse for alle sanserne, og så nytter det ikke noget at man bagefter har det dårligt.

Jeg har dog set min mand sådan én enkelt gang, og det var da jeg lavede kalvetunge til vores smørrebrød, han måtte bare ud og spytte ud med det samme for det voksede i munden på ham. :tihi:

Hvad er det for et :tihi:

Puh-ha…siger jeg bare…

[quote=Mona Jensen;282740]Hvad er det for et :tihi:

Puh-ha…siger jeg bare…[/quote]

Du ved ikke hvad du går glip af, kalveTUNGE med italiensk salat eller peberrodssalat er bare guf. :savle:

Generelt er jeg ikke kræsen, og jeg kunne ikke drømme om at sortere i noget, når jeg er ude, eller at spytte noget ud. At der så kan være forskel på, hvad jeg GIDER at spise herhjemme, er en anden ting.
Nå, men mht. kvalme, så kan jeg kun komme i tanke om een ting, der med sikkerhed gider mig kvalme; lugten af spiritus, og især hvis det er sukkersødet som f.eks. likør. Jeg drikker gerne vin og øl i moderate mængder, men spiritus får min mave til at vende sig bare ved synet.
Min krop/hukommelse er nemlig desværre sådan, at hvis jeg een gang er blevet syg af noget mad - eller har spist noget mad i forbindelse med, at jeg har været syg, så er det totalt instinktivt, at jeg ikke kan spise det længe efter. Altså, fordi at kroppen ligesom husker, at den har været syg af det før (også selvom det ikke direkte er pga. den konkrete mad). Men det er da indtil videre gået over. Kun spiritus har jeg konstant problemet med.
Dertil skal så også nævnes, at jeg ikke er den stortspisende type. Jeg føler mig utilpas, hvis jeg kommer til at spise mig overmæt. Så jeg er vist bedre til f.eks. de fine restauranter med små delikate retter, end til f.eks. halve kyllinger med en balje pomfritter :wink:

ja det er det… rent smagsmæssigt… smagen er fantastisk… men KONSISTENSEN af tunge…

der har jeg det fuldstædig som Brian - jeg løb ud til toilettet og spyttede ud. Ikke pga smagen, men fordi jeg fik bidt i kødet… jeg fik instant dårlige fornemmelser…

Jeg er meget misundelig på jer der kan spise det, for det smager skønt…

[quote=Battlestar;282855]ja det er det… rent smagsmæssigt… smagen er fantastisk… men KONSISTENSEN af tunge…

der har jeg det fuldstædig som Brian - jeg løb ud til toilettet og spyttede ud. Ikke pga smagen, men fordi jeg fik bidt i kødet… jeg fik instant dårlige fornemmelser…

Jeg er meget misundelig på jer der kan spise det, for det smager skønt…[/quote]

Brian har proklameret at han fremover ikke skal have noget i munden, som har været i munden på en anden først. :høhø:

Han kan få et hårdkogt æg

-LOL-LOL-LOL

Bare man ikke servere tunge for mig. Min far sagde altid til mig: Du vil ikke have noget en anden gris har haft i munden.:tihi:
Derforuden er jeg blevet syg to gange af medisterpølse, så det rører jeg aldrig mere.
Knus Elin. Der forøvrigt hader vingummi. Kan ikke fordrage mad, der selv lukker munden op på en.:thumbdown: