Laboklin og priser?

Jeg sidder og leder og leder men jeg kan simpelthen ikke finde prisen på en GSD IV test hos Laboklin :gruble:

De skriver at det står på rekvisitionerne, men det eneste jeg kan se er at der står prisen på er et dyrlægecertifikat? :?

Hej Annie,

Jeg har en pris, men skal lige finde den. Gi’ mig et par minutter til at tjekke min mail :slight_smile:

Knus Gitte

Så har jeg en pris til dig. Prisen for en GSD4 test var i september 2011 på 489,- kr, hvor Tøndens far blev testet.

Jeg har også en pris på samtidig test for Amber og diluted hos Laboklin på 510,- kr. Og om det er den ene eller anden test, da tror jeg der er en mængde rabat at hente, hvis man får lavet flere tests i samme ombæring.

Knus Gitte

I betragtning af, at Langfords standardpriser for en enkelt test er ca. 250 kroner kan man da håbe for NFO-opdrætternes pengepung, at de hurtigt får materiale til at lave en test for GSD IV :slight_smile:

[QUOTE=DK Nemador;771909]Så har jeg en pris til dig. Prisen for en GSD4 test var i september 2011 på 489,- kr, hvor Tøndens far blev testet.

Jeg har også en pris på samtidig test for Amber og diluted hos Laboklin på 510,- kr. Og om det er den ene eller anden test, da tror jeg der er en mængde rabat at hente, hvis man får lavet flere tests i samme ombæring.

Knus Gitte[/QUOTE]

Jøsses, det var godt nok dyrt :frowning:

Er det hos Laboklin eller Genindexe?

Jeg kan nemlig godt finde prisen hos Genindexe og der koster det 450,- kr.

Prisen er fra Laboklin.

Knus Gitte

Ja det var sgi godt nok dyrt :frowning:
Ærger mig over at jeg ikke havde fået tøserne hjem, da NSR havde den test mulighed hos forskellige dyrlæger :wink:

Enig :slight_smile:

Knus Gitte

Der er jo også Biofocus http://www.biofocus.de/
Hvis I kan finde nogen at slå jer sammen med, så er der mængderabat.

[QUOTE=DK Lindvig;771982]Der er jo også Biofocus http://www.biofocus.de/
Hvis I kan finde nogen at slå jer sammen med, så er der mængderabat.[/QUOTE]

Tak Hanne, 42 euro ser langt bedre ud end 60 :slight_smile:

Ja ikk’ :slight_smile:
Vi var flere opdrættere der sendte tests ind sammen. Dermed fik vi det til en billigere pris.

[QUOTE=DK Lindvig;771990]Ja ikk’ :slight_smile:
Vi var flere opdrættere der sendte tests ind sammen. Dermed fik vi det til en billigere pris.[/QUOTE]

Jeg må prøve at forhøre mig om der er nogen der vil være med :slight_smile:

Bestiller man også bare vatpinde til svab derinde ligesom hos Laboklin? Jeg er ikke en haj til tysk, desværre.

Ja du bestiller vatpinde - dvs. et testkit.
Når testkittet kommer, tager du selv selv prøven (svabet), udfylder et dokument samt skriver kattens chipnr. osv. på den plastiktube vatpinden er pakket i.
Så sender du det retur til Biofocus og efter 10-14 dage kommer der svar.

På Biofocus’ hjemmeside finde der, i nederste højre hjørne, et engelsk flag … hvis det er lettere for dig at forstå engelsk.
Har du brug for hjælp til at forstå proceduren, så vil jeg gerne hjælpe dig. Bare sig til :slight_smile:

[QUOTE=DK Lindvig;771994]Ja du bestiller vatpinde - dvs. et testkit.
Når testkittet kommer, tager du selv selv prøven (svabet), udfylder et dokument samt skriver kattens chipnr. osv. på den plastiktube vatpinden er pakket i.
Så sender du det retur til Biofocus og efter 10-14 dage kommer der svar.

På Biofocus’ hjemmeside finde der, i nederste højre hjørne, et engelsk flag … hvis det er lettere for dig at forstå engelsk.
Har du brug for hjælp til at forstå proceduren, så vil jeg gerne hjælpe dig. Bare sig til :)[/QUOTE]

Tak Hanne :slight_smile:

Jeg har fundet formularen man skal printe og sende med, og tror også at jeg forstår proceduren, men jeg kan ikke finde den side man bestiller vatpinde til svab på.

Når man trykker på det engelske flag siger den at siden er unde ropbygning.

Til UC Davis bruger man bare alm vatpinde :slight_smile:

Uno momento - jeg laver lige lidt reserach :slight_smile:

Tak :slight_smile:

Jeg kan godt komme ind på den engelske side, men den er ikke så fyldestgørende som den tyske.
Any way …
Der står ikke længere noget om at man kan bestille vatpinde i plastrør.
Hvad der står er at de opfordrer til at bruge 2 vatpinde pr. kat.
Denne skal gnides mod indersiden af kattens kind 10-15 gange og meget gerne drejes rundt imens. (NB. spyt er ikke nok. Der skal “gnubbes” med et tryk som når man børster tænder, således at der kommer materiale nok på vatpinden til at genteste.

Vatpindene puttes i et plastrør eller en plastbeholder. Én kats vatpinde i ét plastrør og dette skal være mærket med kattens identitet.
Dette sendes sammen med formularen - ligeledes mærket med kattens identitet - i en lufttæt forsendelse til Biofocus.

Efter 4-5 dage kommer svaret.

NB. husk at krydse af på formularen at du ønsker et certifikat på testen.

Tusind tak Hanne :slight_smile:

Det blev lige dobbelt - se nedenfor.