Lærke kommer ikke i løb, kan hun være "falsk" drægtig?

Ja, Lærke var sidst i løb i begyndelsen af december, og hendes løb varede i 8 dage.

Siden da har hun ikke været i løb, men jeg tror tit at nu er den ved at være der, fordi hun en gang imellem render rundt og kurrer, så´n ligesom når der er optræk til løb.

I dag så jeg hende dog begynde at slæbe rundt på Joeys ene bamse. Hun tog den simpelthen i nakken, og bar den over ved siden af en af de andre bamser.

Kan hun være indbildsk gravid?

Ikke at jeg kender noget til det med indbildsk graviditet - men det kunne da godt lidt lyde sådan?

sådan teede Ice sig midt i november, efter at ha været til en parring der ikke blev til noget! jeg havde hende ved dyrlægen der konstaterede falsk drægtighed!!

Så ja det kunne sagtens være en mulighed

Okay…

Lærke var dog ikke til parring i hendes løbetid, men kan muligvis være blevet “parret” af vores hankastrat.

Fnis… har han nu været i gang igen, den slemrik! Jeg husker, at vi talte i tlf, da han lige var flyttet ind, same thing -høhø Det forsøgte han ikke her :smiley:

Hahah, nu kommer Gia jo heller ikke i løb :smiley:

Dette er dog for hunde, men mon ikke det er samme symptomer?
http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=712/sprog=1/grp=3/menu=5/

[quote=~Prinsesse~;105439]Dette er dog for hunde, men mon ikke det er samme symptomer?
http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=712/sprog=1/grp=3/menu=5/[/quote]

Jeg er ikke helt sikker på at man kan sammenligne hunde og katte på det punkt :?

Katte skal have gennemført parring for at udvise falsk drægtighed, så lige der er der stor forskel på hund og kat.

Hun kan sagtens have løsnet æg ved en kastratprring og tro hun er gravid. Teaserhanner eller anden form for substitutparringer med deraf resulterende falske drægtigheder er forøvrigt heller ikke sundt for hunkatten i længden, selvom det ved første blik virker som et godt alternativ til P-piller.
Når de er blevet killingeskruk plejer det ikke at vare længe inden de kommer i løbetid.

Marina

Okay, det var jeg ikke klar over, jeg havde fået det indtryk at det var en god ting. Jeg har så aldrig hørt ham ramme plet, men han kan jo godt have gjort det når jeg ikke har været hjemme.

[quote=Marina;105464]
Når de er blevet killingeskruk plejer det ikke at vare længe inden de kommer i løbetid.

Marina[/quote]

Så håber jeg at hun kommer i løb lige om lidt :bebe:

Jeg tror nu det er samme symptomer der er ved det (uden jeg er sikker vel og mærket:));

* Forstørrede mælkekirtler
*  Mælk i kirtlerne
* Let opsvulmet bug 

Adfærdsændringer:

* Bygger rede, graver huler
* Passer og plejer legetøj, som var det en killing
* Slikker sig på brystkirtlerne
* Kan være mere aggressiv
* Ændret appetit, både forøget og nedsat appetit kan forekomme
* Drikker ofte mere end normalt
* Ve-lignende sammentrækninger af maven kan forekomme

[quote=~Prinsesse~;105519]Jeg tror nu det er samme symptomer der er ved det (uden jeg er sikker vel og mærket:));

  • Forstørrede mælkekirtler
  • Mælk i kirtlerne
  • Let opsvulmet bug

Adfærdsændringer:

  • Bygger rede, graver huler
  • Passer og plejer legetøj, som var det en killing
  • Slikker sig på brystkirtlerne
  • Kan være mere aggressiv
  • Ændret appetit, både forøget og nedsat appetit kan forekomme
  • Drikker ofte mere end normalt
  • Ve-lignende sammentrækninger af maven kan forekomme[/quote]

Alle de med rødt markerede punkter, er ikke symptomer Lærke har.

Hun har båret på en bamse en enkelt gang, går og kurrer lidt en gang imellem, og så er hun ekstra kærlig overfor Sweetheart, som er 6 mdr gammel. :slight_smile:

jeg har aldrig set en kat med falsk drægtighed, men hvis hun pludselig vil til at pusle om en bamse - mon ikke et eller andet så er ændret:)

Der står, at medcin kan afhjælpe hvis dyret er meget plaget - men en sterilisation er at fortrække. Men hvis hun skal bruges i avl, så man dyrlægen kunne komme med gode råd, såfremt hun er falsk drægtig

En kat, der er falsk drægtig er meget anderledes end en hund, så please, lad være at sammenligne!!!
Jeg har haft flere “drægtige” hunkatte og de opfører sig præcist som, hvis de var rigtig drægtige - blot går de ikke i fødsel :smiley:

Symptomerne er, at de spiser mere, sover mere, får lyserøde dievorter (men ikke så pink som man ofte ser ved alm drægtighed) og så kan de få øget bugomfang, men det er så pga deres forøgede ædelyst.
Ingen af mine har nogensinde bygget rede - men det hænger måske sammen med, at mine hunkatte generelt ikke bygger rede før i timerne op til fødslen.

Til gengæld har jeg haft talrige hunkatte, der slæber rundt på divs bamser, legeting mv, afleverer det kurrende til killinger der er i huset - eller midt på gulvet.
For mig er det normal katteadfærd hos en fertil hunkat :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;105590]Til gengæld har jeg haft talrige hunkatte, der slæber rundt på divs bamser, legeting mv, afleverer det kurrende til killinger der er i huset - eller midt på gulvet.
For mig er det normal katteadfærd hos en fertil hunkat :)[/quote]
Det samme gør Inka, hunkastrat på 12 år - også selvom her ikke er killinger.
Hun går rundt med tingene i munden og “kalder til spisetid”.

[quote=Mega;105606]Det samme gør Inka, hunkastrat på 12 år - også selvom her ikke er killinger.
Hun går rundt med tingene i munden og “kalder til spisetid”.[/quote]

Og det gør min gamle HAN-kastrat altså også . . . det er jagtindstinktet som har taget overhånd.

Det er bare ikke fedt, når det er kl. 04 om morgenen - 10 kg kat kommer springende fordi han har nedlagt et bytte i min seng :prut:

[quote=Vivi_Fletcher;105590]En kat, der er falsk drægtig er meget anderledes end en hund, så please, lad være at sammenligne!!!
Jeg har haft flere “drægtige” hunkatte og de opfører sig præcist som, hvis de var rigtig drægtige - blot går de ikke i fødsel :smiley:

Symptomerne er, at de spiser mere, sover mere, får lyserøde dievorter (men ikke så pink som man ofte ser ved alm drægtighed) og så kan de få øget bugomfang, men det er så pga deres forøgede ædelyst.
Ingen af mine har nogensinde bygget rede - men det hænger måske sammen med, at mine hunkatte generelt ikke bygger rede før i timerne op til fødslen.

Til gengæld har jeg haft talrige hunkatte, der slæber rundt på divs bamser, legeting mv, afleverer det kurrende til killinger der er i huset - eller midt på gulvet.
For mig er det normal katteadfærd hos en fertil hunkat :)[/quote]

Det du skriver her er nøjagtig hvad vi oplevede med Ice efter hun havde værret til parring:)