Lang eller kort pels?

Hejsa allesammen

Er der nogen der kan fortælle mig, hvornår og hvordan man kan vurdere hvorvidt killingerne får lang, semilang eller kort pels? Jeg har et kuld killinger på 2 uger, hvor mor er halvt skovkat halvt Main Coone ogf far er ukendt. Hvordan kan jeg bestemme killingernes pelslængde?

Venligst Sara

Da jeg havde mit huskatte kuld hvor faren også var ukendt kunne jeg se forskel på pelslængden med det samme.

Jeg ved ikke om man kan se det på disse billeder hvor Morten og Mau var omkring 14 dage gamle.

Mau’s pels blev normal huskat længde

Morten fik en ½lang pels med meget underuld

Hmm måske det er nemmere at sætte billeder på af killingerne ;O) Billederne er taget i går og i dag - de er 15 dage gamle i dag.
Jeg synes alle killingernes pels virker ens tyk.

Hvor ser de dog yndige ud :inlove:

Som jeg ser det så bliver nogle af dem korthårede og nogle bliver med længere hår :slight_smile:

Hvad er det hlt nøjagtigt du kigger på? Mit utrænede øje ville gerne vide hvordan det allerede nu kan ses.

Hvis du kigger på de harlekinfavede så syntes jeg at de virker mere uldede end de stribede der er der. Hos den lille misser der er så venlig at vende bagenden til ser halen også dusket ud.

Men det er kun et gæt fra min side :slight_smile:

Hi hi ja så må jeg se om du har ret, jeg synes - når jeg har dem i hånden at de virker ens, men det vil tiden vise. Jeg vil holde øje med uld og dusker å halerne

:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Sikke da en rede fuld af skønne tortier…

:besvimer: :besvimer: :besvimer: :besvimer:

Jo tak - vi er også helt betagede af dem ;O)

[QUOTE=Gizmo;218309]Hmm måske det er nemmere at sætte billeder på af killingerne ;O) Billederne er taget i går og i dag - de er 15 dage gamle i dag.
Jeg synes alle killingernes pels virker ens tyk.[/QUOTE]

WOW en lækker flok tortier :wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

Taaak :smiley:

Hej Sara!
Jeg har ikke forstand på langhårskatte, idet vi opdrætter ocicats – og de skal helst have kort, silkeblød pels.

Men hvor er de nuser, dine killinger – bliver helt “skruk”!!!:wehuu:
Og det er jo heldigt, da vi venter killinger hvad øjeblik, det skal være :wehu:
Vi er nået til G kuldet, og alle foregående kuld er født søndag eller natten til mandagen, hvor det er dyrest at få fat i dyrlægen -what.
2 kejsersnit kostede os 20.000 kr ialt :mad:

Nå, men sidst Eisha fødte tog det hele et kvarter – hun nærmest " spyttede " killingerne ud!!!:uha:

Men held og lykke med killingerne, de er skønne!!!

Og alle på KG på gerne :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: for, at Eisha føder snart - mens vi stadig har ferie!!! :tak:

Mange hilsner til alle fra Vibs

Hold da op… Krydser fingre for jer

Mange tak!!!:smiley:

Jeg kan ikke se forskel på deres pels og mine to huskattes - Malik og Milo er ca 10 uger nu og de har temmelig lange dækhår - men det er helt normal hos killinger og som oftest falder det af/skiftes ud med den mere blanke voksen pels, som er kort hos disse to (alt andet ville overraske mig)

Maggie, som jeg havde her, og som bor hos Elin nu, var temmelig kort, da jeg hentede hende, men hun udviklede sig til en sand PELSBOMBE her.

Jeg tør derfor ikke gætte på dine misser, men de ser dejlige ud:-)

Jeg synes det ser ud til at de alle sammen får en fin semilanghårspels. Jeg sammenligner med mine Maine Coon killinger som har nøjagtig samme pelslænge i den samme alder.

:inlove:

Der skal jo to langhårsgen til, et fra mor og et fra far, før de kan blive langhårede. Mor har, så vit jeg kan forstå, så er spg. jo om far har.

Jeg lægger lige lidt flere billeder på og håber at nogen kan se hvad de bliver, jeg vil så gerne finde gode hjem til dem, men alle spørger self om de bliver lange eller korte og jeg aner det ikke, tør ikke negang gætte på det… :?