Langhårskatte

Jeg må indrømme jeg er total forelsket i langhårskatte (eller semi-langhåret som ragdoll beskrives) men jeg må også indrømme at jeg ind i mellem godt kan opleve lidt udfordringer ved det.

På de tidspunkter ønsker jeg mig en hårløs kat :rofl:

Mon andre har katte der fælder? :grin:

9 Synes om

Og der er så svaret på, hvorfor jeg har korthårede katte :laughing: De fælder også men lidt mere diskret… på lyst tøj i hvert fald :wink:

1 Synes om

Fordelen ved semilanghår er, at man nemt kan rulle det sammen til en kugle :smiley:

1 Synes om

Bimser i huset her… Det du holder i hånden hedder her “birma tumble weed”, når det langsomt driver ned ad gangen, hvis døren står åben og det trækker :wink: For en uge siden var vi uden støvsuger i en hel uge fordi den gamle stod af efter 12 år og den nye blev forsinket. Kors her så ud…! :slem: Men så kom den nye støvsuger, og så glemte vi alt om det igen. Ville ikke undvære bimserne for noget i verden :hjerte:
VH
Susanne

6 Synes om

Jeg har korthårskatte … de fælder meget :besvimer:

1 Synes om

Jeg plejer også at bruge lyst tøj på f.eks udstillinger :sweat_smile:

1 Synes om

Ja heldigvis :grin:

Uha ja. Dem har jeg også. Jeg er ikke typen der er så god til at få støvsuget særlig tit. Og syntes alligevel der ligger pels 30 minutter efter man har støvsuget :sweat_smile:

Nå, så er det ikke kun mind pelsmonstre :sweat_smile:

1 Synes om

Man ved ikke, hvad problemer med fældende katte er, før man har haft en aby sammen med en sofa med sort uldbetræk :argh:

Derfor har jeg nu en lædersofa.

Det kan man også med huskatte-fælde-pels og det er genialt legetøj :thumbup:

1 Synes om

Hmm… jeg synes slet ikke jeg har de problemer med min russer. Jo han fælder da, men det ser aldrig voldsomt ud. Jo måske når det er værst og jeg har sort tøj på, kan man se jeg har kat :tihi:

Det er i disse tider, at jeg bliver SÅ glad for at Korater ikke fælder på samme måde, som andre racer. :rundtosset:

3 Synes om

Hvad bruger du af børste/kam? Jeg har en semi-langhåret kat der fælder virkelig meget.

But I know the struggle - især når man ejer tøj der er en magnet for kattehår😂

Schæferstrigle er super til underuld uden at ødelægge pelsen. :slight_smile:

1 Synes om

Kan du evt linke? Jeg har prøvet denne her KW BRED STRIGLE - 94,95 kr. - 100% prismatch og dag-til-dag-levering, men måtte nok indse at det var den forkerte :sweat_smile:

Denne kam har altid været mit bedste værktøj til de langhårskatte jeg har haft: TRIXIE METALKAM GROV-FIN - 49,95 kr. - 100% prismatch og dag-til-dag-levering

Strigle er god til korthårskatte, men jeg har ikke fået succes med den på de langhårede.

:laughing: Det der har jeg opgivet efter 8år med bimser i huset, jeg ser ikke længer begrænsningen men muligheder!

Du kan rulle det let sammen til en kugle og ned i en nylonstrømpe og så i vaskemaskinen så har du de fineste bolde til katten :wink: Win win!

Eller noget helt andet :stuck_out_tongue:

2 Synes om

Der var en gang hvor jeg drømte om at lave et ‘‘kugletæppe’’ ud af kattenes uld :tihi:

https://satana.dk/vare/kugletaeppe-i-100-uld-multifarve/?attribute_stoerrelse=60+cm&gclid=EAIaIQobChMIkPyroZyu6QIVA7d3Ch3ClQoFEAQYAiABEgLJK_D_BwE

3 Synes om

Det kan du nå endnu :joy::crazy_face:

1 Synes om