Langhårskatte

så kommer der lige et af de mindre begavede spørgsmål, der kræver lidt forklaring…

snakkede pels med en perserveninde. og der er en utrolig forskel på hvordan pelsen ter sig på vores misser…

hos mig er det helt normalt med meget små duller, og hos min veninde meget mindre.

og så det begavede spørgsmål: kan det gøre nogen forskel at hun har trægulv og hos mig er der gulvtæppe?

altså kan det være pga gulvtæpperne at mine laver den der lille irriterende dulle?

ellers er der ingen forskel hos vores katte. dvs samme kost, de er faktisk fra samme linier.

håber nogen har et begavet svar på et lidt ubegavet spørgsmål :tihi:

Det kan sagtens være tæppernes skyld…

Der er vist bare stor forskel på pelsen, og jeg har indtryk af, at det gælder alle de mere eller mindre langhårede racer: Nogle persere “ugler” på no time, andre har en nem pels (Gia f eks). Noget lignende har jeg hørt NFO-ejere omtale :slight_smile:

det kan sagtens være tæpperne :slight_smile:

Altså vi har vores katte fra samme linier… Og vi har trægulve… Men der er altså godt nok noget af en forskel på hvor meget de forskellige kattes pels filtrer og hvor hurtigt de får “småknuder” i pelsen… Nogle skal man bare være over hele tiden, andre kan man nøjes med en gang i mellem.

Så jeg tror det er kattenes pels, der går forskellen :wink:

Her hjemme har vi to der er ret pelsede… En NFO og en fake coon… Og NFO´en duller en smule på brystet og har aldrig fundet en på fake coonen… vi har trægulve.

ok ka se at to for tæppers skyld og tre ???

ærgerligt der ikke sidder nogen der er gået fra tæpper til trægulv og kunne se en forskel…

men så kan det da være jeg på et tidspunkt kan blive den første :høhø: