Langtidsstegt and

Jeg har lige brug for lidt vejledning nu… :slight_smile:
Jeg har taget en lækker and ud af fryseren igår,som på onsdag skal serveres for 3 gode veninder med alt hvad dertil hører,brune kartofler,rødkål m.m. :slight_smile:
Det er en hjemmeopdrættet and på 4,3 kg med masser af lækkert kød og et godt fedtlag,den har gået ude i en flok og har derfor fået god motion og masser af grønt m.m. og god mad.
Min plan er at langtidsstege den,men når jeg søger efter en opskrift kommer der flere muligheder frem.
Jeg efterlyser derfor jeres erfaringer med jeres egne gode opskrifter m.m. :slight_smile:
Hvordan ville i langtidsstege sådan en rappers and :slight_smile: ?
På forhånd tak :slight_smile:

det kommer lidt an på hvad du mener med langtidsstege :slight_smile:

for andekød har en kedelig tendens til at blive tørt… ligesom gæs hvis de steger længe… fantatisk sovs… mindre fantastisk rapand…

men det er jo bare min personlige mening :slight_smile:

jeg lsvede engsng en vejledning til hvordan jeg laver and… den er her :slight_smile:

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=35597

Plejer der ikke også at være nogle kirtler nede omkring gumpen man skal fjerne? Det gør min far i hvert fald

Min opskrift på and er SÅ nem og den har jeg fra min kære lillebror som er bager, hvor de lavede tonsvis af ænder til folk udefra :slight_smile:

Den skal naturligvis renses derefter æbler og svedsker i bugen på den…ind i ovnen og for at den ikke bliver tør skal du ligge den i bradepanden med brystet opad, først skal den blot brunes uden vand i bradepanden - ved 200 grader - når den er brunet skruer du ned for ovnen til 150 grader og hælder 1.2 liter vand ved…så skal den langtidssteges i ca. 3 timer og når den ser hammer lækker ud, så hælder du vandet fra til sovs (og du har rigeligt) klipper anden op, ligger stykkerne ind igen og lige griller til allersidst (pas på det går stærkt) og så har du en lækker saftig and med sprødt skind :slight_smile: mums…

[QUOTE=yvonne42;1125759]Min opskrift på and er SÅ nem og den har jeg fra min kære lillebror som er bager, hvor de lavede tonsvis af ænder til folk udefra :slight_smile:

Den skal naturligvis renses derefter æbler og svedsker i bugen på den…ind i ovnen og for at den ikke bliver tør skal du ligge den i bradepanden med brystet opad, først skal den blot brunes uden vand i bradepanden - ved 200 grader - når den er brunet skruer du ned for ovnen til 150 grader og hælder 1.2 liter vand ved…så skal den langtidssteges i ca. 3 timer og når den ser hammer lækker ud, så hælder du vandet fra til sovs (og du har rigeligt) klipper anden op, ligger stykkerne ind igen og lige griller til allersidst (pas på det går stærkt) og så har du en lækker saftig and med sprødt skind :slight_smile: mums…[/QUOTE]

Enig… sådan laver jeg den også :slight_smile: Og du kan endda lave den i forvejen og så bare vente med sidste trin (grille)

I øvrigt så husk IKKE at koge leveren med, hvis man koger hals osv. ved siden af, den giver en dårlig smag til saucen…

Hej Alle
Tak for svarene :slight_smile: