Det kommer jo an på, hvor godt lydisoleret der er etagerne i mellem.
Jeg kan høre når de hopper ned fra min seng og går hen over gulvet ovenpå, men her er det jo heller ikke bygget til at have en overbo.
Min underbo kan tydeligt høre, når Sigga løber og hopper - hun synes så heldigvis det er hyggeligt:-) Men jeg tror det afhænger meget af, om det er ældre bygninger med trægulve eller nyere byggeri.
hvis du spørger min underbo så kan hun høre hver eneste gang de sætter en pote på gulvet, men der er også ekstremt lydt hos mig (jeg kan eksempelvis høre lighteren klikke når hun tænder en smøg i stuen). Jeg har besluttet at mit tv altid er tændt, så virker det lidt som isolering, fordi man ellers kan følge med i alt hvad de laver, og jeg kan godt lide bare en snert af privatliv. Hun har nogen gange hønset lidt over kattenes larm, men jeg har så spurgt hende hvad hun ville gøre hvis jeg klagede hver eneste gang hendes teenage datter holdt fest, hvilket jeg så til gengæld aldrig kunne finde på. Det er sådan lidt give and take.
Ja det vil jeg sige, at du skal regne med de gør. Specielt når de er vandt til at kunne krudte af i en have, så vil de jo komme til at bruge deres overskydende energi til lejligheds fræs i stedet for. Til gengæld gøer de ikke ret højt :høhø:.
Vi havde tæpper på, da vi boede i en ældre bebyggelse i Randers, og vores underbo, som også var viceværten, troede det første stykke tid, at vi havde to katte, fordi Mikki galopperede frem og tilbage ind i mellem. Så der skal mere end tæpper til for at dæmpe lydene, hvis underboen er lydfølsom, eller hvad der nu kan være i vejen.
Vores vicevært var heldigvis en meget rar dame, som godt kunne li’ dyr :).
Jeg ved desværre intet om, hvor lydt der er i bygningen. Vi så lejligheden kl 9 om formiddagen og lejligheden ovenpå står tom, så selv hvis nogen var hjemme, ville vi ikke kunne høre noget…
Men jeg tænker umiddelbart, at det er et af de få byggerier man må have dyr, så mon ikke de fleste er åbne for der er lidt lyde? Drengene spasser jo ikke ud hele dagen…
Jeg tænker os på hvor mange gange overboen hørte vild techno sidst jeg boede i lejlighed, men vi klagede aldrig…
Vi bor på 2. sal …I et område med blokke fra 1960’erne som består af ejerlejligheder. Vi har det flotteste parketgulv overalt, men bevidst har vi valgt at lægge tæpper på i stue / soveværelse og entre, for at dæmpe bumpet når mine striber springer rundt - Briter er jo ikke ligefrem letvægtere :-). Alle ved vi har katte, og synes det er hyggeligt at de sidder i vinduet og kikker ned på dem der færdes udenfor, så klager har vi aldrig fået. - Lejligheden lige nedenunder os er lige blevet solgt, og der er flyttet en ung pige ind med to katte ( tror jeg nok, jeg så hun kom med to transportkasser ) og hold da op, det er godt nok nogle MEGET talende misser …De ‘snakker’ i et væk dagen lang - til tider natten med. Det gør ikke mig alverden, bortset fra at jeg er blevet endnu mere overbevist om, at katte der snakker meget bare ikke er mig
Jeg er iøvrigt meget spændt på hvor længe der går inden mine katte vænner sig til at kunne høre kattene nedenunder - De er rimelig forvirret over det.
Ja det er lidt som et spil i lotteriet, med ens naboer og støj, når man bor i lejlighed :S.
Vi flyttede selv på landet, fordi min mand er støjfølsom. Vi har dog ikke brugt at klage over vores naboer i ejendommen, da vi boede til leje. Men hans stress niveau faldt betragteligt, da vi flyttede:).
Vi snakker om at købe et par store tæpper til stuerne… Men tæppe over hele gulvet tror jeg ikke er en god idé - Nobby har ikke altid den bedste mave og det er ikke heldigt med tæpper…
[QUOTE=Milles mor;1201844]Ja det er lidt som et spil i lotteriet, med ens naboer og støj, når man bor i lejlighed :S.
Vi flyttede selv på landet, fordi min mand er støjfølsom. Vi har dog ikke brugt at klage over vores naboer i ejendommen, da vi boede til leje. Men hans stress niveau faldt betragteligt, da vi flyttede:).
Held og lykke med jeres nye bolig:kryds: :).[/QUOTE]
Nej, jeg tænker også, at folk der bor i lejlighed accepterer, at naboerne kan høres - det gjorde vi i hvert fald.
Det kunne være federe med eget hus og sådan, men når det ikke lige kan lade sig gøre må vi jo tænke i andre løsninger
I må da bare ret hurtig invitere underboen op på en tår kaffe/te/sodavand så de kan møde de 4 banditter så kan de da ikke andet end at tolerere at de larmer i ny og næ :høhø:
Ja det er lidt som et spil i lotteriet, med ens naboer og støj, når man bor i lejlighed :S.
Jeg har boet på 3. sal med katte, det havde naboen nedenunder ikke noget problem med. Nu bor vi i to etages rækkehus med soveværelset under stuen. Ja, jeg kan høre kattene når de fræser, men mindre end når Casper f.eks. har gæster og de griner osv., så…
Hvor jeg bor, er der meget dårligt isoleret, ( har dog tæpper på gulvene), min tidl. underbo spurgte om jeg havde hest heroppe ( med et smil) hvor jeg sagde, at jeg havde verdens mindste katterace , så ja, når de har " happy Hour" kan det høres langt omkring, men, her må vi heldigvis ha’ alle de dyr vi vil .
Min nevø ( = gårdejren) har en Mastiff og en stor huskat, +en kanin. jeg har 2 Burmeser og 3 Singapura, og den kommnde underbo har 2 hvide schæfer hunde , - - så her er altid “gangi den” , for vi passe jo hinandes menagerier i ferierne o. a.
Vi boede på 3.sal med trægulve med Misse og Ludvig i længere tid uden problemer… Så fandt vi hittemissen Fisk, og ham og Ludvig blev lynhurtigt kammersjukker - og så skal jeg ellers lige love for at der kom gang i den. De fik fræse-hjerne-tur HVER aften/nat omkring halv 1 i godt en halv time… Bump og drøn og flere bump! Og så igen omkring kl 5 om morgenen!
Heldigvis havde vi sådan ca jordens mest tålmodige underbo, så vi fik aldrig ballade, og vi var jo så ved at handle hus og kunne se en ende på det. Ellers havde det været så meget lydisolering som muligt med tykke gulvtæpper, gardiner osv.
Efter vi er flyttet i hus tager de aldrig de der vilde ture indendøre
[QUOTE=Milles mor;1201844]Ja det er lidt som et spil i lotteriet, med ens naboer og støj, når man bor i lejlighed :S.
Held og lykke med jeres nye bolig:kryds: :).[/QUOTE]
Det er også mit valg, at bo uden naboer - En vej ok - men naboer tæt på nej tak ikke mere. tak fordi du mindede mig om det. Nu slås jeg videre med huset. spekulere i hvilket erhverv jeg skal åbne i kælderen så jeg kan få fradrag på istandsættelsen. Det skal indeholde frysere, vinteropbevaring af havemøbler og vaskerum til dyrene samt til mit tøj - gode forslag modtages