Leder efter en Rex ejer

Det her er nok en lidt kringlet historie, men jeg håber i forstår den.

Line ringede til mig og fortalte, at hun er blevet kontaktet af Roskilde Dyreinternat. De har fået 2 katte indleveret - en sort orientaler og en rex kat (ved ikke om det er cornish eller devon). Den sorte orientaler er Gaia, som er født hos Line og Patrick (mit stamnavn) og den anden er der ingen ID på, så den kunne ikke checkes. Det eneste de fik af vide om rex katten var, at det er en chokolade harlekin hunkat og hun er måske steriliseret. Alder vides ikke, men Line tror - udfra en tidligere samtale med køberen af Gaia, at rex katten må være et sted mellem 1 og 2 år gammel.

Lige nu leder vi så efter en rex opdrætter, der har solgt en hunkat til en, der havde en sort orientaler i forvejen (altså havde Gaia), for denne opdrætter vil sansynligvis godt vide, at katten sidder på internat i Roskilde. Vi ved at katten er solgt ud uden chip eller tush, så kender i nogen, der kunne lyde som værende opdrætteren, er i mere end velkommen til at få vedkommende til at tage kontakt til os.

Vi har selvfølgelig navnet på hende, der i sin tid købte Gaia, men af hensyn til hende, vil jeg ikke oplyse det her i tråden, men folk er velkomne til at kontakte mig eller Line.

Grunden til at jeg opretter emnet og ikke Line er, at de er på vej i byen og først kommer hjem i aften, og da kattene kun vil blive fremlyst i 6 dage, er det med at få budskabet ud hurtigst muligt.

Har I ikke mulighed for at tage kattene hjem imens ejerene bliver efterlyst?

Sådan noget kan jo godt tage tid, når katten ikke er registreret.

Hvad med køberen af “Line’s” kat ? Personen må
Da kunne træffes og give jer en forklaring.

Ønsker jer held og lykke.

Jeg har skrevet en besked til den eneste rex-opdrætter i området, jeg lige kunne komme i tanke om - Hanne Hende :slight_smile:

Der boede tidligere et hold opdrættere i midt Jylland som opdrættede cornish i de farver,man ikke huske hvad opdrættet hed lige nu og de er stoppet,men jeg leder videre,mhar tilladt mig og sende linket til en opdrætter på gul og gratis der også laver maskede cornish

Jeg håber, at opdrætter bliver fundet hurtigst muligt :kryds: :kryds:

Opdrættet jeg tænkte på hed C-rex, men kan ingen Info finde på dem længere! Men kan se hende jeg sendte linket til har hunkat fra dette opdræt

På internatet er de ikke bekymrede for om de finder et hjem til kattene, da det godt kunne lyde som om de har en i baghånden. Skulle det gå hen og blive et problem at finde hjem til dem, kan vi sikkert godt finde plads til dem et eller andet sted. De skal ikke bare kastes videre.

Mht køberen så HAR Line prøvet at kontakte hende, uden resultat.
Line har snakket med en fra Rex klubben, og helt hvad de er blevet enige om/har aftalt, kan jeg ikke huske.

Tak fordi i tager jer tid.

Kan se jeg ikke har skrevet det hele ned.

Kattene har været i pension i længere tid, og ejeren har ikke hentet dem. De er så herefter overflyttet til internatet. Derfor skal de ikke tilbage til ejeren.

[QUOTE=Anne Korsbakke;881708]Kan se jeg ikke har skrevet det hele ned.

Kattene har været i pension i længere tid, og ejeren har ikke hentet dem. De er så herefter overflyttet til internatet. Derfor skal de ikke tilbage til ejeren.[/QUOTE]

Det kan man da ikke :uha: Sætte dem på pension og så bare efterlade dem :brist:

John Bøwes fra Bowena.dk ved det muligvis. Jeg har en opfattelse af at han ved nogenlunde alt hvad der sker i rex-verdenen :slight_smile:

Nu tror jeg jo altid det bedste om folk… Det KUNNE jo være at ejeren var omkommet ved en ulykke? Eller bare død af naturlige årsager. His de nu kom i pension fordi ejeren blev indlagt f. eks. Bare en tanke. Der BEHØVER ikke at være noget ondsindet bag, jo :slight_smile:

Har I forsøgt at kontakte Rex og Sphynx klubben? De kunne jo have en mailingliste.

smed lige linket til ham. Såfrem han ikke havde fået det :slight_smile:

Det har Line allerede gjort.

Jeg har ikke noget billede af katten, og kan heller ikke umiddelbart finde et på DB (Roskilde). Leder videre.

Jeg har lagt en besked på hendes telefonsvarer, men jeg regner med at prøve på at ringe til hende igen.

Har lige snakket med John.
han synes i skal sende den videre og hvis han får ejers navn på pm kan han prøve at finde ud af hvem katten er så opdrætter kan findes.

[QUOTE=12345;881698]Har I ikke mulighed for at tage kattene hjem imens ejerene bliver efterlyst?

Sådan noget kan jo godt tage tid, når katten ikke er registreret.

Hvad med køberen af “Line’s” kat ? Personen må
Da kunne træffes og give jer en forklaring.

Ønsker jer held og lykke.[/QUOTE]

Det var det første jeg bad om. Men katten skal fremlyses i 6 dage og de lyd MEGET optimistiske med hjem (og evt nyt hjem)og mente ikke at det blev nødvendigt. Det lød også til at de ville holde mig orienteret om den del og jeg har tilbudt at vi vil hjælpe ny køber med billeder stamtavle medvidere.

Jeg solgte min kat i 2008 og der er åbenbart sket meget i købers liv siden. Sidste gang jjeg snakkede med hende er for omkring 1-2 år siden og der gik altig godt og de ledte efter en ny kat til ejers datter.
Nu har jeg tjekket nr og det er fra et taletidskort, så jeg tror ikke at jeg kan komme i kontakt med køber.
Den måde internatet har fået de to katte er MEGET speciel og jeg tror ikke det handler om at hun ikke ville kattene det bedste. Men årsagen virker også lidt privat og derfor vil jeg ikke skrive den…

Rex og Sphynx klubben er ved at sprede ordet og smide det på nyhed siden.

jeg vil helst ikke sende nogle navne til nogle. Det er umuligt for mig at vide om min killingekøber har videre solgt katten uden mit kendskab…
Jeg vil ikke hænge hende ud

ja ok så bliver det lidt svært at finde opdrætter men et billede vil hjælpe når de givet det på et tidspunkt :slight_smile: Ordet spredes værtfalde nu så håber jeg det rammer opdrætter :slight_smile: