Leder efter en Rex ejer

[QUOTE=line_refsgaard;881847]
Den måde internatet har fået de to katte er MEGET speciel og jeg tror ikke det handler om at hun ikke ville kattene det bedste. Men årsagen virker også lidt privat og derfor vil jeg ikke skrive den…[/QUOTE]

Fair nok :slight_smile:

[QUOTE=Anne Korsbakke;881708]Kan se jeg ikke har skrevet det hele ned.

Kattene har været i pension i længere tid, og ejeren har ikke hentet dem. De er så herefter overflyttet til internatet. Derfor skal de ikke tilbage til ejeren.[/QUOTE]

Jeg tænkte også i første omgang som Black Angel, for skruppeløse mennesker findes desværre.

Men Trekkie, du har så ret i at der også kunne være sket noget som det du beskriver.

Min gang på kattehjemmet i Fuglebjerg har heldigvis lært mig at der findes mennesker, som virkelig bare vil deres katte det bedste, men hvor livet er så tarveligt imod dem at det at sørge for gode hjem til deres katte bare ikke kan overskues. Men de historier er fortrolige så jeg kan ikke fortælle dem videre. Så skal vi ikke lade tvivlen komme ejeren af de to katte til gode!

[QUOTE=line_refsgaard;881847]
Jeg solgte min kat i 2008 og der er åbenbart sket meget i købers liv siden. Sidste gang jjeg snakkede med hende er for omkring 1-2 år siden og der gik altig godt og de ledte efter en ny kat til ejers datter.
Nu har jeg tjekket nr og det er fra et taletidskort, så jeg tror ikke at jeg kan komme i kontakt med køber.
Den måde internatet har fået de to katte er MEGET speciel og jeg tror ikke det handler om at hun ikke ville kattene det bedste. Men årsagen virker også lidt privat og derfor vil jeg ikke skrive den…[/QUOTE]

[QUOTE=line_refsgaard;881911]jeg vil helst ikke sende nogle navne til nogle. Det er umuligt for mig at vide om min killingekøber har videre solgt katten uden mit kendskab…
Jeg vil ikke hænge hende ud[/QUOTE]

Det synes jeg er en rigtig fin tankegang at have, at du synes det er for privat til at skrive herinde og at du ikke vil nævne hendes navn for at undgå udhængning :ok:

Dyreinternatet har igen kontaktet mig.
Gaia havde meget grimme tænder så de spurgte om jeg vil hente hende eller om de skulle aflive hende. Så nu har jeg sat en lille stafet igang, hvor hun lige skal besøge en tandlæge, hvorefter hun kommer hjem til mig. Hvis nogle kender nogle som gerne vil havde en (jeg formoder snart tandløs) sort orientaler, må i gerne kontakte mig.

Jeg kunne høre at de havde modtaget en mail fra en som gerne ville overtage Rexen, så jeg lader hende blive, når nu der er nogle der ønsker at give hende et hjem. Jeg ved at man stadig leder efter en opdrætter og at denne ikke er fundet. Men rex pigen er i dag blevet neutraliseret og har fået fjernet tandsten.

Men Gaia kommer hjem til mig på lørdag

Tak for opdateringen :slight_smile:

Jeg synes også, der er meget langt imellem chokolade-rex’er i DK, så den kan meget vel være svensk eller andet. Den passer ikke på Loveid’s killinger, og C-rex har vist ikke været aktiv i nogle år (og har i det hele taget ikke virket interesseret ved andre tilfælde af kastebolde).
Det vigtigste er jo sådanset også, at de kommer videre til gode hjem.

Jeg har skrevet med John Bøwes, og han har prøvet at finde frem til en mulig opdrætter. Det har desværre ikke været muligt at finde en cornish opdrætter, der matchede “kriterierne” så de kan ikke gøre mere.

Men som sagt er det vigtigste vel også nu, at rex’en får et godt hjem (som det så lyder til er ved at ske)

[QUOTE=Anne Korsbakke;881708]Kan se jeg ikke har skrevet det hele ned.

Kattene har været i pension i længere tid, og ejeren har ikke hentet dem. De er så herefter overflyttet til internatet. Derfor skal de ikke tilbage til ejeren.[/QUOTE]

Sådan fik jeg min første avlskat i 1992. Ejerne var flyttet til Sverige og havde ikke rád til karantænen. Kattene blev derfor efterladt på pensionen. Pensionsejeren gjorde sit for at beholde Koraten, men det gik ikke med husets gamle katte, så jeg var heldig at blive kontaktet.

Så har jeg hørt Gaia…

Hun er ved en opdrætter veninde (som er dyrlæge) og hun havde set værer tænder. Hun har det vist rigtig godt og hjalp med at lægge puslespil. Hun var vildt nuttte for manglede hun opmærksomhed lagde hun hendes ene pote op til menneskets kind. Hun lyder som min glade og dejlige pige… Ihh er så glad… det er også dejligt at havde gode katte venner som kan hjælpe en. Jeg har også fået et billed hvor hun ligner sig selv

[QUOTE=line_refsgaard;883804]Så har jeg hørt Gaia…

Hun er ved en opdrætter veninde (som er dyrlæge) og hun havde set værer tænder. Hun har det vist rigtig godt og hjalp med at lægge puslespil. Hun var vildt nuttte for manglede hun opmærksomhed lagde hun hendes ene pote op til menneskets kind. Hun lyder som min glade og dejlige pige… Ihh er så glad… det er også dejligt at havde gode katte venner som kan hjælpe en. Jeg har også fået et billed hvor hun ligner sig selv[/QUOTE]

Jeg ville have elsket at have sådan en smuk og dejlig pige :wehuu:

Hum vil nyde et hjem med andre katte… men vigtigst af alt for hende er mennesker der vil nusse. Godt nok har hun Annes stamnavn men hun er et min første killing og hende jeg troede skulle være min avlshun. I stedet blev det hendes bror som blev avlskat.
åh jeg har altid elsket den tøs og at høre at hun stadig har det temperament som jeg elskede hen for, gør mig så varm inden i.
jeg er så lykkelig for at jeg altid chipper ellers havde min dejlige pige været død før denne uge slutter…

men nu mangler jeg at finde et perfekt hjem

[QUOTE=line_refsgaard;883831]Hum vil nyde et hjem med andre katte… men vigtigst af alt for hende er mennesker der vil nusse. Godt nok har hun Annes stamnavn men hun er et min første killing og hende jeg troede skulle være min avlshun. I stedet blev det hendes bror som blev avlskat.
åh jeg har altid elsket den tøs og at høre at hun stadig har det temperament som jeg elskede hen for, gør mig så varm inden i.
jeg er så lykkelig for at jeg altid chipper ellers havde min dejlige pige været død før denne uge slutter…

men nu mangler jeg at finde et perfekt hjem[/QUOTE]

Hun lyder rigtig dejlig :hjerte:

wii kunne ikke være mere glad Gaia har et hjem der venter på at hun bliver klar til flytning…
åh og jeg tror det bliver det perfekte hjem

Tak for opdatering med godt nyt for Gaia - hun lyder fadme dejlig :hjerte:

:thumbup:

:thumbup:

Happy ending… I really like it :slight_smile:

Så sidder gaia her ved min computer og spinder… nøj hvor er hun dejlig… jeg har kysset og krammet hende, min lille datter har gjort det samme og hun gør intet andet end at spinde…

Opdrætteren der passede hende for mig,var glad for at en ny ejer var fundet. Hun er så skøn at hun ellers godt kunne finde plads til en kastrat i sit opdræt. Og hånden på hjertet, når gaia sidder her og lægger sin pote på min næse har jeg de samme følelser… Wau hvor er hun en skøn kat, hun er vækker så mange gode minder… Jeg ved den nye ejer glæder sig og jeg forstår hende godt… Gaia er en træsko og kysse kat…

Dejlig opdatering Line :slight_smile:

Den nye ejer glæder sig RIGTIG meget :wink:

hmm :gruble:… det skulle vel aldrig være dig, siden du skriver sådan?