Leder efter et svar fra Fødevareministeriet

Er der nogen der kan hjælpe med at huske? På et tidspunkt har nogen vist mig et skriftligt svar fra Fødevareministeriet, som angav at det er tilladt at hente Savannah eller Chausie (husker ikke hvilken) i udlandet. Men hvor…? Jeg skulle nok have gemt det, men det gjorde jeg ikke, og lige nu kunne jeg godt have behov for at se det igen for at kende den nøjagtige ordlyd :slight_smile: Help, anyone? Det er ikke engang sikkert det er her på KG det kunne ses, men et eller andet sted på nettet indenfor de sidste 1-2 år vil jeg tro… Nogen der kan huske hvor det kan findes igen?
VH
Susanne

S. 100 nederst:

Ifølge bekendtgørelse om privates hold af særlige dyr er det ikke tilladt for private at holde hunde og katte, der ikke er domesticerede.
I forbindelse med konkrete vurderinger i sager om Savannahkatte har Rådet vedrørende hold af særlige dyr vurderet, at forbuddet indebærer, at første

generations krydsninger mellem vildkatte og tamkatte er omfattet af forbuddet, men at senere krydsninger ikke vurderes at være i strid med bestemmelserne.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/SiteCollectionDocuments/Pressemeddelelser/2013/Rapport%20fra%20avlsarbejdsgruppen%20%202013.%20final.pdf

Måske?

Eller:

Ja - det må have været den sidste, jeg har set. Tak - det var lige det jeg manglede at få på plads :slight_smile:
VH
Susanne