Legekammerat til Liam!

[QUOTE=Liams;1055695]Må indrømme jeg er glad for at Liam nu er over killingestadiet :), kan bare bedre lide ham som kat end som killing :). Derudover er killinger væsentlig dyrere, er på SU og det giver lidt begrænsninger, der er råd til de kan komme til dyrlægen osv også selvom de skulle blive syge samtidig, den nye vil også blive forsikret ligesom Liam, men der er bare ikke nogen grund til at bruge flere penge på det end højst nødvendigt, vil betale en del hvis det er den rigtige kat, men altså så skal den bare være perfekt. Men det er da også nemmere at se personlighed på en voksen kat, er man helt sikker på hvilken retning en killing vil udvikle sig? Og jeg skal kun have en kat mere :)…[/QUOTE] Jeg ville vælge en ungkat. 6-7-8 mdr er en god alder.

Jeg havde valgt ham her, han er født d. 8. september 2012 og det SØDESTE væsen. Jeps jeg er biased, jeg sover nemlig i ske med hans bror : (billede TYVHAMMER stjålet fra Julia’s facebookside, håber ikke hun sagsøger mig!)

Ok, en ungkat er jeg med på :)… Tak for al jeres hjælp! :), det er ret rart at folk der har forstand på det kommer med input :)…
Så lige der var to ting jeg havde glemt at svare på:
Jeg havde forventet en kat mellem 1 og 2 år ville være passende, altså yngre end Liam, men ikke for meget yngre :).
Og så vil jeg huske det med at det helst ikke skal være en kastreret avlskat, eller en kat der har været i løbegård :slight_smile:

Uhhh, hvem er han Helle? Han ser ret sød ud :slight_smile:

Det allerførste jeg tænkte var “ham har jeg”, men han er hverken Kurilian, Aby eller Skovkat. Han er derimod orientalsk langhår. Han er vokset op med en stor hund, og en baby der har det med at flå i halen. Han elsker at lege, er en af vores ballademagere (ham og vores siameser dreng er VIRKELIG nogle ballademagere, når de rotter sig sammen og udtænker lede planer), er lidt tung i opfattelsen for opdragelse er prellet af som vand på en gås, og hans force er, at han elsker opmærksomhed.

Hans problem er bare, at han syns det der med at køre, er noget opreklameret l*rt.

Og så bliver jeg nødt til at sige noget. Hvis du vælger en af de aktive racer, skal du jo være klar over, at de er killinger selv i en høj alder :wink: Vi har en kastrat på 7 år, der stadigvæk leger killing.

Det er Frisbee :hjerte: En Blåtabby siameser, som er en anelse skeløjet med de smukkeste blå øjne, blid og sød og dejlig. Han bor hos Julia (Barky) indtil han finder sig et dejligt blivende hjem. Jeg fik desværre ikke overtalt min mand til at købe ham med da vi købte hans bror.

Her er et (lettere bøvet) billede af ham.

Han har aldrig været avlskat, og er blevet kastreret tidligt

Ih, så er du gået i gang med at lede :smiley:

Som sagt (jeg havde Sarah på besøg, eller rette Nobby havde, den anden dag, hvor vi snakkede lidt om det :)) så ved jeg ikke hvad du skal vælge, men held og lykke!

MEN! Jeg syns det er FOR DÅRLIGT at du vil fjerne smukke lækre Liam fra kollegiet… Hvad skal jeg så kigge på? :ked:

Nååååhhhh altsåå, for sørensen han er nuttet altså!

[QUOTE=Anne Korsbakke;1055712]Det allerførste jeg tænkte var “ham har jeg”, men han er hverken Kurilian, Aby eller Skovkat. Han er derimod orientalsk langhår. Han er vokset op med en stor hund, og en baby der har det med at flå i halen. Han elsker at lege, er en af vores ballademagere (ham og vores siameser dreng er VIRKELIG nogle ballademagere, når de rotter sig sammen og udtænker lede planer), er lidt tung i opfattelsen for opdragelse er prellet af som vand på en gås, og hans force er, at han elsker opmærksomhed.

Hans problem er bare, at han syns det der med at køre, er noget opreklameret l*rt.

Og så bliver jeg nødt til at sige noget. Hvis du vælger en af de aktive racer, skal du jo være klar over, at de er killinger selv i en høj alder :wink: Vi har en kastrat på 7 år, der stadigvæk leger killing.[/QUOTE]

Det lyder jo faktisk som en rigtig passende kat :)… Det der med opdragelse det fungerer heller i ikke med Liam, vi har nu konsekvent pillet ham ned af køkkenbordet i 1.5 år, han ved godt han ikke må, han er røvligelad, og Liam kører helst heller ikke i bil, tog er lidt bedre… Men altså han klynker bare og fortæller højlydt han er utilfreds. Hvordan er han dårlig til at køre i bil?
Og de må meget gerne lege killing længe, det med killinger er at de jo er det hele tiden, og tygger i ledninger og vad de nu ellers kan finde, og hopper på mit hoved når jeg sover XD (det gør Liam nu også stadig, men nu er jeg nu vågen et par gange, ikke hver time :P)

Hvad hedder han?

Og skal som sagt ikke have killing lige nu, lige nu er jeg stadig i snusefasen, der er en del der skal falde på plads først :)… Men det kan godt være jeg lige kontakter dig, om ikke andet for lige at høre lidt mere :slight_smile:

Er der noget sted jeg kan læse lidt mere om ham? :)… En opdrætterhjemmeside eller bare et eller andet?

[QUOTE=Lykke;1055717]Ih, så er du gået i gang med at lede :smiley:

Som sagt (jeg havde Sarah på besøg, eller rette Nobby havde, den anden dag, hvor vi snakkede lidt om det :)) så ved jeg ikke hvad du skal vælge, men held og lykke!

MEN! Jeg syns det er FOR DÅRLIGT at du vil fjerne smukke lækre Liam fra kollegiet… Hvad skal jeg så kigge på? :ked:[/QUOTE]

Jo tak Lykke :). Du skal være meget velkommen til at komme på besøg, vi flytter kun lige ned til Føtex så helt uoverkommeligt er det ikke :P, og tænk på at så kan det jo være der er en kat mere du kan hilse på :D!

Han hedder Remiel (kort bare Remi) og er født den 31/5 - 2012. Mht. intelligens så siger “de kloge” jo, at siam/orientaler er en intelligent race, men lige netop med ham har jeg min tvivl. Han har ihvertfald ikke læst standarden.

Og hvis du har lyst, er du altid velkommen til at komme og se racen. Der er ingen købetvang her :slight_smile:

Min hjemmeside er http://www.dk-arjuna.dk men den er nok ikke helt så opdateret. Du kan også se lidt her https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.481789878558961&type=1

[QUOTE=Anne Korsbakke;1055722]Han hedder Remiel (kort bare Remi) og er født den 31/5 - 2012. Mht. intelligens så siger “de kloge” jo, at siam/orientaler er en intelligent race, men lige netop med ham har jeg min tvivl. Han har ihvertfald ikke læst standarden.

Og hvis du har lyst, er du altid velkommen til at komme og se racen. Der er ingen købetvang her :)[/QUOTE]

Uhh, bum bum du frister gør du… Fandt lige hans tråd, og det gik op for mig at jeg faktisk havde kigget på ham før og konstateret at han da passede ind lige her :)… Skal lige se hvordan man overhovedet kommer til Struer :P… Vil nok gerne kigge uforpligtende forbi og messe til mig selv at det jo ikke var LIGE nu, men først når alting var på plads XD

Fra Aalborg er det nemmest med bus til Struer. I al fald hvis vi snakker offentlig transport :slight_smile: Ellers skal du helt ned til Langå og skifte tog.

Og Remiel er dejlig, det kan jeg skrive under på :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1055809]Fra Aalborg er det nemmest med bus til Struer. I al fald hvis vi snakker offentlig transport :slight_smile: Ellers skal du helt ned til Langå og skifte tog.

[/QUOTE]

Eller bus (gerne X bussen) til Viborg og tog fra Viborg til Struer. Så er jeg absolut ikke bleg for at hente på stationen

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1055809] Og Remiel er dejlig, det kan jeg skrive under på :slight_smile:
[/QUOTE]

Mange tak :smiley:

Over Langå ser da ellers ud til at være en dejlig tur med Arriva. :wink:

Til trådens emne blot dette:

Hvis Liam også har skovkattenes temperament, er han en middle-of-the-road kat, der kan gå med de fleste andre racer.
Derfor - vægt personlighed frem for race hos kandidaterne. En lidt yngre dreng lyder også udmærket i mine ører.
Held og lykke. :slight_smile:

Den tager 100 år!!! Var i Holstebro til genetik foredrag på et tidspunkt, hvor bilen gik i stykker på vej op. Chaufføren og den anden passager smuttede så inden foredraget var slut, da manden kom med assistance. Jeg ville gerne blive til slut, så jeg kom med tog hjem… GAAAAH hvor var det da bare evighedsturen! :dokdok:

Jeg skrev jo heller ikke, at det var en hurtig tur, men hvis man som jeg kan lide at køre i tog, får man da noget for pengene her… :høhø:

Mjaeh… Man får et hold i ryggen, det er hvad man får af Arrivas tog L

Turen er såmænd hyggelig nok, og hvis man studerer køreplanen nøjagtigt er der vistnok to gange i døgnet hvor man kan komme med DSB til Struer over Langå (jeg har gjort det! L)

Jeg ELSKER at køre Struer… nok lidt fordi det er så sjældent vi har ture derop :slight_smile: Men det er hyggeligt.

Dog… Fra Aalborg er det altså en pæææææn omvej at ta’ over Langå.