Legetøj til meget små killinger - ideer ønskes

7-lingerner bestemte, i går på deres 3,5 uges dag, sig for at verden i fødekassen var for lille og kravlegården er indtaget med stor fornøjelse.

Men hvad er godt legetøj til småtlingerne?

Kan de finde ud af legetøj når de er så unge eller?

Gode råd og ideer udbedes med tak :grinning:

3 Synes om

Fasanfjer var et hit hos mine

1 Synes om

Alt hvad der kan bevæge sig. Papirkugler der også rasler en smule, var et hit her. Og så minkhaler. Nøj det kunne sætte liv i dem. Og som de kunne knurre og var meget farlige, når de havde erobret en af dem :hoho:
Men det er måske bedre, når de bliver en anelse større.

2 Synes om

Jeg sidder og tænker hvad der bliver brugt på internatet. Der er kugler, evt med lidt raslen, et hit. Drillepinde, med et menneske i den anden ende.
Fjer.

Umiddelbart tænker jeg at det er vigtigt at tænke på de samme ting som ved små børn - er der små ting som killingerne an få slugt og blive kvalt i.
Så ting der ikke kan splittes ad.
Som Solveig skriver, så haler, pelskugler og ører, det kan også være et hit.

1 Synes om

Mine har pt et lille killingekradsetræ, og et par bolde, den ene med en rasleklokke indvendigt. De er begyndt at lege og bevæge sig mere rundt generelt de sidste par dage :slight_smile: Her får de ikke noget særligt killingelegetøj, men bare et par stykker af de voksnes :slight_smile:

1 Synes om

De har både deres kradseløve😀 og en anden kradseting de kan kravle i.

Der er et par stykker af dem som faktisk næsten kan løbe, det ser totalt nuser ud :heart_eyes:

De kom jo i kravlegården i går og har ikke været i fødekassen siden. Fiona ligger blot på måtten og lader dem die der.
Måske de kravler tilbage i kassen når det bliver køligere de kommende dage.
Jeg kan se stor forskel på dem fra i går morges til nu, meget mere på opdagelse og meget mere frie i deres bevægelser.

Var lidt i tvivl om bolde og sådan nogle, som de voksne har i rå mængder, om det var for overvældende. De låner nogle af dem der allerede er på matriklen.

Jeg har også mængder af forskellige typer drillepinde både med fjer og andet godt i.

Med andre ord så låner de af de voksne og så må jeg se hvad fænger :grin:

Tak for forslagene!

2 Synes om

Da min Isis fik killinger, sørgede hun selv for legetøj til dem. De var ikke mange dage gamle, da hun begyndte at hente sit yndlingslegetøj (en papstrimmel fra en vaskepulverbøtte) til dem :hjerte:

8 Synes om

Fiona er egentlig ikke det store legebarn, så det forventer jeg ikke kommer til at ske.

Joy derimod er et mega legebarn og jeg har nærmere en forventning om at hendes fødekasse blivet fyldt ned alt muligt spændende. Havde hun været et menneskebarn var hun typen der kom hjem med frøer og sten og fjer og og og i bukselommerne :joy:

6 Synes om

Så fødekassen kan ikke bruges, men den meget mindre hule på klatretræet, den er bare god… Kattelogik 101 :joy:

14 Synes om

Bruger bare små bolde pt- har også lidt større.
Havde kæmpe kradsetræ, som killingerne elskede, men forærede det til rescuedame, der hele tiden har killinger i huset.
Det var oprindeligt til Belanna, men hun kunne da ikke være mere ligeglad. :stuck_out_tongue:

https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/38652720_975014759346212_4563174332754296832_n.jpg?_nc_cat=0&oh=04665e46457d573164e9b85ceafe88ea&oe=5BF6F51B

7 Synes om

Jeg leder stadig efter en ny at hvad jeg betegner som det absolut bedste, det er et lille krædsehus, den er kanon til killingernes motorik og de elsker den.
skal se om jeg kan finde billeder, sidst på ugen, når jeg er hjemme ved computeren igen :slight_smile:

2 Synes om

Har lige set et lille mini kradsedyr i Lidl hernede fornyligt.
Fik dog ikke købt det, da det var lige før vi overtog killingen her.
Tror ellers den havde været genial.

1 Synes om

Zooplus har flere papkradseting. Bl.a. på linket her. Der er et brugerbillede af en forholdsvis lille killing, der er vild med den :wink:

1 Synes om

Disse to ting er noget af det bedste vi har haft til killingerne., det er slidt op, det er ikke lykkedes mig at finde nye :disappointed_relieved:

Denne er også kanon

Af småting er vores glad for skum bolde, spiraler, knitrekugler, pompon kugler, ja alt der er blødt og letbevægelig

4 Synes om

Det er bare guld det billede! :slight_smile:
Hvor ser den killing da bare sød ud som den sidder der og smiler til sine søskende :slight_smile:

5 Synes om