Leises mund lugter (bange)!

Hvor er jeg dog glad for alle jeres råd og erfaringer! Tak!

Han er vist allerede lidt bedre:
Han har spist både lidt mere RC Mature bidder (efterhånden 2-3 skefulde ialt), og smør (Lurpak smørbar) på en lun tallerken.

Han har skudt ryg og villet kæles.

Og han har tisset sit sædvanlige sted i bakken (de har ligesom hver sin ende - ja altså, I ved, hvad jeg mener).

Kapslerne er på køl nu, og jeg forsøger begge metoder imorgen.

På mandag tager vi under alle omstændigheder til tjek hos Pernille i Skovlunde (Stig Fs klinik), jeg er ikke tryg, før han er blevet set på af fagkundskabens bedste.

Rigtig god bedring til ham
:slight_smile:

:kryds:Hvordan har han det i dag? God bedring til ham!

Kan du få lov til at tage temperaturen på ham ? …Hvis der er betændelse, så er der sikkert osse let feber ?

Ellers rørende enig med de andre svar …Han må ha’ kapslen hel - Dyp kapslen i smør, og langt ind i munden med den, og ha’ en sprøjte med lunken vand klar.

Så længe han spiser lidt, og vil kæle så er jeg ikke så nervøs …Det skal nok gå søte Ven :slight_smile:

En god ide er at forsøge at rense forsigtigt inde i munden med klorhexidin. Plamagen kan være blod der ligger og lugter, det skal gerne væk. Så skulle du også gerne kunne se hvordan det ser ud nedenunder det brune, om det heler fint. Klorhexidinet kan også minimere bakteriedannelsen i mundhulen.

Marina

Idag kom han og ville morgenkæles :slight_smile:

Han har fået kapslen, hvor enden var dyppet i smør, ned i gabet, og derpå flydende Metacam, og lidt vand.

Han er blevet budt på lunt smør og lun a/d, mmen har ikke rørt det - nu skifter jeg tallerkener med noget frisk frokost: 2 slags bidder i sauce.
Han ser absolut bedre ud end i går aftes.

I skrivende stund gik han igen i Gias tørkost, og da jeg tog den ud i køkkenet og lunede tallerkener til hans vådkost, gik han i skålene i køkkenet! Hvor han godt ved, at han ikke må komme!
Så sulten er han da, og lige nu guffer han Mature-vådkost.

Imorgen ringer jeg til Skovlunde, og så må Pernille se på ham. Han skal nok have en fortsættelse af Antirobe-kapslerne, gætter jeg på.

Tusind tak for alle jeres råd og kommentarer! Det hjælper mig 3-års-katteslave, og det varmer om hjertet.

Leise spiser nu smørret som dessert.

PS Da begge mine bliver ret sure på dr dyr, når de får taget temperatur, har jeg ikke forsøgt selv. Det burde jeg sikkert :S

I aftes var jeg på YM med Camilla korat, og vi vendte det med blodet: Jeg fik ham indfanget og tørret med en fugtig vatcirkel, men den runde plamage, han havde på højre under-og over-læbe, ud i pelsen, var næsten væk, og der var intet at se inde under læben. Han har nok slikket det af efter Antirobepulveret (arme Leise, men jeg turde ikke andet - de kapsler så så store ud!).
Der er intet at se idag.

[quote=MiSi;336318]Idag kom han og ville morgenkæles :slight_smile:

Han har fået kapslen, hvor enden var dyppet i smør, ned i gabet, og derpå flydende Metacam, og lidt vand.

Han er blevet budt på lunt smør og lun a/d, mmen har ikke rørt det - nu skifter jeg tallerkener med noget frisk frokost: 2 slags bidder i sauce.
Han ser absolut bedre ud end i går aftes.

I skrivende stund gik han igen i Gias tørkost, og da jeg tog den ud i køkkenet og lunede tallerkener til hans vådkost, gik han i skålene i køkkenet! Hvor han godt ved, at han ikke må komme!
Så sulten er han da, og lige nu guffer han Mature-vådkost.

Imorgen ringer jeg til Skovlunde, og så må Pernille se på ham. Han skal nok have en fortsættelse af Antirobe-kapslerne, gætter jeg på.

Tusind tak for alle jeres råd og kommentarer! Det hjælper mig 3-års-katteslave, og det varmer om hjertet.

Leise spiser nu smørret som dessert.

PS Da begge mine bliver ret sure på dr dyr, når de får taget temperatur, har jeg ikke forsøgt selv. Det burde jeg sikkert :S[/quote]

Mange misser er ikke glade for at få taget temperatur …Kan du evt. få fniflet termomeret ind under en nusse-tur ? ( husk godt med vaseline eller andet fedtstof på dutten )…Hvis det er dig ganske umulig, så skal du nok ikke stresse yderligere med at forsøge - Prøv at mærke efter om ørene føles varme ( en lidt usikker måde at mærke feber på, men hvis de føles kolde som de plejer, så tror jeg ikke der er feber )

Prøv om du kan få fat i det rekovalens fra RC som jeg tidligere har sat link ind til …Det kan du lave så flydende at du kan give ham det med en sprøjte, og det er så nærende at han ikke behøver at få ret meget af det, for at være dækket ind …Ellers kan du gøre hans A/D noget tyndere og give ham noget med sprøjten …Bland noget lunken vand i eller noget surmælksprodukt …Surmælksproduktet hjælper osse med til at holde balancen i maven iorden.

Tak :slight_smile:
Jeg ringede rundt til en række dyrlæger i Kbh, ingen af dem havde Recovery eller det andet RC-produkt, alle havde de a/d.
Men klart, jeg spørger efter det hos Pernille imorgen. De har vist et større udvalg.
Evt må jeg ringe til RC og spørge efter nærmeste forhandler.
Han virker kvikkere og spiser, så jeg tror ikke, at han har feber. Som han ser ud nu, tør jeg godt vente til imorgen.

han lyder til at have det fint, en kat med feber er oftest stille og sover.
Dejligt at høre det går fremad. Det er ligesom os når man lige er opereret, det tager lidt tid at komme op igen, selvom kattene er bedre til det end vi er:)

Marina

Han virker ikke spor for varm overhovedet, hverken på ører eller generelt - og hurra for det :slight_smile:
Han har spist godt, 2 store portioner RC Vet Mature.

Og hvis fremgangen fortsætter, så ville jeg ikke begynde at slæbe ham afsted til tjek i morgen. Den stress kan han sikkert godt undvære…

Det lyder da som det går fint, hvis der ikke er noget at se og han ikke lugter så meget mere.:slight_smile:
Du skal lige være opmærksom på, at Metacam kan give nogle bivirkninger som f.eks. at missen virker deprimeret, at den måske ikke har nogen appetit eller får opkastning/diarre.
Jeg skriver dette, fordi Blonde efter ca. 3 dage mener jeg, tabte appetitten og virkede meget ked af det. Bare så du er opmærksom på dette og ikke tror katten er blevet syg.

Så jeg ringer til Pernille imorgen og hører ad først - og f eks får forlænget hans Antirobe-kur?
Havde egentlig regnet med, at hun ville se ham, og føle mig tryg ved at få ham tjekket af fagkundskaben :?

[quote=MiSi;336456]Så jeg ringer til Pernille imorgen og hører ad først - og f eks får forlænget hans Antirobe-kur?
Havde egentlig regnet med, at hun ville se ham, og føle mig tryg ved at få ham tjekket af fagkundskaben :?[/quote]

Antirobe-kur skal altid gives 30 dage.
Gør det endelig…:slight_smile:

Mozart har betalt prisen, fordi en idiotisk dyrlæge i Frederiksværk mente, at hun var klogere end Mette Lorentzen (Cherry)

Både Mette-pige og Frederik har fået en 30-dages kur.
Det er totalt væk…

[quote=Mona Jensen;336487]Antirobe-kur skal altid gives 30 dage.
Gør det endelig…:slight_smile:

Mozart har betalt prisen, fordi en idiotisk dyrlæge i Frederiksværk mente, at hun var klogere end Mette Lorentzen (Cherry)

Både Mette-pige og Frederik har fået en 30-dages kur.
Det er totalt væk…[/quote]

Hvor har du det fra?
Marina

Jeg har nu aldrig nogensinde givet antibiotika i 30 dage.
Det lyder meget voldsomt, synes jeg.

Jeg ved at visse genstridige sygdomme skal have en længere kur, men der vil jeg ikke mene fjernelse af en tand hører under.

En normal kur er vist 7-10 dage hvis det er i mund, men kan sagtens forlænges uden problemer. :slight_smile:

[quote=Marina;336488]Hvor har du det fra?
Marina[/quote]

Jeg har misforstået - beklager.

Jeg troede, at det handlede om tandkødsbetændelse.
Jeg skrev for øvrigt, hvor jeg havde det fra. :slight_smile:

Leise har kun fået til 5 dage :?
Både morgen og aften.

Galliano fik i 14 dage, da han fik fjernet tænder for nogle måneder siden - og det var ifølge Jens Ruhnau en lang kur.