Leje/låne burgardiner?

Kender I steder, hvor man kan kan leje burgardiner?

Vi skal til vores første udstilling i Nærum, og har endnu ikke selv fået burgardiner.

Min søde svigermor vil gerne sy et sæt, men vi mangler et sæt at bruge som skabelon :slight_smile:

Jeg skal desværre ikke til Nærum, ellers måtte du gerne låne et par.
Leje kan man ikke, men låne kan man måske af en flink udstiller :slight_smile:
Man behøver nu ikke en skabelon, synes jeg. Det er ret nemt at sy firkanter :wink:

Ih - det er ellers pænt af dig - en skam du ikke kommer :slight_smile:

Dét ville være rigtig dejligt!
Jeg håber at sådan en dukker op :kryds:

Åh jo, når man ikke har spor ide om hvordan det skal se ud, så har man nu :?
Hvor og hvordan skal spiraler og bindebånd sidde? Og hvad med pyntegardiner ude foran? Og taget?
Og hvad slags stof osv osv.

Måske din mor kan bruge dette link som inspiration og skabelon
http://www.pihl.nu/mona/softspot/

Hvor bor du??

Jeg syr mine med gardinbånd på, da jeg synes det er mere fleksibelt at kunne rykke gardin-plastik-dimserne en tak eller to efter forgodtbefindende, da burene ofte ikke er helt ens. Båndene synes jeg sidder pænest ikke mange mm under toppen, når jeg bruger gardin bånd
Mine er derudover efter Tysklandsmål, hvilket gør at de aldrig er for korte, men sjovt nok passer rigtig godt i breden i DK. (Overskydende lægget bare under burgardin bunden).

Og det samme gælder med forhænget nederst på buret (til at gemme sager bag).
Toppen er sådan set bare en firkant, igen kan jeg bedst lide det fleksibelt, så hjørnene bliver bare lige lukket ned omkring med en nål på udstillingen, da jeg så kan justere højde, brede, hjørnetype etc. :slight_smile:

Så her var min skabelon i ord :wink:

Mine er alt andet end professionelle, da jeg selv har syet dem :wink: Men jeg synes jeg kan sætte dem pænt på alle bure.

Her kan du se billede, nederst i venstre hjørne kan du se hvor langt under båndet er syet fast :slight_smile:

Åh ja, hende som Mille linker til laver bare de mest lækre gardiner. Dem er jeg rigtig vild med.

TinaGizzemissen herinde syer også mange burgardiner, og har her et galleri med hendes hvor man kan få inspiration :slight_smile:
http://www.gizzemissen.dk/galleri.htm#BURGARDINER

Zalethco laver også nogle super smukke
http://www.zalethco.dk/index.asp?cat=profil&id=170&mid=37&lang=dk

Jeg har selv syet mine 3 burgardiner - Plus jeg lige har hjulpet min veninde med et sæt til hendes første udstilling samme dag. :slight_smile: Jeg er ikke en ørn til at sy, men synes selv jeg har klaret det ganske godt, med hjælp fra mål fundet på nettet.

Er det for at se hvilken måde der er smartest med ophæng. For at se mål. Eller hvad skal i bruge et sæt til? :slight_smile: ja undskyld jeg spørger. - Men var det mig, ville jeg “bare” sy ud fra målene der findes på nettet eller her inde. :slight_smile:
(Håber ikke denne besked misforståes!)

I al ubeskedenhed, så laver jeg såmænd også bursæt :wink:

Prøv at søge på bursæt eller burgardiner, så vil du kunne finde flere tråde herinde… både med mål og hvordan de bliver hængt op.
Fx vil jeg ikke bruge metoden med gardinrynketråd - jeg har gjort det en gang og gør det simpelthen aldrig mere!!! :slight_smile: Mage til BRAS skal man lede længe efter… til gengæld er jeg meget glad for løbegang foroven til elastik og så S-kroge - nemt og enkelt…

[quote=Ann K;298400]
Fx vil jeg ikke bruge metoden med gardinrynketråd - jeg har gjort det en gang og gør det simpelthen aldrig mere!!! :slight_smile: [/quote]

Nu ved jeg ikke om det du kalder gardinrynketråd er det samme som jeg kalder gardinbånd - men hvis det er så er det godt nok pudsigt hvor forskelligt vi sværger til. :tihi: Jeg har nemlig prøvet lidt at hvert og foretrækker klart gardinbånd med de der gardin-dimser til :muhaha:

Jo, selvfølgelig… der er vist slet ikke noget der hedder gardinrynkeTRÅD! :klapper:

Som sagt… det har jeg prøvet en gang og gør det bare ikke igen! Damn - jeg var ved at forlade udstillingen af irritation og frustration over det BRAS! :slight_smile:
(Bras er den pæne og censurerede udgave - mine reele tanker i situationen ville blive slettet pr omgående hvis jeg skrev dem :smiley: )

Du er velkommen til at låne gardiner af mig i Nærum, bare send en PB hvis du får brug for det…

Ann K - Hehe, og jeg kan slet ikke have de der gardin der bare hænger i enderne - eller dem der sættes op med bånd som man ikke kan flytte rundt på -høhø

Ja, jeg sværger til rynkebånd og firfingerkroge - til et enkeltsæt kan jeg til nød gå med til en løbegang, bukseelastik og bemeldte kroge i enderne :tihi:

[quote=Eva K;298320]

Zalethco laver også nogle super smukke
http://www.zalethco.dk/index.asp?cat=profil&id=170&mid=37&lang=dk[/quote]

Og hun er hamrende dygtig, jeg har lige købt et sæt, og det er bare så flot. :thumbup:

ja og jeg har gardin spiraler s det gør at mine dobbelt gardiner kan tilpasses til enkelt bur. spiralen strækkes bare “tilbage” langs buret og krogen sættes på. det eneste jeg ikke kan enes med er bindebånd. det har jeg på et enkelt sæt som jeg fik af rynkes opdrætter. DUR IKKE. og jeg er ennda høj- så jeg kan selv nå oven på buret og ind bagest. der er ALTID nogen der står og bander et sted i hallen fordi de ikke kan nå.

kan være der er nogle mindre mennesker der vil dele deres frustrationer med os ??

En løbegang med bred elastik der bare trækkes i - sidder pænt

der sys et lille stump elastik på i enderne så der kan bindes.

Det er det allerbedste, mest fkejsible, nemmeste og hurtigste system - ikke det billigste.

Og jeg har prøvet alt - gardinspiraler, gardinbånd osv

[quote=kira v;298479]ja og jeg har gardin spiraler s det gør at mine dobbelt gardiner kan tilpasses til enkelt bur. spiralen strækkes bare “tilbage” langs buret og krogen sættes på. det eneste jeg ikke kan enes med er bindebånd. det har jeg på et enkelt sæt som jeg fik af rynkes opdrætter. DUR IKKE. og jeg er ennda høj- så jeg kan selv nå oven på buret og ind bagest. der er ALTID nogen der står og bander et sted i hallen fordi de ikke kan nå.

kan være der er nogle mindre mennesker der vil dele deres frustrationer med os ??[/quote]

Mine til dobbelt bur kan også nemt tilpasses til enkelt bur. I stedet for bagstykket bliver bagstykket bare til bag og sidestykke i et :slight_smile: og der er jeg især glad for at kunne flytte rundt på gardin-dimserne :wink:
Hehe og mindre mennesker finder bare en stol :smiley: :D:D

Tak for alle de gode råd og flotte tilbud om at låne mig gardiner :slight_smile:

Jeg har været så heldig at få fingrene i et af zalethco’s julesæt, så nu er vi godt på vej til at være klar til juleudstillingen i Nærum.

Gad vide om Bissebarnet vil iklædes nissetøj?