Leksikon

Vi har brug for brugernes hjælp!

Det ville være rart med feed back på om: Overvejelser INDEN du køber kat, der nu ligger i leksikon, er skrevet på et let og forståeligt sprog og tager højde for alle de faldgruber der kan være når man køber kat første gang.
Det skal være en god oplevelse at købe og ha’ kat.

Meningen er der vil blive lavet en pdf fil, lige til at printe ud fra siden til formidling af budskabet.

Vi vil sætte pris på din mening - tak!

Jeg vil straks se det an!

Super velinformerende.
Skrevet i let læseligt og forståeligt sprog.
God beskrivelse af hvad køber skal være opmærksom på ved køb!
God beskrivelse af faldgruber…

Sidst men ikke mindst synes jeg at det er dejligt at egne personlige holdninger ikke spiller ind.

Måske der skal skrives noget om hvad man typisk kan forvente katten har “med i bagagen” her tænker jeg på vaccinationer, ormekur osv.

Kun ros herfra!!

Der står faktisk:
“Killingen skal som sagt være mindst 12 uger gammel, det skal kunne dokumenteres den er dyrlægechekket og vaccineret første gang.”

og der kommer det med egne, for jeg ormebehandler ikke;-)

Men glad for dine kommentaret, det var lige præcis det der var målet, tak

Mindst 12 uger kommer snart - og de hænger jo på en måde sammen

Ahhhh… det rigtig… måske man man skrive at nogle vælger at ormebehandle…
át det er vigtigt at killingen bliver revaccineret
oooooog at nogle også vælger at neutralisere inden de flytter hjemmefra og så en forklaring på at det ikke er inhumant…

Blot tanker… Brug dem endelig hvis i synes.

Kh Annette

Hvor er det godt skrevet. Jeg har disse bemærkninger:

“Det koster penge at have kat. Prisen for katten er en ting, men der er daglige udgifter til mad og grus, der skal også være penge hvis du skulle være så uheldig at katten bliver syg og skal til dyrlæge, det kan blive en bekostelig affære.”

Og der skal også tages højde for udgiften til det årlige tjek og vaccination.

“En løbegård eller indhegnet altan er altid til stor glæde for både kat og ejer.” Måske en tilføjelse med en indhegnet have.

Jeg løber gerne igennem igen, når selve teksten er færdig og drysser lidt kommaer og punktummer her og der, hvis det ønskes.

Synes det ser super godt ud og dejligt nemt at læse -thumbs -bravo

Lækkert Lis - lige hvad jeg har brug for, selvom jeg er anden gangs køber! -thumbs
Synes også det ville være fint hvis økonomien bliver nævnt…

Tak for bemærkninger indtil nu, bare host op hvis der er flere. Vi kigger på dem.
Meningen er som sagt der laves en printbar fil som man kan tage med og dele ud af, ville ha’ været fin f.eks. på dyrskuet.

May-Britt S
Hvad er der nu i vejen med tegnsætningen:-)) Bortset fra det, vacciner, hmmm, det skal der tænkes en del over, da årlig vaccinering af indekatte der ikke avles på eller udstilles, som voksne ikke skal vaccineres årligt da kattesygedelen aflejrer proteiner i nyrerne. Måske der kan laves en link til et dokument om vacciner, som så kan fortælle om de ting. Vi skal ta’ det op med teknikken.
Det skal heller ende op i en roman som folk ikke gider læse når de er nåer halvvejs, åh ja det er der balancen ligger

Åh— fik måske ikke udtrykt helt hvad jeg mente… jeg mener revaccinationen som killinger…
Ikke alle når at få 2x vaccination og det skal den nye ejer sørge for…

Det var det jeg mente,…

Men jeg synes det er en RIGTIG god idé at lave et enme om vaccinationer også!!!

HEP HEP og hatten af for jeres store arbejde!!!

Mange knus

Og må jeg foreslå et emne om plejen ved langhårsracer, som stiger i popularitet!
Hos min dyrlæge, hvor jeg i dybeste skam i dag har fået Nanoq barberet ned - sandsynligvis pga for fiskeolieholdigt foder - fik jeg at vide, at dyrlægerne ser flere og flere langhårskatte med sammenfiltret pels, Fordi de er søde og nuttede, men ejeren sætter sig ikke ind i pelsplejen.

Nå ja og så er der den der myte om, at MCOen ingen pelspleje kræver. En gang i måneden står der i min MCO bog. Sikke en gang forvrøvlet sludder!

Har I set Tara og Nanoq? Perserklubben har ringet. De vil gerne have deres underuld igen!
Katte er individer, racestandarder er guidelines. Det kunne I også skrive et indlæg om i leksikon.

SÅ fik kattenes talsrør luft! for nu:-)

Knus

Jeg tænkte faktisk også på det med den forskellige indstilling til hvor ofte, der vaccineres. Rigtig godt med links i stedet for en masse tekst. Tegnsætningen øhhh - du siger bare til, hvis jeg skal drysse :-))