Levering afd kat til Frankrig

Jeg skal levere den ene af mine killinger i Frankrig, men aner ikke hvordan og hvorledes jeg skal gribe det an

Hvad er bedst og nemmest ?? Det er køber der har bed om levering selvfølgelig på hendes regning.

Jeg forestiller mig at det kunne være muligt at flyve fra Billund til Frankrig ??

Der er i hvert fald udmærket forbindelse fra Billund med Air France til Paris Charles de Gaulle lufthavnen, så det skulle nok kunne lade sig gøre.
Go´ tur - tag nu en dag ekstra nu du er der :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;753238]Der er i hvert fald udmærket forbindelse fra Billund med Air France til Paris Charles de Gaulle lufthavnen, så det skulle nok kunne lade sig gøre.
Go´ tur - tag nu en dag ekstra nu du er der :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Mange tak for svaret. Vi overvejer også at tage en lille mini ferie samtidig :slight_smile:

Det er godt nok mange ting at skulle håndtere ved eksport af en kat, jeg er efterhånden helt rundt på gulvet. Især da vi begge er elendige til engelsk.

Men det er såmænd ikke så slemt, det er jo et EU land :slight_smile: Så det du skal have styr på er:
Stamtavle og transfer fra Felis Danica - der er du ved at være rutineret :slight_smile:
EU pas til katten - det fixer dyrlægen, og der er du også ved at være rutineret :slight_smile:
Bestille flybilletter OG kat i kabinen samtidig med.
Det er faktisk det hele - i hvert fald i forbindelse med katten. Resten af ferien er jo en anden sag, den kan hurtigt komme til at tage lidt tid at planlægge :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;753244]Men det er såmænd ikke så slemt, det er jo et EU land :slight_smile: Så det du skal have styr på er:
Stamtavle og transfer fra Felis Danica - der er du ved at være rutineret :slight_smile:
EU pas til katten - det fixer dyrlægen, og der er du også ved at være rutineret :slight_smile:
Bestille flybilletter OG kat i kabinen samtidig med.
Det er faktisk det hele - i hvert fald i forbindelse med katten. Resten af ferien er jo en anden sag, den kan hurtigt komme til at tage lidt tid at planlægge :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Jeg voksede lige en halv meter, det er mit andet kuld som registreret opdrætter og jeg har pt kun solgt en killing som kælekat til sjælland, “der glemte jeg godt nok at sende transfer med” :tihi:

Alle mine killinger har fået pas og Rabies vaccination ud over den almindelig som dækker følgende:

Aktiv immunisering af katte, der er 8 uger gamle eller ældre, mod:

• felin calicivirus til reduktion af kliniske symptomer
  • felin viral rhinotracheitis til forebyggelse af kliniske symptomer og virusudskillelse
  • felin panleukopeni til forebyggelse af leukopeni og kliniske symptomer
  • felin leukæmi til forebyggelse af persistent viræmi og kliniske symptomer på sygdommen
  • Immunitet indtræder 3 uger efter basisvaccination mod panleukopeni og leukæmi, og 4 uger efter
    basisvaccination mod calicivirus og rhinotracheitis virus.
  • Varighed af immunitet: 1 år efter basisvaccination,

Er det i orden til at hun kan indføres i Frankrig

Øj, så risikerer vi der kommer en klagesag på dig, for så er det jo ikke sikkert den kan registreres, så langt væk :høhø:
VH
Susanne

Hvor i Frankrig skal du have den hen?

5 rue Marquis 80160 Flers sur Noye France

Jeg sidde pt og kigger på Air France for at finde en pris til opdrætteren på tranport, men jeh kan ikke vælge kat i kabinen.

Jeg håber at have svar fra den ønskede test og tranfer. så hun kan leveres d. 13 - 14 januar

Sidst jeg fløj med kat, kontaktede jeg flyselskabet (SAS) og forhørte mig om jeg kunne have katten med i kabinen. Det var ikke noget problem. Den går som håndbagage indtil jeg mener det er 8 kg. Du skal så være opmærksom på, at du ikke må have andet håndbagage med og at der kræves et beløb for at have den med i kabinen. Jeg kan ikke huske hvor meget, men kan huske at jeg synes det var pebret. Men de fleste større flyselskaber har mulighed for at have katten med i kabinen. Alternativet hos nogle flyselskaber er at katten er i lastrummet i en opvarmet sektion.

Man plejer at skulle ringe og booke katten separet. Dvs. Inden du booker, ringer du til kundeservice og sikrer, at der er plads til en pet in cabin på din udvalgte afgang, og når det er bekræftet,booker du billetten og ringer derefter igen og reserverer plads til katten. Derfor skal du også helst booke direkte hos flyselskabet og ikke via et rejseselskab; de kan nemlig i min erfaring være meget tunge at danse med og meget dyre, når man skal have lavet tilføjelser til reservationen.

Air Frances side om pet in cabin findes her: http://www.airfrance.dk/DK/en/common/guidevoyageur/pratique/animal_cabine_airfrance.htm

Prisen for kattens billet er €75; jeg mener, at SAS plejer at være lidt billigere (men til gengæld er din billetmåske dyrere - tjek priserne, før du bestiller).

God tur, det er slet ikke så svært :slight_smile: