Lidt af hvert i maj

Glædelig 1. maj :slight_smile:

Ohhh Happy Day… :slight_smile: :slight_smile:

Så er det rødbededag.
Der kommer da lidt regn, mon det er nok til at fortynde fadøllene rundt omkring…

Glædelig rødbededag :slight_smile:

Så dejligt med forlænget weekend :yah:

skønt - oprydningen gik hurtigere end jeg troede i stuen, så det er faktisk kun køkkenet jeg mangler at rydde op i nu. Inden jeg plasker det hele til i muffin-dej :tihi:

Fandt også lige min længe-borte canon-oplader. Altså den originale som har været væk mindst 5-6 år og jeg derfor købte en uoriginal i stedet, som også er blevet væk :S
Men nu er den gode gamle, næsten ubrugte canon fundet igen - så nu lader vi batterier op! tre stk!
Vi skal ikke gå ned på strøm i morgen - billeder SKAL der tages :smiley:

Nej, det er ikke LouLou og det er ikke min fod … men det kunne det have været, inden jeg gik i bad i går :høhø:

[QUOTE=PiaB;1240224]skønt - oprydningen gik hurtigere end jeg troede i stuen, så det er faktisk kun køkkenet jeg mangler at rydde op i nu. Inden jeg plasker det hele til i muffin-dej :tihi:

Fandt også lige min længe-borte canon-oplader. Altså den originale som har været væk mindst 5-6 år og jeg derfor købte en uoriginal i stedet, som også er blevet væk :S
Men nu er den gode gamle, næsten ubrugte canon fundet igen - så nu lader vi batterier op! tre stk!
Vi skal ikke gå ned på strøm i morgen - billeder SKAL der tages :D[/QUOTE]

Dejligt at du fandt den, og skulle den blive væk en anden gang. Ved du hvor du kan låne en :stuck_out_tongue:

Jeg har simpelthen fået alt for meget plads at gøre rent på :uha:
men hey, med godt musik, en Dione i løb og Hildi dampbarn til at underholde, så går det alligevel smertefrit :smiley:

[QUOTE=DK Sugieh;1240229]Jeg har simpelthen fået alt for meget plads at gøre rent på :uha:
men hey, med godt musik, en Dione i løb og Hildi dampbarn til at underholde, så går det alligevel smertefrit :D[/QUOTE]

Nå det er det der skal til! Her ligger en storspinnende Sigga på sofaen og viser maveskindet frem. Ikke ligefrem noget der motiverer mig til at komme i sving;)

Jeg har gået og funderet lidt over forskellige ejeres holdning til behandling af deres syge kæledyr. Jeg har, som jeg har skrevet i en anden tråd, ikke haft kæledyr i barndommen og har derfor heller ikke erfaring med, hvordan man “bør” holde kæledyr. Jeg har derfor forhørt mig lidt rundt omkring hos venner og kolleger.

Den anden dag hørte jeg en historie om en kat på 12 år, som ellers var sund og rask men fik en dårlig tand der skulle opereres ud. Prisen på operationen var 5000 kr., men dyrlægen (en i familien) tilbød halv pris, altså 2500. Katten blev opereret, men ejeren gjorde det meget klart, at hvis hun havde skullet betale 5000 kr. for at få fjernet en tand, så var katten blevet aflivet.

Jeg kan på den ene side godt se, at 5000 kr. er mange penge for en børnefamilie, og at “det er ikke synd for en kat at være død.” Men på den anden side, så kan jeg ikke forestille mig, at jeg ikke selv ville betale sådan en operation for min kælekat? Er det mig, som er for “kattegal” og vil strække mig for langt? (Jeg spurgte hende med katten om, hvis det havde været en hund i stedet for, hun så ville have betalt de 5000 kr., og det ville hun. :?)

[QUOTE=Cecilie;1240232]Jeg har gået og funderet lidt over forskellige ejeres holdning til behandling af deres syge kæledyr. Jeg har, som jeg har skrevet i en anden tråd, ikke haft kæledyr i barndommen og har derfor heller ikke erfaring med, hvordan man “bør” holde kæledyr. Jeg har derfor forhørt mig lidt rundt omkring hos venner og kolleger.

Den anden dag hørte jeg en historie om en kat på 12 år, som ellers var sund og rask men fik en dårlig tand der skulle opereres ud. Prisen på operationen var 5000 kr., men dyrlægen (en i familien) tilbød halv pris, altså 2500. Katten blev opereret, men ejeren gjorde det meget klart, at hvis hun havde skullet betale 5000 kr. for at få fjernet en tand, så var katten blevet aflivet.

Jeg kan på den ene side godt se, at 5000 kr. er mange penge for en børnefamilie, og at “det er ikke synd for en kat at være død.” Men på den anden side, så kan jeg ikke forestille mig, at jeg ikke selv ville betale sådan en operation for min kælekat? Er det mig, som er for “kattegal” og vil strække mig for langt? (Jeg spurgte hende med katten om, hvis det havde været en hund i stedet for, hun så ville have betalt de 5000 kr., og det ville hun. :?)[/QUOTE]

Det viser desværre med al tydelighed, at kattens status er lavere end hundens :frowning:
Hvis katten er sund og rask som 12årig, er risikoen ved narkose ikke nødvendigvis stor - min bekymring ville gå på, om dyrlægen var dygtig nok til dosere narkosen på en ældre kat. Naturligvis skal katten ikke have smerter!

Har nået en milepæl!
Første udkast af BA er afleveret til vejledere :ok:

Det skal fejres med udstilling i morgen :wehu:

[QUOTE=DK Sugieh;1240229]Jeg har simpelthen fået alt for meget plads at gøre rent på :uha:
men hey, med godt musik, en Dione i løb og Hildi dampbarn til at underholde, så går det alligevel smertefrit :D[/QUOTE]

Sådan har jeg det ved tanken om de kommende 130 m2 :tihi:

Jeg ønsker mig mindst to roombas til min fødselsdag! Det må alt andet lige gøre det lettere mht støvsugning, når sådan et par fætre kører dagligt :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;1240240]Sådan har jeg det ved tanken om de kommende 130 m2 :tihi:

Jeg ønsker mig mindst to roombas til min fødselsdag! Det må alt andet lige gøre det lettere mht støvsugning, når sådan et par fætre kører dagligt :)[/QUOTE]

Jeg har ikke meget fidus til de robotter, men ved mange er rigtig glade for dem :slight_smile:
Tjaaa… dobbelt op på m2, så tager det fra kl 7.30 til nu at ordne :slight_smile: Det er dog uden at vinduerne er pusset :stuck_out_tongue:

Jeg håber at de vil kunne klare den daglige grove støvsugning, sådan at jeg kan nøjes med en ugentlig omgang ind i krogene… Vi har jo katte og hund, der i den grad efterlader vindhekse rundt omkring, og min ryg er ikke såååå forfærdelig glad for det der støvsugning, som den var engang…

(Jan og støvsugning er to ikke-kompatible begreber… til gengæld er han eddergo’ til vinduespudsning og opvask :ok: )

Jeg ved det godt… der skal ikke købes nyt nej… men jeg kom altså til at… :ups:

(billede taget fra E-Bay )

:tihi:

[QUOTE=Cecilie;1240248]

:tihi:[/QUOTE]

Hvis dog bare folk tænkte sådan:tihi:
Også alligvel ikke, for så var Jeppe jo aldrig blevet min:yikes:

Overrun af myre! FØJ hader de små bæster, de er i mit køleskab, på mine døre og dørkamme, men sjovt nok er der ingen på mit køkkenbord… AD

Har lige hørt LOs næstforkvindes 1 maj tale…
Elendig forestilling - et udmærket budskab, der druknede totalt i manglende evne til at nå ud over talerstolen :frowning:
Får man ikke længere retorikundervisning på fagbevægelsens kurser?

(Det gjorde man i min tid… jeg har holdt mange taler om fordelen ved hhv min cykel eller scooter :smiley: )