Lidt af hvert - januar 2016

Her gemte Vaffel og Cassiopeia sig inde i sofaen hele aftenen :S Jeg har en sovesofa med magasin under, og der kravlede de ind og lå og puttede med hinanden. Især Vaffel er virkelig bange for alle de høje brag, og selv i dag er han påvirket af det. Stakkels Vaffel :ked:Isis derimod, var helt upåvirket og lå bare og sov hele aftenen

[QUOTE=Diana F;1271286]Utopier kan blive til virkelighed ved at rykke normerne…lidt af gangen.

Første skridt er at få folk til at tænke over konsekvenserne af deres handlinger. Som jeg altid forsøger at gøre. ;)[/QUOTE]

:slight_smile: :slight_smile:

Enig igen…

Jeg har skam længe haft min helt egen private mission :

hver gang jeg ser nogen tage en bakke buræg, føler jeg mig bare NØDT til at fortælle dem lidt om burhøns og deres forfærdelig liv… :brist: OG at de par xtra kroner for en bakke øko-æg er givet SÅ godt ud !

Det virker faktisk på nogle… :ok:… og jeg har en drøm om at få buræg bandlyst i samtlige butikker i DK !!!

Her blev der fyret en del af allerede fra omkring kl. 18. Buster havde fået udgangsforbud fra den tid, og det passede ham absolut ikke - han kunne jo høre noget spændende udenfor…
Hvis han gik frit er det lige før jeg er bange for at han vil stikke hovedet ned i et batteri, for at se de fine kugler der kommer op…
Han har aldrig reageret på fyrværkeri.
I aftes var jeg i byen, inden jeg gik dryssede jeg Baldrian-rod rundt omkring, og han havde fået aftensmad.
Da jeg kom hjem omkring kvart over et ville han meget gerne ud i opgangen, men det skulle han ikke…

Han virker mat i dag, men det er vist mest fordi jeg ikke har sovet ret meget, og været oppe nogle gange, og det har forstyrret ham… Til sidst forlod han i hvert tilfælde sengen og gik ind i sengen i vindueskarmen i stuen.

Jeg føler virkelig med jer der har bange dyr, det må absolut ikke være sjovt…

Det tvivler jeg ærlig talt på - det par, der bor lige bag ved mig (jeg bor i rækkehus) er ca. på din alder og de var i den grad ude og skyde af allerede lige efter Dronningens nytårstale :slight_smile: Det er forskelligt, hvor meget folk gør ud af det, men det er ikke “normalt” ikke at skyde af.

Her i huset varierer reaktionerne fra Sander, der ikke synes, det er det fedeste over Fanny, der lå på skødet af mig indtil lige før kl. 12, Banshee som valgte at iagttage fyrværkeriet fra passende højde og afstand til Jools, der sad i vinduet og fulgte med :slight_smile:

[video]http://www.facebook.com/mette.lambert.16/videos/10153848224491912/?pnref=story[/video]

Hun er jo så også trænet i mærkelige/væmmelige lyde fra en tidlig alder ved at have været ude og rejse og på store udstillinger, inkl. med fly, indtil flere gange :slight_smile:

Jeg tror, det ville hjælpe, hvis der kom et generelt forbud mod salg af fyrværkeri til private, så det kun blev affyret af professionelle ved forud fastsatte arrangementer. Det ville også være meget pænere i stedet for det meget tilfældige fyrværkeri, man ser på gaderne nu. Det kan lade sig gøre i andre lande (bl.a. England til Guy Fawkes), så det bør også kunne lade sig gøre i Danmark. Det er urealistisk at tro, fyrværkeri kan afskaffes helt og aldeles, men hvis det kunne nedbringes og centraliseres, ville meget være vundet IMO :slight_smile:

[QUOTE=Tante Tut;1271292]:slight_smile: :slight_smile:

Enig igen…

Jeg har skam længe haft min helt egen private mission :

hver gang jeg ser nogen tage en bakke buræg, føler jeg mig bare NØDT til at fortælle dem lidt om burhøns og deres forfærdelig liv… :brist: OG at de par xtra kroner for en bakke øko-æg er givet SÅ godt ud !

Det virker faktisk på nogle… :ok:… og jeg har en drøm om at få buræg bandlyst i samtlige butikker i DK !!![/QUOTE]
Jeg følte mig også provokeret til at gøre noget, da jeg så en dame med flere flasker vin i indkøbsvognen række ud efter en bakke buræg. Jeg tilbød hende at betale differencen, hvis hun ville købe en bakke økologiske æg og så tænke lidt over burhøns levevilkår, mens hun spiste sine æg med god samvittighed.

Hun blev knaldrød i hovedet, så på mig som var jeg åndssvag, MEN hun tog en bakke økologiske æg.

Ja, det ville nemlig være en god idé. Der ville selvfølgelig fortsat være illegal import og fremstilling og ulovligt salg til private, men det er der jo også nu. Siden Seest er reglerne jo løbende blevet strammet, så måske det går i den retning. Man kan jo håbe…

Jeg stod udenfor ved midnat, for at se lidt fyrværkeri, med ørepropper i. :smiley: Emina sad i vinduet og fulgte med, hun er heldigvis ret ligeglad med det, kan godt finde på at kikke på det, men mest opføre hun sig som hun plejer, og det er jeg bare så glad for.

Faktisk har Eminas ro hjulpet mig, for jeg har har ret bange for fyrværkeri, eller rettere, måden det bliver fyret af på. Men fordi Emina tager det så roligt, har jeg virkelig taget mig sammen, for hun ikke skulle blive smittet med min uro, og det har hjulpet så meget at jeg nu kun bliver forskrækket hvis der kommer meget høje brag, og jeg bliver altså forskrækket over alt. :smiley:

Så nu tør jeg faktisk at gå udenfor til midnat, altså lige uden for min egen hoveddør, og se på det. Det har jeg aldrig gjort før, jeg har hele mit liv altid holdt mig inde når de fyre af. Så Emina har haft en god indflydelse på mig. :thumbup:

Nu vil jeg se, om jeg kan få en lille lur. Det har været et par hårde nætter. I nat fik jeg ikke meget søvn - faldt jo først ret sent i søvn efter al ‘balladen’, den blev nok halv 3-3 - og vågnede flere gange i nat ved brag. Og i morges fik jeg lige et ‘godmorgen’-bombe-brag kl. 8. Tak for det, så var det slut med DET soveri.

Og natten mellem den 30. og 31. var der også fyren af herude. Ved midnatstid var det tydeligt, at der gik nogen rundt i området med kanonslag eller bomber eller lignende. Ti minutter over midnat lød der et kæmpe brag meget tæt på - og POOOOF, så røg strømmen på hele A og B gangen herude i foreningen! Så måtte flere af os beboere i gang med at kime DONG ned, så en tekniker kunne komme herud - vi havde ingen strøm i tre en halv time. :frowning: Så var DEN nattesøvn så OGSÅ ødelagt. :frowning: Fandt aldrig ud af, hvad der var sket…men vi er flere herude, som er ret sikre på, at det store brag må have været skyld i det på en eller anden måde…

Ved ikke, om jeg har nævnt det før ( :wink: ) men jeg HADER det krudt!

Det lyder så også, som om I har været betydeligt hårdere ramt end her. Gadelygterne bliver slukket de fleste steder i Slangerup kl. 1 og det passer altid meget fint med, at så stopper fyrværkeriet nytårsnat - og i dagene op til er der kun sporadisk affyring og kun før “normal” sengetid :slight_smile:

Om jeg begriber der hvert år er så mange hunde der er løbet skræmte væk… Mange er luftet uden snor/halsbånd , hvad tænker sådanne ejere på ? De ved der skydes af, så sørg for pokker da i det mindste for at have hunden i snor, hvor er logikken i at lufte en hvalp uden snor/halsbånd 23.50 ? Det er da at bede om problemer. Stakkels hunde der nu render rundt skræmte og kolde.
Vi havde jo feriekat og han havde brugt meget af dagen på at følge med fra vinduet når nogen skød af, vores egne syntes først det var spændene da det blev mørkt.

Hvis man ved man har dyr der er angst så syntes jeg ikke der er nogen skam i at give dem noget beroligende fir deres skyld. Min mors gamle kat var nytårsaften altid i et stort hundebur, indrette med bakke og mørklagt med lagen over så det virkede huleagtig og fik så noget ala zylkene og det hjalp en hel del på ham

Her var langt det meste fyrværkeri koncentreret omkring midnat til maks 1.00:)
Jeg er så stolt af Mille, normalt er det at der komme fremmede ind ikke hendes kop te, men vores gæster kunne få lov at nusse hende og hun lå generelt helt roligt i hendes køje, altså lige indtil en af gæsterne opfordrede hende til lege, for så ville hun lege med ham i stedet:hjerte:

Jeg tror kattene har slået sig løs i går aftes/i nat, for de ligger bare og sover
LouLou er den jeg ser mest til i dag, men hun er jo ikke så gammel og kan nemmere ryste trætheden af sig … tror måske jeg skal undersøge, hvordan det står til med barskabet

Jeg har ALDRIG boet et sted, hvor det var så absurd voldsomt som her - og jeg ellers vokset op i byen, altså Århus - ved indre Ringgade - og har som voksen boet mange år i Århus C.

Men her på Amager - Kbh S - lige ved siden af Urbanplanen - shit mand…det er et HELVEDE. :frowning:

[QUOTE=Diana F;1271344]Jeg har ALDRIG boet et sted, hvor det var så absurd voldsomt som her - og jeg ellers vokset op i byen, altså Århus - ved indre Ringgade - og har som voksen boet mange år i Århus C.

Men her på Amager - Kbh S - lige ved siden af Urbanplanen - shit mand…det er et HELVEDE. :([/QUOTE]

:(:thumbdown:

[QUOTE=Skattekat;1271342]Jeg tror kattene har slået sig løs i går aftes/i nat, for de ligger bare og sover
LouLou er den jeg ser mest til i dag, men hun er jo ikke så gammel og kan nemmere ryste trætheden af sig … tror måske jeg skal undersøge, hvordan det står til med barskabet [/QUOTE]

Mine er også gået døde nu. De var lidt længe om at falde til ro, men nu tror jeg faktisk, jeg kunne få lov at gå på toilettet helt alene :høhø:

Prøv at se, hvor vildt dette kradsetræ er! Det er fra Zooplus. Hvordan tror I, det står fast? :?

Da jeg boede på den københavnske vestegn var dyrene vacc. mod fyrværkeri. Det startede i oktober og blev mere og mere intensivt. Så kom der nye regler og jeg flyttede til en lille by. Så var det kun selve nytårs aften - men hold op der blev skudt af.

nå, nu bor jeg på landet. Sådan rigtigt. Hvor det er nemmere at spørgere både den ene og den anden nabo inden der overvejes at handle ind på en helligdag…
Det eneste der kunne hørers her i går var kl 20.30 et par enkelte. kl 21.30 ca 10min, og fra ca 24 til 24.20

For alle tilfældes skyld var alle rullegardiner trukket ned og jeg sov i stuen.

Desuden har jeg spillet lyd CD’ere og sørget ofr at være i haven med hunde når der var jagt i nærheden. de har fået guf når der blev skudt

At bo så fredeligt er næsten værre end at bo i KBH, for nu skal der forebygges hvert år og passes på for ikke at få dyr som bliver mange.

Nej der har intet været siden. Tror faktisk det genere dem mere jeg ruller ned, end at det brummer i baggrunden…

Det er så utroligt dejligt at bo så fredeligt et sted…

Jeg savner virkelig også at bo på landet! Savner mit skønne, nedlagte landbrug og den ro, der er sådan et sted…og naturen.

Jeg er også overbevist om, at jeg ender på landet igen - engang. Men lige pt. harmonerer det altså ikke med job og arbejdstider at flytte langt udenfor Kbh. :frowning: Og jeg kan jo ikke leve af ingenting…

[QUOTE=Cecilie;1271364]

Prøv at se, hvor vildt dette kradsetræ er! Det er fra Zooplus. Hvordan tror I, det står fast? :?[/QUOTE]

Det er skruet fast i væggen via en af køjerne. Prøv at se på alle billederne. Der kan du se væg-dimsen. :slight_smile:

Sådan fejrer islændinge nytår … sindsyge folkefærd :høhø:
[video]http://www.mbl.is/frettir/sjonvarp/169271/[/video]