Lidt af hvert - november

For ca. et år siden fandt jeg en stol på et lokalt loppemarked til kr. 75 - den skulle være computerstol. Den sad man godt i skal love for - og pæn var den også syntes jeg, så sådanne stole ville jeg have til spisebords stole. Det tog sin tid at finde dem - alle på Lauritz. To fra Næstved til ok pris - en som så var nr. fire fra Esbjerg - den var dyr.

De skulle sættes i stand - gjorde op med mig selv og tog skridtet fuldt ud og sendte dem til møbelpolstrer (sort skind) og møbelsnedker (afrensning, slibning, oliering mv). Øj de blev flotte.

Nu havde jeg ingen kontorstol - den fandt jeg også på Lauritz for godt en måned siden - her er den efter den store make over - sidder på den just nu:-)

Design: Erik Kirkegaard, produceret på Høng Stolefabrik ca, 1960, massiv Burma teak - tappet sammen

Det var kram, man lavede dengang! De er sindssygt flotte - og garanteret en mindre formue værd nu. Jeg kan blive helt træt, når jeg tænker på alle de møbler, mine forældre havde dengang, og som bare er blevet kasseret :blegne:

Det var ikke engang dyrt dengang. Man lavede bare stadig godt håndværk med sjæl.

Sendes der slet ikke hubertusjagt i tv mere? :?

Syntes lige jeg ville have et par toast til morgenmad. Med hamburgryg, ost og tomat. Sikke et cirkus. Det endte med jeg måtte pille hamburgryggen ud af toasten og give de to små Savannaher. Især den bette blå langhårede der går under navnet PRUT, tonsede rundt PÅ mig…her kan man tage om at kunne tigge for fuld udblæsning. Men toast uden kød er jo også fin. Det havde ikke været bedre om jeg havde spist dèt jeg plejer, for så står hun nærmest oppe i skålen med mysli og mælk. Bare nu hendes nye ejere kan klare SÅ meget kat, for godt nok ER hun en bette prut, men inden i er hun lige så stor som en tiger. Nu vil jeg støvsuge (der hvor Robert ikke kan komme ind og op) og vaske gulve og lidt afvaskning og så skal der godt nok syes resten af dagen. Mine håndled gør godt nok stadig ondt men nu kan jeg trods alt bruge dem. Rigtig god søndag og november til alle

Dyrlægeringen holder kursus i katteadfærd. Jeg ved ikke, om det er et godt kursus. Det må folk selv vurdere. Foregår i Tommerup på Fyn.

http://www.dyrlaegeringen.dk/nyhed-katteskolen

Var til katteudstilling i Ølstykke Hallen i går, rigtig hyggeligt. Tog en del billeder, desværre uden blitz for ikke at genere kattene, desværre gjorde det bare at alle billederne blev dårlige. :frowning: Hvad gør I andre, på udstillinger, fotografere I med blitz? Og hvad med tremmerne i burene, dem havde jeg problemer med, kunne ikke rigtig få mit kamera til at stille skrapt på kattene?

Tager aldrig med blitz for så lukker de øjnene. Mime billeder bliver fine nok uden

Og det var derfor jeg også forsøgte mig uden, men de blev bare for mørke/forkert farvet alle sammen.

Så er min overnatning på plads i forbindelse med Middelfart udstillingen. Dejligt jeg bare kan komme når jeg vil (læs: en anelse sent) fredag aften for standen tager jo tid at sætte op.

Det er altså en seriøst mærkelig tankegang, der ligger bag kombinationerne i denne 3-i-1-kattebakke:

http://www.petdreams.dk/litter-quick-kattetoilet-nem-og-hurtig-tomning.html

[QUOTE=galath;1264820]Det er altså en seriøst mærkelig tankegang, der ligger bag kombinationerne i denne 3-i-1-kattebakke:

http://www.petdreams.dk/litter-quick-kattetoilet-nem-og-hurtig-tomning.html[/QUOTE]

Tror ikke designeren kender mange katte…

Har set Gordon Ramsey kokkerere i timevis på flimmerkassen - godt der er bestilt bord på Brdr. Price i Tivoli til i aften, for det ville være meget svært at nøjes med risengrød efter alt det lækre jeg har set blive til …

Det kan være en stor hjælp at ændre fokus punkt til kun et enkelt i midten. Ved jeg ikke om du allerede har gjort. :slight_smile:
Er dine billeder blevet mørke eller grynet? :slight_smile:

[QUOTE=Kimilla;1264829]Det kan være en stor hjælp at ændre fokus punkt til kun et enkelt i midten. Ved jeg ikke om du allerede har gjort. :slight_smile:
Er dine billeder blevet mørke eller grynet? :)[/QUOTE]

Har jeg ikke, men har tænkt tanken (efter jeg kom hjem :tihi:). Bare mørke, synes jeg.

Skru op for din ISO, du ender godt nok med støj på billedet, men det gør dem lysere. Og du kan også justerer på blænden (F tallet)

[QUOTE=galath;1264790]Dyrlægeringen holder kursus i katteadfærd. Jeg ved ikke, om det er et godt kursus. Det må folk selv vurdere. Foregår i Tommerup på Fyn.

http://www.dyrlaegeringen.dk/nyhed-katteskolen[/QUOTE]

Det lyder spændende! Hvis der er nogen, som kører derhen fra Odense, vil jeg gerne med, og betaler selvfølgelig benzinpenge. :slight_smile:

Arrrgh! Søren Sko kom halt ind i fredags, mens jeg var på arbejde. Åbenbart ikke noget brækket, så Claus gav ham smertestillende og lod ham sove for sig selv om natten. Igår var vi ikke alverden hjemme, men da jeg lukkede ham ud til morgen var han i hvert fald fin, og da jeg kørte op ad formiddagen stadigvæk. Her til aften er han pludselig halt igen og brummer af de andre. Nå, der er ikke andet for end at vi må starte ugen imorgen med en tur på dyrehospitalet - han har ondt i venstre skulder, så meget har jeg da fundet ud af. Skofus…! Han er nu igen på smertestillende og lagt i seng alene, så ved man da hvor man har ham, den bandit!

Bare som udgangspunkt: billeder på udstilling blir bare aldrig super gode. Især ikke, hvis hallens lys er det mindste underligt. Vejle er et mareridt, fordi lyset er sådan en rigtig rigtig syg blå…

Vi ændrer mest på blænderhastigheden (mener jeg, det hedder). Generelt er den på 1/125. Og så lysner jeg altid billederne en hel del under redigeringen. I nogle haller må vi ned på noget lignende 1/60…

Bruger aldrig blitz, fordi kattene kan blive forskrækkede. Men mest fordi det kan give et hårdt lys og kattene kan få funky øjne. Det dur bare ikke for mig :slight_smile:
Vi overvejer dog at købe en ekstern blitz, som kan lave langt blidere, mere indirekte lys.

[QUOTE=Lykke;1264864]Bare som udgangspunkt: billeder på udstilling blir bare aldrig super gode. Især ikke, hvis hallens lys er det mindste underligt. Vejle er et mareridt, fordi lyset er sådan en rigtig rigtig syg blå…

Vi ændrer mest på blænderhastigheden (mener jeg, det hedder). Generelt er den på 1/125. Og så lysner jeg altid billederne en hel del under redigeringen. I nogle haller må vi ned på noget lignende 1/60…

Bruger aldrig blitz, fordi kattene kan blive forskrækkede. Men mest fordi det kan give et hårdt lys og kattene kan få funky øjne. Det dur bare ikke for mig :slight_smile:
Vi overvejer dog at købe en ekstern blitz, som kan lave langt blidere, mere indirekte lys.[/QUOTE]

Undskyld jeg “blander” mig Lykke. Håber ikke du tager det ilde op. Men det du snakker om er lukkehastigheden. :slight_smile:
Blænden er F-tallet. :slight_smile:

[QUOTE=Kimilla;1264866]Undskyld jeg “blander” mig Lykke. Håber ikke du tager det ilde op. Men det du snakker om er lukkehastigheden. :slight_smile:
Blænden er F-tallet. :)[/QUOTE]

Du blander dig bare alt det du vil - især, når jeg lukker noget fis ud :tihi:

Jeg er så elendig til udtrykkene, ved jo bare, hvad jeg gør på kameraet :stuck_out_tongue: