Lidt fattig forkælelse :)

Igår var jeg ude med min mor og købe svømmebriller, så mine øjne ikke er helt smadrede efter jeg har svømmet med min veninde - det var en gave fra min mor, og det blev til dem her i den blå udgave

http://www.aquasyd.dk/show_article.php?catid=186&articleid=2223

De er godt nok effektive. Jeg fik presset dem for tæt til, til at starte med, og det føltes som om de sugede mine øjne ud :klapper:

Og så har jeg forkælet mig selv en lille smule idag. Jeg elsker at læse, og Josefine Ottesen har lavet en bogserie der hedder “Skammerens Datter”, og lige nu har Netto de 3 første bøger på tilbud til 49 kr. pr. styk.

Det tilbud kunne jeg ikke lige lade min næse gå forbi, så jeg fik 3 bøger med hjem i tasken. Så nu skal jeg rigtigt hygge mig :slight_smile: Jeg har lånt dem så mange gange på biblioteket, men nu er det slut med at skulle aflevere dem tilbage :tihi:

Så det blev til lidt fattig forkælelse her sidst i september måned :slight_smile:

de er også rigtig gode… jeg har også hele serien… du kan godt glæde dig!!

ja så mangler jeg blot de to sidste bøger. Skammerkrigen og skammertegnet :slight_smile: Men jeg kan jo håbe på at netto også får dem igen på et tidspunkt :slight_smile:

Jeg synes josefine ottesen er en genial forfatter. Har du læst den af hendes bøger der hedder “Dragens kys”? Den er SÅ fed synes jeg. Den havde de også dernede, men jeg måtte lige passe lidt på pengene, der skal jo være til mad også.

Men hvis de stadig har “Dragens kys” i næste uge, så tror jeg næsten at Netto er skyld i at jeg bliver 40 kr. fattigere :slight_smile:

[quote=Gry Gressbakken;456222]ja så mangler jeg blot de to sidste bøger. Skammerkrigen og skammertegnet :slight_smile: Men jeg kan jo håbe på at netto også får dem igen på et tidspunkt :slight_smile:

Jeg synes josefine ottesen er en genial forfatter. Har du læst den af hendes bøger der hedder “Dragens kys”? Den er SÅ fed synes jeg. Den havde de også dernede, men jeg måtte lige passe lidt på pengene, der skal jo være til mad også.

Men hvis de stadig har “Dragens kys” i næste uge, så tror jeg næsten at Netto er skyld i at jeg bliver 40 kr. fattigere :)[/quote]

“Skammerbøgerne” er da ikke af Josefine Ottesen, men af Lene Kaaberbøl ?

Jeg har læst dem og synes også, at de er gode. :ok:

Josefine Ottesen har jeg vist kun læst 1 bog af - kan ikke lige huske, hvad den hedder.

[quote=Eva;456226]“Skammerbøgerne” er da ikke af Josefine Ottesen, men af Lene Kaaberbøl ?

Jeg har læst dem og synes også, at de er gode. :ok:

Josefine Ottesen har jeg vist kun læst 1 bog af - kan ikke lige huske, hvad den hedder.[/quote]

Ja det var sguda noget sludder jeg fik sagt der. Dragens Kys er af josefine ottesen, og de andre 3 er af lene k. det er fuldstædnigt korrekt :doh:

Ja Skammerens datter er rigtig god. Det er også en af min datters yndlings. Kender du Abhorsen trilogien Gry? Det er Garth Nix der har skrevet dem, og de er simpelthen også bare så gode.

Det siger mig faktisk et eller andet. Er det dem hvor de hedder grumme mandag eller sådan noget? hvor alle bøgerne hedder noget med ugedage?

Nej det er ikke dem. Den serie du tænker på hedder Rigets nøgler, og består af 7 bøger, hver med en ugedag i titlen. Men begge serier er skrevet af Garth Nix. Hvis ikke du har læst Abhorsens, så vil jeg anbefale den kraftig. Det er næsten et must, når nu du også kan li’ Skammerens datter.

Nåååår nej! Det er den med hende pigen og hendes bror! Dem har jeg læst :slight_smile: De er kanon gode!

Enig, og hun har også skrevet en anden trilogi, “Sølvhesten”, “Hermelinen” og “Isfuglen” - også rigtig gode fantasy bøger :slight_smile:

Gry - Jeg blander altså også tit lige de to forfatterinder sammen -tihi Nok fordi de skriver lidt ens og i samme genre.
Har i øvrigt også læst Skammerserien et par gange, og synes også at den er god. Som barn var en af mine yndlingsserie den om Katriona :slight_smile: (Edit: den som Camilla også nævner)
Og en af mine yndlingsbøger som barn var så absolut Dragens Kys, købte den billigt på biblioteks udsalg uden at kende den, men den blev da hurtig yndlings. Ih, jeg har grædt over den bog, og også fundet den såå spændende… Lige noget for en knap-teenager -høhø Men synes nu ikke Josefine Ottesen har så meget andet, der er vildt godt.

Og jeg vil foriøvrigt også klart anbefale Abhorsen-serien, den er også bare rigtig god! Selv min kæreste blev helt bidt af dem, da jeg genlæste dem her for nylig, da der var kommet en ny bog i serien :slight_smile:
Men de handler da ikke om en pige og hendes bror?