Lidt tanker om KG de sidste dage :-)

Jeg har gjort mig nogle tanker om de seneste dage/debatter på KG. Der er igen grund til at kaste sig ud i en ny ”grim” debat, men jeg mener faktisk at ALLE bør læse dette her, og tænke over det.

Det var et indlæg fra Alice, der sporede mig ind på disse tanker, og jeg vil rigtig gerne dele dem med jer. Alice jeg håber at det er OK at jeg bruger dine ord :slight_smile:

Alice skrev
**For nu bliver det da bare for morsom - Nu kastes mudder mod dem der kaster mudder **

Det var også sådan jeg oplevede det, sådan lidt fyy hvor x’erne forfærdelig, bliver bare ved og ved og y’erne var lige så vedholdende, og så er det jeg spørger mig selv HVAD er forskellen på x’erne og y’erne, begge parter bliver ved og ved :frowning: i min verden er de ens, måske bortset fra at x’erne er bedre til at stå ved hvad de er og hvad de gør.

Hvis der er en ulåst tråd man ikke bryder sig om, så lad dog være med at skrive i den, i stedet for at gøre nøjagtig det samme selv, nemlig mudderkast, hvis ingen skriver, så dør den af sig selv, at selv smide mudder mod dem der smider mudder er vel firkantet sagt, dobbeltmoral, er det ikke.

At nogle føler trang til at forsvare sig selv når der bliver smidt grove usandheder om en offentligt, er vel meget menneskeligt, jeg kan da se at andre herinde også gør det, ikke kun på forummet hvor usandheden kom, men også herinde, så jeg tror ikke at nogen kan sige sig fri, for at ville reagere sådan.

Dette var mine tanker, som jeg følte nødvendigt at dele med hele forummet, og skulle der komme endnu en kedelig debat ud af det, så har admin min fulde velsignelse til omgående at låse tråden.

Jeg syntes ikke at hverken x eller y skal kaste med mudder. Man burde da være voksen nok til at kunne debatere seriøst uden at pege fingre af nogen.

Skulle det vise sig at være nødvendig kan man sende det som PB til personen det drejer sig om.

I mine øjne bliver man ikke bedre og større selv af at nedgøre andre offentlig. Snarre tvært imod…

jeg er helt enig… desværre… og det føles lidt som om at der er nogle små grupper der har travlt med at prøve at kritisere den andre grupper mest muligt…

Jeg håber jeg tager fejl… men sådan har jeg følt det lidt og jeg synes at det er træls at nogle indlæg handler om at nedgører hinanden

Helt enig -thumbs kære y’er ignorér x’erne, vær dog beredt på at x’erne kan holde liv i en tråd meget længe også selvom de ikke får modspil, det gør dog ikke deres skriverier mere relevante så ignorér dem blot så bliver det et meget fredeligere forum :slight_smile:

Undskyld forresten at jeg sådan bare blander mig uden at have været aktiv, men den sidste måned har været hektisk med masser af dyrlægebesøg og et par begravelser :frowning:

Enig -thumbs

jeg er heller ikke særlig aktiv… Men jeg kan heller ikke lade vær med at blande mig

Enig -thumbs Jeg må sige, at der er nogle brugere herinde, jeg har tabt rigtig meget for den sidste tid på grund af mudderkastning.

Ja…men er den ene form for mudderkastning, bedre/værre end den anden -kittypushpull
nu kommer du efter dem, så skal jeg sørme komme efter dig

Hvis der slet ikke er nogen der kaster mudder vil der jo heller ikke være nogen der kaster mudder efter dem der kaster mudder -thumbs Så for nu at vende tilbage til x og y så vil y’erne ikke have nogen at kaste efter hvis x’erne holder sig fra mudderet :slight_smile:

Ingen af delene er vel bedre end den anden. Fordi nogen gør noget forkert, gør det det jo ikke rigtigt at man selv gør det tilbage.

Nogen kan bare ikke stoppe i tide -sorry

Det er helt iorden Marianne :slight_smile:
Jeg må indrømme, at jeg sad stille og rystede på hovedet og tænkte om det er okay at ‘ponke’ når bare det er de ‘rigtige’ som bliver ponket ??

Det er enerverende med mudderkastning …Og hvor ville jeg gerne det kunne undgåes ?. Men et forum, hvor vi alle har en fælles passion, så går bølgerne ofte højt …Men et debatforum, er vel osse til menings og holdningsudveksling ?? …Og det skrevne, er ofte en vanskelig størrelse, da man er tilbøjelig til at læse mellem linjerne. ?

jamen hvorfor skal nogle bestemme hvornår andre skal stoppe, og hvilke skal så bestemme det.

Når jeg støder på en “pyssenysse-tråd” så farer jeg da ikke ind og skriver stop så, nu gider jeg ikke det der mere, jeg ignorere tråden, for jeg ved jo godt at bare fordi pyssenysse-tråde ikke er min kæphest, så er der andre der kan lide dem, og det skal de have lov til, helt uden mit brok -høhø

Kan du se hvor jeg vil hen ??

Suk hjerte men brist ikke

jamen hvorfor skal nogle bestemme hvornår andre skal stoppe, og hvilke skal så bestemme det.

Når jeg støder på en “pyssenysse-tråd” så farer jeg da ikke ind og skriver stop så, nu gider jeg ikke det der mere, jeg ignorere tråden, for jeg ved jo godt at bare fordi pyssenysse-tråde ikke er min kæphest, så er der andre der kan lide dem, og det skal de have lov til, helt uden mit brok -høhø

Kan du se hvor jeg vil hen ??[/quote:1f9uqd1i]

Enig -thumbs

Ja da Marianne - det kan jeg godt se, men det ved du sikkert godt … Er bange der for der er nogen der syntes vi er både meget trættende og nævenyttige. Det er så det jeg ikke fatter.

Men hvor tit er det pyssenysse-trådene der skaber dårlig stemning på et forum :? Jeg forstår sagtens at man kan brænde inderligt for en sag, men derfra og så til at blive personlig overfor andre der ikke har samme mening synes jeg faktisk er langt. Man BURDE sagtens kunne få sine synspunkter frem uden at kaste mudder. Nå nevermind…

Men hvor tit er det pyssenysse-trådene der skaber dårlig stemning på et forum :? Jeg forstår sagtens at man kan brænde inderligt for en sag, men derfra og så til at blive personlig overfor andre der ikke har samme mening synes jeg faktisk er langt. Man BURDE sagtens kunne få sine synspunkter frem uden at kaste mudder. Nå nevermind…[/quote]

Absolut Enig -thumbs -thumbs -thumbs

Men hvor tit er det pyssenysse-trådene der skaber dårlig stemning på et forum :? Jeg forstår sagtens at man kan brænde inderligt for en sag, men derfra og så til at blive personlig overfor andre der ikke har samme mening synes jeg faktisk er langt. Man BURDE sagtens kunne få sine synspunkter frem uden at kaste mudder. Nå nevermind…[/quote]

Jeg mener ABSOLUT heller ikke man skal blive personlig … Og jeg kaster ikke bevidst med mudder !. Jeg kan sagtens finde glæde ved de såkaldte ‘pyssenysse-tråde’ men hvis der kun er plads til denne slags tråde, så tror jeg det bliver gabende kedeligt.

Handler det ikke bare om, at man skal lære at acceptere, at vi ikke alle er ens ?? - Nogen udtrykker sig bare mere bombastiske end andre - Andre er så ‘ømskinnede’ at selv den mindste ‘bøv’ er nok til at skræmme …Hvis jeg har dage, hvor jeg føler jeg ikke gider ‘højtråbende’ tråde, så bakker jeg da bare ud, når jeg støder på disse tråde …

Generelt, hvis man ikke mener, man har fået et budskab ud som man ønsker, eller man bliver misforstået, så kan jeg nu sagtens set det retfærdige i at blive ved og ved, det kunne jeg nu sagtens finde på. Enten indtil jeg synes, at jeg bliver forstået eller til en MOD beder mig stoppe.

Sådanne tråde har jeg da deltaget i mange gange, nogle gange gider jeg og andre gange synes det formålsløst, helt afhængig om sagen er værd at brænde for, eller om det er noget der krænker mig personligt. Men er der en tråd der kører sådan, så er det op til MOD at stoppe den, det nytter i hvert fald ikke folk kommer på banen bare for at sige ”Hvornår stopper du”, den næste der siger ”Hvorfor kommer du på banen” osv – hvorved sagen pludselig er drejet væk fra det essentielle og kører helt ud på et sidespor. Nej, så er det bedre at holde sig væk, springe over sådanne tråde. Det er faktisk den eneste måde man kan stoppe en debat, som man synes kører for længe, nemlig at holde sig væk fra tråden. En tråd dør faktisk hvis der ingen deltagere er i den. Men hvad der er svært for ”x” er altså også svært for ”y” – sååååå, er vi egentlig ikke alle lige gode om at holde liv i disse tråde, som der altid vil være på et levende forum.
NB! Nej man bør ikke blive personlig, men er debatten ophedet så sker det ofte. Så må MOD på banen og fjerne disse personlige ting. Ingen tror jeg kan sige sig fri for at blive hidsig af og til.

Og igen kan jeg erklære at jeg må være glip af noget da jeg slet ikke har set nogen forskels behandling eller lagt mærke til nogle diskutioner, jeg har måske overset noget -bleg

Men det med at kaste med mudder er da for ringe opførsel… -rulleøjne

Enig -thumbs Jeg må sige, at der er nogle brugere herinde, jeg har tabt rigtig meget for den sidste tid på grund af mudderkastning.[/quote]

ja disse kloge ord vil jeg gerne holde med dig i