Liftgardiner er farlige for en lille ADHD kat

Jeg har liftgardiner i min lejlighed. Her til morgen skinnede solen dejligt, meget tidligt. Rose og Lilli kan godt lide at hoppe op i vindueskarmen i soveværelset og møve sig om bag liftgardinet og slikke sol.

På den måde kan de sole sig og gemme sig på samme tid. Min elskede, afdøde Oscar havde det på samme måde.

Her til morgen inden jeg var stået op gik det galt. Lilli er lidt af en klumpedumpe og da hun ville væk fra vindueskarmen fik hun viklet sig ind i snorerne fra gardinet. Heldigvis var jeg lige ved siden af og tog gardinet ned og viklede lige så forsigtigt Lilli ud.

Heldigvis kom Lilli ikke til skade, sikkert fordi jeg var lige ved siden af og reagerede hurtigt. Gardinet er pillet ned og kommer først op igen når snorerne er klippet af.

Man skal tage højde for mange ting når man har en ADHD kat i huset :slight_smile:

Præcis det samme gælder persiennesnore.

Det er ikke så smart at hænge i snoren i længere tid.

Rul snorene op - og op på skinnen øverst der bærer det hele.

Legetøj med snor, både pinde og hængende - væk med det når der ikke er nogen til at overvåge. En snor fra en pind var tæt på at koste en aby (selvfølgelig) en pote. Den havde selv hentet bag lågen i det lukkede skab mens ejeren var nede at handle. Lørdag se’fø’li - taxa til Kb. Dyrehospital - de kunne ikke selv få snoren af sås stramt var den viklet rundt. Det er ikke morsomt at gå hjem med beskeden - ændrer poten farve - så skal den sættes af

Har man aby’er kan man ligeså godt børnesikre sit hjem med det samme! :ups:

TS: Godt du fik reddet hende :slight_smile:

ADHD-kat :?

Er du sikker på den diagnose.
Er det ikke blot en helt normal kat…:wehuu:

Alt er farligt for en nysgerrig aby :smiley:

Her hjemme bliver alle persienne snore bundet op med elastik så langt oppe at misserne ikke kan nå dem.

[quote=Mona Jensen;361097]ADHD-kat :?

Er du sikker på den diagnose.
Er det ikke blot en helt normal kat…:wehuu:[/quote]Det lyder som en helt normal aby :tihi:

Er glad for at høre, at Lilli er helt normal:D
Var lidt bange for at dyrlægen der neutraliserede hende måske ikke gav hende ilt :stuck_out_tongue:

Hun er dejlig klumpedumpe :slight_smile:

Ps: Gardinerne er ikke noget problem om dagen når de er oppe og snoren er bundet op. Det er kun i soveværelset som vender mod øst som er et problem når solen skinner. Det er åbenbart vildt dejligt at smutte om på solsiden og ligge på selve gardinet inden mor står op:wehuu:

Her hjemme må min mand med mellemrum rette beslagene til
gardinstængerne op igen - det opdages ved, at gardinerne pludselig er
blevet for lange, altså når en maine coon har gynget lidt i dem, så
bøjer beslagene og gardinstangen sænkes en 7-8 cm :S :høhø:

Hvor er jeg bare glad for mine persere, de har aldrig så meget som rørt et gardin eller en persienne snor. Dog kan de godt spille persienne musik indtil de bliver trukket op :høhø: