Lige en lille opdatering

Diesel vores Bengaler havde desværre fået en meget dårlig vane efter vi har haft problemer med vildkatte uden for som strinte på vores vinduer. Så han begyndet også at afmærke inden for og det var MEGET slemt. Så de sov i bryggers om natten og begrænset omgang i huset.

Vi havde gang i zyklene og feliway, men intet hjalp og jeg var græde færdig :ked: Men så læste jeg en tråd her inde om en chip man kunne sætte i nakken , kemisk kasteration .

Jeg ringet til min dyrelæge og fik en snak med ham. Han sagde han var med på det forsøg for han havde hørt andre dyrelæger som havde god erfaring med det selv om det sådan set er til hunde.

Vi aftalte en tid og den kom i i fredags. :bebe: grund til den her smyli er vi hopper sådan her rundt :wehu: Ikke en en eneste gang har vi haft uheld her hjemme. Vi er startet stille op som dyrelægen siger.
Vi har åbnet op så der har været adgang til bryggers, gang og et kammer som jeg har sovet i. Han har ikke faret rundt om natten men sovet inde hos mig i kammert. I natten tog vi et rum mere og det var vores soveværelse igen uden uheld , ikke en eneste tisse tår.

Får kunne vi ikke havde åbnet nogen døre, der ville max gå 5 min så var der tisset et eller andet sted , så en forsigtig jubel dans her fra :yah:

det lyder da fantastisk, XXXX fingre for det varer ved

vi havde ikke regnet med at kunne se noget så hurtig han havde sagt der kunne gå op til mellem 14 dage til 3 uger før en egenlig virkning

Det er da en dejlig opdatering… strintende mis er næsten ikke til at klare… har også lidt bøvl med Bastian pt.

Jeg krydser fingre for det bliver ved sådan! :slight_smile:
Er Diesel kastreret?

Ja det blev han inden han blev 1 år gammel

Det lyder interessant :slight_smile: Min kastrede hankat på 3 år begyndte også at strinte indendørs her i foråret. Pt forsøger jeg mig med Feliway endnu en gang - denne gang både diffuser og spray på de udsatte steder. Men hvis det ikke gør tricket, vil jeg da nok overveje en chip eller en hormoninjektion… Så jeg følger spændt med!

okay… jeg troede faktisk ikke at de der hormonindsprøjtninger og chips var til kastrerede katte…men til fertile… ? Vil det sige at man godt kan bruge dem på kastrerede, for så overvejer jeg kraftigt at Bastian skal have en

Ja du kan godt bruge dem på kasteret katte … Det sagde min dyrelæge man godt kan . Det har rigtig god effekt på vores bengaler

Nu har jeg lige læst dette for vores bengal Leopold og sagt, hvis han ikke stopper med at strinte indendørs, så kommer han også til dyrlægen og får en.
Ved i hvad han gjorde? Han åbnede det ene øje på klem og med en mine som ville han sige: I kan rende mig, trillede han om på den anden side og lagde den ene pote over øret og den anden for næsen.
Hvad gør man så???
Nej jeg pjatter bare. Jeg er virkelig glad på både dine og Diesels vejne.
Knus Elin

vi er bare så glade for hvordan det går. Håber at andre kan bruge tråden til hjælp, for en anden tråd hjalp mig til at tage beslutningen om chippen . De 1000 kr er det bedste jeg har givet ud

som skrevet lidt længere oppe… er det rigtig forstået at disse chips/indsprøjtninger også kan bruges til kastrerede katte?

Jeps :slight_smile:

Det skal jeg da vist lige have undersøgt lidt nærmere så!

Men nu går der så fagnørd i mig :slight_smile: Ved I så også hvorfor den virker på kastraterne? Altså jeg tænker… de er jo fiksede og har fået fjernet bollerne, så de burde principielt ikke lave ret meget kønshormon mere… og det er vel det der får dem til at strinte?

… medmindre at katte er som mennesker, dvs. de kan lave en smule kønshormon via binyrerne… så det måske er det der påvirker den således at de strinter?

Uden at jeg ved noget om det, så synes jeg at det lyder sandsynligt. Og under alle omstændigheder lader det jo til at ha’ virket i denne her sag, så … Det er da en “nem” løsning hvis man har en kastrat der strinter :slight_smile: Jeg vil i al fald helt sikkert ha’ det i baghovedet. Ingen af mine strinter… endnu. Men hvem ved?

Det er da en fed løsning hvis mis strinter… selvom det involverer noget kemi. Det er da en bedre løsning for katten end at ende med en envejs-billet til Dr. Dyr, hvis ikke man kan få den til at holde op på andre måder. Ikke at jeg siger det sker her, men kan bare huske at jeg har læst om det i andre tråde

ej hvor godt :slight_smile: dejligt at vide at der er håb for kastrater der har fået den dårlige vane!!

De kalder det en kemisk kasteration. De bruger det til hunde normal det går ind og sætter stopper for de hormoner. Min dyrelæge siger det er en form for Pstav.

Jeg må indrømme jeg er lidt nu har vi været på zyklene så lang tid uden effekt. Kan fortælle at i nat har han sovet igen i soveværelse og kammer ingen tisse tår og meget mere rolig katte.

Kan se du bor på sjælland, så ved ikke om den er dyre der over for jeg bor i Jylland og har jo hørt det er lidt dyre over på jeres ø.

Men her koster den ca 1000 det er konsulation og chippen

[QUOTE=hmm;868544]Kan se du bor på sjælland, så ved ikke om den er dyre der over for jeg bor i Jylland og har jo hørt det er lidt dyre over på jeres ø.

Men her koster den ca 1000 det er konsulation og chippen[/QUOTE]

Jeg vil prøve at huske at spørge Dr. Dyr, når de alligevel snart skal til deres årlige sundhedstjek