Lige et lynhurtigt spørgsmål

… Hvor skal jeg opbevare en åbnet dåse kattemad? Køleskabet eller…? :ups:

Ved ikke om det er korrekt.

Bruger jeg ikke en hel dåse (hvilket jeg normalt gør) så har jeg sådan nogle låg til at sætte på dåser, og derefter kommer de i køleskabet…

Jeg tager det altid ud af dåsen, også i køleskabet… :slight_smile:

Ja det tænkte jeg også… har i hvert fald hørt at man skal tage majs, tun etc. over i en anden beholder hvis det skal gemmes…

Syntes bare det får en lidt mærkelig konsistens af at komme i køleskabet :S

Jeg putter det i en plastbeholder og så i køleskabet. :slight_smile:

Det skal helt sikkert i køleskabet :slight_smile:

Jeg bruger bare det hele -tihi
Men ellers så i køleskabet, ja :slight_smile:

Ja her æder de så meget at jeg aldrig har brug for at stille i køleskab.:slight_smile:
Det var ellers der jeg ville hvis nu…
Men vi er jo mange her :høhø:
Hilsen Lisbeth

Ja, i køleskabet.
Alle åbne ting skal i køleskabet, for konserves-virkningen er der jo ikke længere.
Jeg gemmer dog helst kun fra den ene dag til den næste. Har prøvet en mavebetændelse hos en af mine katte. Det var muligvis påvirket af stress, men skal ikke nyde noget.
Vådfoderet kan bare mases ud med en gaffel og lidt vand dagen efter - det er også en hurtig måde at få det lige knapt så koldt til de små missemaver.

I plastbeholder og derefter i køleskabet med mindre man har en af de smarte køle/svaleskab hvor man så i stedet kan stille det svalt :smiley:

Det skal i hvert fald ud af dåsen og ja så i køleren.

Har fået fortalt at når indersiden af dåser får ilt, så udvikles der et giftstof, så hvis det står for længe så bliver maden giftig. Ved ikke hvor stærk en gift det er. Sandsynligvis giver det højest lidt dårlig mave, men det er jo heller ikke rart.

Det med at tage det ud af dåsen behøver man ikke - det kommer an på, hvor lang tid der går. Bruger du f.eks. en halv dåse morgen og den anden halvdel aften, så behøver du ikke tage det ud af dåsen, det tager nemlig noget tid før det giftstof udvikles - har min veninde, som er mikrobiolog informeret mig om.