Lille Lucky

Sent i forgåers aftes begyndte Lucky at nyse og hoste. Han hostede faktisk så meget at han om natten holdt mig vågen.
I går var jeg så ved vet med ham, og han blev gået igennem. Ingenting på lungerne heldigvis, men feber og host og snot :frowning:
Han har en infektion i de øvre luftveje, og har fået en kur.
Han er ikke umiddelbart påvirket, men generes naturligvis af den hoste.
Idag har han lavet snotbobler til den store guldmedalje :tihi: det ser altså lidt sjovt ud, men hold op, hvor er det synd. Hans appetit fejler heldigvis ikke noget, og han har også leget. Jeg håber snart han er på toppen igen den lille mand:hjerte:

Nåe stakkel lille mand, god bedring til ham!

God bedring, smukke Lucky. :slight_smile:
:kryds::kryds::kryds:

God bedring, Lille Lucky :trøste:

Godt, at appetitten ikke fejler noget.

Årh nej, stakkels “far-mand”!

Håber han snart kommer ovenpå igen!!

Rigtig God bedring med ham!

/Mette

Mange tak alle sammen :slight_smile: Han er en rigtig hyggebums, og ligger i arm under dynen HVER nat :slight_smile:
Jeg må godt nok indrømme, at jeg er lidt træt af at blive snottet til når han nyser :tihi: Meeen han skal jo have en god portion omsorg og varme, specielt når han nu ikke er på toppen :wink:

Lille stakkel :trøste:
Håber snart han får det bedre. (Og du får lov at sove igen…)

Åhh nej da!!! God bedring lille Lucky:trøste: Håber snart han er på toppen igen:kryds:

:S Nu har Lucky været på medicin siden fredag, og han snotter stadig for vildt :SHans hoste er dog blevet mindre, men til gengæld er han blevet hæs. èt er han lyder som en ged når han har sin normale stemme, men forestil jer lige en hæs ged :tihi:
Meeeen jeg synes nu alligevel den medicin burde have haft en bedre effekt på de par dage. Må hellere havet fat i vet igen i morgen :gruble:

Nårh stakkels Lucky.

Og ja det burde da være blevet bedre sku’ man tro. Men hvis det er en virus… det kan man vel ikke gøre ret meget ved, vel? Virus skal jo “bare gå over” af sig selv så vidt jeg ved?

(og ja, orientalere lyder altså sjove når de er hæse… det er selvfølgelig synd, men det lyder sjovt)

[QUOTE=DK Sugieh;718644]:S Nu har Lucky været på medicin siden fredag, og han snotter stadig for vildt :SHans hoste er dog blevet mindre, men til gengæld er han blevet hæs. èt er han lyder som en ged når han har sin normale stemme, men forestil jer lige en hæs ged :tihi:
Meeeen jeg synes nu alligevel den medicin burde have haft en bedre effekt på de par dage. Må hellere havet fat i vet igen i morgen :gruble:[/QUOTE]

Hvilken medicin?

Ronaxan 20 mg x 2 daglig Samt en injektion i fredags.

Hvis han har herpes eller calici hjælper kun tiden - medicinen gives primært forebyggende, for at der ikke tilstøder følgevirkninger pga nedsat immunforsvar, men selve sygdommen virker den altså ikke mod.

Det burde være lige efter bogen. Nu husker du at skylle efter ik’? æster hvis pillen sætte sig

Jo jo, Lucky er en stjerne til at tage piller :slight_smile:
Ja det mener jeg jo også det er, men jeg synes bare der burde være mere tydelig effekt. Han kan stadig blæse snotbobler, og nyser helt vildt.
Iht. calici, ja det er naturligvis en oplagt mulighed, men hans mund ser heldigvis frisk ud, og heller ingen flåd fra øjne. Så måske jeg bare skal tage den med ro og lade hans immunfrsvar klare ærterne :slight_smile:

:slight_smile: Nu er det begyndt at vende for Lucky :slight_smile:
Han hoster og nyser meget mindre så jeg er bare glad :klap:

Dejligt at det går fremad med ham. Håber at han snart er på toppen igen :slight_smile:

:lol: dét gør det… Han er ikke til at styre idag :slight_smile: Tror det er speed der er i de tabletter :lol:

Åh det lyder godt at han er i bedring!! :slight_smile:

Pandekys til Lucky-far!

/Mette

Det var en god update :smiley:

Jeg har været LIGE ved at være nervøs for Ib i dag - han har sovet hele formiddagen væk sammen med mig ved siden af min hovedpude… men NU er han vågen og fejler absolut IKKE noget :uha:

Men hvor er det hæsligt når ens små pelsbørn ikke er på toppen :slight_smile: