Lillingen forsvandt.....men Per kom i stedet for?

Hej

måske kan nogle af jer huske at vi fik en hittekat der hed Lillingen, som var MEGA sød og som en dag kom hjem med en bagben hvor alle korsbånd var revet over og som vi fik opereret og nurset tilbage til en god hverdag? Men der endte med at ske det forfærdelige…og her vil Finn skælde mig ud…at vi en dag kom hjem og så en lille blodplet på vejen ude foran vores hus og siden har vi ikke set Lillingen. Jeg ringede rundt til dyrehospitalerne i området men ingen havde fået ham ind og politiet havde ikke hørt noget. Trist og mærkeligt, men desværre en altid truende fare når man bor ved en vej og ikke har hegnet ind.

Næsten samtidigt blev vi opsøgt af en anden (kastreret) hankat der mindede MEGET om Lillingen: Samme lille runde krop, samme lidt-for-korte ben, samme sjove væsen. Han strøg omkring udenfor og blev fodret sammen med Plette, som er ukastreret mega sky hankat der får mad to gange dagligt.

En dag kom den nye kat, som på det tidspunkt hed Smuske, nærmest traditionen tro hjem med bagben der hang slapt ned. Han kunne slet ikke støtte på det. Han fik Metacam og kom i den gode transportkasse og vi lagde os over på sovesofaen i VillaMille inde ved siden af (et hus vi har købt og sat i stand og lejer ud) til næste morgen hvor vi kørte ind til Veterinärgruppen i Tygelsjö. Det var lige op til et par helligdage her i Sverige så de røntgede og konstaterede at benet var brækket og lagde en midlertidig gipsbandage indtil jeg kunne komme tilbage om mandagen 4dage senere til operationen (3/5).

Vi fik en virkelig rimelig pris (ca 10.000) og var tilbage mange, mange gange -ca. En gang om ugen helt frem til begyndelsen af juli - til bytte af bandager og opfølgende røntgen. Katten hed nu Per fordi der var så mange mennesker i venterummet da jeg kom med ham og jeg synes ikke jeg kunne sige at han hed Smuske.

Per var helt enestående og kom helt fantastisk igennem hele forløbet. Han boede inde i VillaMille sammen med mig og i begyndelsen af Juli fik han søm og skruer ud og vi kunne begynde at føre ham tilbage til sit udeliv. I begyndelsen i sele, men senere helt fri og på egen hånd.

Han bor stadig primært i VillaMille, undtagen når det er lejet ud, i hvilke tilfælde han er meget fornærmet og kun nødigt tager imod tilbuddet om min benende “hjemme” i det andet hus. Han er tilbage i storform, har lært at lege og kommer fint ud af det med de andre (10) katte. Lige nu ligger han her ved siden af mig med hovedet på min arm :slight_smile:

Jeg ved ikke hvor han kommer fra, hvorfor og hvem der har kastreret ham (vi bor rimeligt øde ude på landet) og hvorfor han minder så meget om Lillingen, men han er en SKØN gammel fyr (dyrlægen mente han var ca. 8år) som musser rundt i sin egen lille verden i VillaMille, kommer ud med de andre når vi går tur morgen og aften og som virker yderst tilfreds med sit nye liv.

Jeg kan ikke uploade foto så I kan ikke få ham at se :uha:

Rigtig god søndag til jer alle!

4 Likes

Morgenputtestund med Far

Det gør mig ondt, at Lillingen sådan forsvandt. Det er ikke rart, at man ikke kan få vished for, hvad der er sket :trøste:

Men sikke en lækker Per, I har fået i stedet :hjerte:

Det var en dejlig historie hvis vi ser bort fra Lillingen. Trist han er væk, men som du selv er inde på er det en del af pakken når man har dem som fritløbende.

Dejligt at Per kun få en god tilværelse hos jer resten af sine dage :slight_smile:

Ih hvor er han skøn men træls i mistede Lillingen

Opdatering på Per.

Han er desværre forsvundet derhen hvor han kom fra? Vi .-ved jo ikke hvor han kom fra og vi ved heller ikke hvor han er blevet af. Jeg tror det er et par år siden nu at den dejlige lille misse-mand gik videre på sin rejse. Jeg håber han har det godt et sted :kissing_heart:

2 Likes

Tak for opdateringen. Har I så andre katte nu? :slight_smile:

Ja, vi har masser😊

Buller (15)
Mowgli (12)
Mille (9)
Mister (7)
Sophia (7-8?)
Balou og Baby (6)
Mollie (5?)
Sophus ( 2?)

Så der er nok at se til :kissing_heart: