Lind afføring trods RC Intestinal - hjælp

Battlestar, så blev jeg lidt klogere. Tak for det :slight_smile: Og når det er sådan, det forholder sig, kan jeg også godt se, at det ikke hjælper noget kun at fjerne vandet fra vådfoderet (samtidig med at kattene har vand ved siden af, må jeg hellere tilføje ;-)), når det er vådfoderet i sig selv, der er problemet.

mvh. tina

Hejsa alle…

Nu vil jeg ikke gå ind i den debat som har kørt…men blot spørge om afføringen lugter ? Om der er taget en afføringsprøve ? Om der er forsøgt med Mælesyre bakterier til maven samt evt. ProKolin? :slight_smile:

anna

[quote=antocat;257682]Hejsa alle…

Nu vil jeg ikke gå ind i den debat som har kørt…men blot spørge om afføringen lugter ? Om der er taget en afføringsprøve ? Om der er forsøgt med Mælesyre bakterier til maven samt evt. ProKolin? :slight_smile:

anna[/quote]

Ja afføringen lugter(gør det ikke altid det?) men jeg synes ikke der er den store forskel på lugten fra Mau til Trols… Ingen afføringsprøve endnu nej.
Mælkesyrebakterier siger du, nogen særlig form? Jeg har forøgt med A38.
ProKolin kender jeg ikke, men vi har forsøgt os med zoolac - dog uden noget fabelagtigt resultat.

Hvordan fungerer det med afføringsprøve - skal jeg medbringe en prøve, eller kan dyrlægen tage en på klinikken?

Ja, jeg spørger måske dumt, men det har bare ikke været aktuelt før :ok:

[quote=Rimmen;257791]Ja afføringen lugter(gør det ikke altid det?) men jeg synes ikke der er den store forskel på lugten fra Mau til Trols… Ingen afføringsprøve endnu nej.
Mælkesyrebakterier siger du, nogen særlig form? Jeg har forøgt med A38.
ProKolin kender jeg ikke, men vi har forsøgt os med zoolac - dog uden noget fabelagtigt resultat.

Hvordan fungerer det med afføringsprøve - skal jeg medbringe en prøve, eller kan dyrlægen tage en på klinikken?

Ja, jeg spørger måske dumt, men det har bare ikke været aktuelt før :ok:[/quote]

Probiotics eller probiotin kan hjælpe med at stabilisere maven - de elsker det og det drysses ud over deres foder. Det er mælkesyrebakterier i pulverform :slight_smile: de er rigtig godt

ville zoolac ikke stabilisere maven igen :slight_smile:

[quote=Rimmen;257791]Ja afføringen lugter(gør det ikke altid det?) men jeg synes ikke der er den store forskel på lugten fra Mau til Trols… Ingen afføringsprøve endnu nej.
Mælkesyrebakterier siger du, nogen særlig form? Jeg har forøgt med A38.
ProKolin kender jeg ikke, men vi har forsøgt os med zoolac - dog uden noget fabelagtigt resultat.

Hvordan fungerer det med afføringsprøve - skal jeg medbringe en prøve, eller kan dyrlægen tage en på klinikken?

Ja, jeg spørger måske dumt, men det har bare ikke været aktuelt før :ok:[/quote]
Det samles op i en pose fra bakken, lissom du ville have gjort med en hundepose. Og så afleverer man det til en dyrlæge som kan foretage laboratorieundersøgelserne eller sende det til nogen der kan.

Ellers sæt missen på skånekost. Havregryn/grød med kogt torsk og ymer evt. Spørg din dyrlæge om det også.

Diverse foderskift gør helt sikkert ikke situationen bedre.

Måske, ZooLac har kun hjulpet dem der har modtaget mine penge - aldrig maverne.

Probiocin fra USA eller Symbioflor I fra Tyskland er favoritter her i huset. Hjælper det ikke i løbet af et par dage bliver der kørt en afføringsprofil.

Disse produkter kan afjælpe en mindre ubalance, stor bakterievækst eller parasitter kan det kun dæmpe - der skal behandles korrekt for det katten fejler.

Nope… ikke det mindste.

Tak, det må jeg kigge efter.

[quote=Sheer;257803]Det samles op i en pose fra bakken, lissom du ville have gjort med en hundepose. Og så afleverer man det til en dyrlæge som kan foretage laboratorieundersøgelserne eller sende det til nogen der kan.

Ellers sæt missen på skånekost. Havregryn/grød med kogt torsk og ymer evt. Spørg din dyrlæge om det også.

Diverse foderskift gør helt sikkert ikke situationen bedre.[/quote]
Super, tak. Skal han have det ved siden af tørfoderet eller det alene?

[quote=Lis Dahlstrøm;257804]Måske, ZooLac har kun hjulpet dem der har modtaget mine penge - aldrig maverne.

Probiocin fra USA eller Symbioflor I fra Tyskland er favoritter her i huset. Hjælper det ikke i løbet af et par dage bliver der kørt en afføringsprofil.

Disse produkter kan afjælpe en mindre ubalance, stor bakterievækst eller parasitter kan det kun dæmpe - der skal behandles korrekt for det katten fejler.[/quote]
Enig, jeg er bestemt ikke imponeret over Zoolac… Symbioflor - det mennesker også tager?

Nu giver jeg lige “kuren” nogle dage, og ellers må vi afsted til dr. dyr.

Det er jo ikke desideret “splat”-mave han har.

Skånekost bruger man gerne meget midlertidigt og med dyrlægen med på råd. Så… spørg din dyrlæge.

For om det skal være sammen med tørfoderet eller ikke kommer jo an på om foderet er en del af problemet.

[quote=Rimmen;257809]
Enig, jeg er bestemt ikke imponeret over Zoolac… Symbioflor - det mennesker også tager?

.[/quote]

Ja, SYMBIOFLOR I er til mennesker - jeg køber det her www.versandapo.de

I dårlige kattemaver findes ofte overvækst af enterococces faeceum - overvæksten er normalt indikering af andet er galt. Jeg tror det præcis er det Symbioflor I er god til - at holde enterococcus i balance - det er intet dokumenteret for mit belæg - kune egne ideer og obervationer

OPDATERING

Nu har drengene jo kørt på Iams Hairball Control i et godt stykke tid, dog blandet op med intestinal og dental stadigvæk… Og Mau’s mave er helt sikkert blevet bedre, det er blevet mere fast :)! Men for pokker hvor deres afføring dog stinker nu efter de får det foder… Det er virkelig stygt.
Det har ikke generet os før, men nu kan man ikke holde ud at være på badeværelset når de har været ude og gøre deres…

I andre der fodre med Iams hairball, er det også noget i oplever?
Jeg regner med at fortsætte med Iams indtil deres maver er helt stabile, og så vil jeg nok se mig om efter noget som evt også kan fungerer på, men som ikke lugter SÅ stygt. :S

[quote=Rimmen;276945]

I andre der fodre med Iams hairball, er det også noget i oplever?
Jeg regner med at fortsætte med Iams indtil deres maver er helt stabile, og så vil jeg nok se mig om efter noget som evt også kan fungerer på, men som ikke lugter SÅ stygt. :S[/quote]

ja i starten var det hæsligt - men efter 2 md ca - så rettede det sig hos mig :slight_smile:

Ok… så får det en chance, hehe… Det bliver nok ikke meget bedre heller imens de stadig har blandet de to andre fodertyper i… Jeg kan ikke lure om jeg skal tage hul på den pose intestinal jeg har stående, eller bare blande dental og Iams sammen… gad vide om det vil betyde noget…

Jeg har også bemærket at Mau ikke tygger det mad han kan undgå at tygge… Han tygger gerne de store dental kroketter, men alt det andet sluger han mere eller mindre… Og jeg vil jo gerne at han tyggede det i stedet. Men det kan han jo nok ikke overtales til. :?
En skam de fleste produkter har så små kroketter.

Som jeg har forstået de snart mange tråde, der har været om dårlig mave, så hedder den IAMS Hairball og intet andet, så det er måske ikke nogen god idé at blande :?

mine er blandet 50/50 og har været det siden den gang de havde dårlig mave…

50/50 er fint - men for at få problemet løst er jeg enig i at det vil være en god ide at give det rent i en måneds tid

Nej men man jo heller ikke skifte fra et foder til et andet fra dag til dag… :?
De har fået det blandet i en måneds tid nu, med større og større procentdel af Iams… Og af henyn til deres tænder kunne jeg godt tænke mig at de kunne fortsætte med et dental produkt også… (Men egentlig, så ved jeg ikke hvor meget det hjælper når det kommer til stykket:øhmm:)

[quote=Rimmen;276977]Nej men man jo heller ikke skifte fra et foder til et andet fra dag til dag… :?
De har fået det blandet i en måneds tid nu, med større og større procentdel af Iams… Og af henyn til deres tænder kunne jeg godt tænke mig at de kunne fortsætte med et dental produkt også… (Men egentlig, så ved jeg ikke hvor meget det hjælper når det kommer til stykket:øhmm:)[/quote]

en måned fra eller til med dental gør ingen forskel… du kan roligt give 100% hairball

Udmærket så… så vil jeg ikke tage hul på den intestinal, så kan den jo snildt sælges igen… Og posen med dental for lov at vente :slight_smile:

:tak:

Det foder er godt som de siger , men min dyrelæge siger dampet kylling (du skal ikke koge det men pakket det i staniol og bage det i oven ) og så cultura …

Det har hjulpet vores kat , vi har købt orijen og vi kan mærke forskel en stor forskel .

PØJ PØJ

[quote=skeem;276996]Det foder er godt som de siger , men min dyrelæge siger dampet kylling (du skal ikke koge det men pakket det i staniol og bage det i oven ) og så cultura …

Det har hjulpet vores kat , vi har købt orijen og vi kan mærke forskel en stor forskel .

PØJ PØJ[/quote]
Jeg vil også gerne over på Orijen da jeg rigtig godt kan lide konceptet, men lige nu skal maverne bare blive helt gode og fine, så tager et par måneder med Iams, og tager vi den derfra :slight_smile: