Livmoderbetændelse - kryds fingre

SUK - jeg har lige opdaget at Cassie har lidt gulligt flåd fra skede :S og jeg frygter livmoderbetændelse.

Jeg får selvfølgelig en tid hos dyrlægen som det første i morgen, men jeg frygter for hendes fertillitet. Hun er helt frisk og upåvirket uden tegn på feber eller noget ubehag. Kun en lille smule flåd…

Jeg ved at mange har gode erfaringer med en hurtig parring efter endt antibiotika kur, men det er lidt svært for os, da vi skal til Sydafrika i juli, og nok ikke kan påregne at få passet en mor med killinger.

Cassie er vigtig for mit opdræt og jeg venter mig meget af hendes og Stormy’s killinger, men planen var at hun først skulle parres mens vi var på ferie i Juli. Nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.

Bliver hun parret om ca. 14. dage vil killingerne være ca 10 uger når vi skal på ferie, og jeg vil ikke sende så små killinger i pension grundet smittefaren. Vi har desværre ikke nogen, der kan passe dem i hjemmet, så derfor skulle kuldet vente til efter ferien.

Hvad er Jeres erfaring med fertiliteten efter en livmoderbetændelse og hvorlænge har nogen prøvet at vente med en parring, og stadig haft et godt resultat.

Kryds fingre for Cassie i morgen :kryds: Jeg håber jo sådan på nogen skønne mislinger med hendes gode farve og sind…

Jeg har haft en med livmoderbetændelse, som ikke blev parret lige efter. Hun blev helt rask, men hun fik ikke flere kuld, da hun blev steriliseret knap et år efter. Så jeg har desværre ikke så meget at bidrage med.

Min ene dyrlæge mener ikke, at en drægtighed kan ændre på fertiliteten efter livmoderbetændelse.

Jeg håber, at det løser sig for dig :kryds: :kryds: :kryds:

Jeg kender flere, der har ventet - uden det har givet problemer.
Umiddelbart tænker jeg også, at det kan have noget at gøre med, hvor voldsom en livmoderbetændelse det drejer sig om.
Håber det ikke er noget særligt :kryds:

Jeg kender flere, der har ventet - uden det har givet problemer.
Umiddelbart tænker jeg også, at det kan have noget at gøre med, hvor voldsom en livmoderbetændelse det drejer sig om.
Håber det ikke er noget særligt :kryds:

Jeg har prøvet det med een af mine hunkatte… Hun havde heldigvis en åben betændelse - så vi opdagede det hurtigt… hun blev heller ikke parret lige med det sammen - af to grunde…

  1. hun var stadig på medicin da hun gik i løb igen
  2. hun havde lige haft killinger

så vi gav hende p-piller i stedet i et stykke tid og krydsede så fingre for at hun blev gravid når hun blev parret. Heldigvis blev hun gravid efterfølgende og har ikke siden haft problemer. ej heller ingen tilbagevendende betændelse siden.:ok:

Så har vi lige haft en hunkat - der har et kuld killinger som er 3 mdr. nu - som lige har været i behandling for livmoderbetændelse. Hun er lige blevet færdig med sin behandling og vi har valgt at sætte hende på P-piller, da vi hun ikke skal have killinger lige nu.
Det kan hendes kondition simpelthen ikke tage - så vi må krydse fingre for at hun ikke har taget “skade” af sin betændelse.
Det finder vi ud af til sommer/sensommer, når det er tid for hende at tænke på børn igen.
Hvis hendes kondition er til det - vel og mærke :ok:

Jeg er sikker på at det nok skal gå med din truntepige - men sender selvfølgelig :kryds::kryds: afsted.

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Så er vi tilbage :slight_smile: og jeg tror Jeres krydsede fingre virkede :thumbup:

Der var lidt synligt flåd, så Anne tog en prøve, og vi bestemte os også for lige at scanne hende for at se nærmere på livmoderen, selvom der ikke umiddelbart kunne mærkes noget.

Scanningen viste ingen vædske og ingen fortykning af livmodervæggen. Alt så flot ud. Prøven fra skeden viste nogle betændelsesceller men ingen bakterieceller. Hvordan det så end kan hænge sammen :?

Så diagnosen lyder på en mild skedebetændelse og Noroclav i en uge, så skulle det gerne være væk.

Cassie tog det bare så flot og spandt gennem næsten det hele, og både dyrlæge og sygeplejerske fik møsser, da vi var færdige :hjerte::hjerte::hjerte:

Måske skedekatar eller noget i den stil?
Fie havde noget på et tidspunkt, hvor Stig sagde skedekatar. Hun blev slet ikke behandlet, men jeg skulle holde godt øje med hende. Det gik over af sig selv i løbet af nogle dage.

[QUOTE=Wijelo;797917]Så er vi tilbage :slight_smile: og jeg tror Jeres krydsede fingre virkede :thumbup:

Der var lidt synligt flåd, så Anne tog en prøve, og vi bestemte os også for lige at scanne hende for at se nærmere på livmoderen, selvom der ikke umiddelbart kunne mærkes noget.

Scanningen viste ingen vædske og ingen fortykning af livmodervæggen. Alt så flot ud. Prøven fra skeden viste nogle betændelsesceller men ingen bakterieceller. Hvordan det så end kan hænge sammen :?

Så diagnosen lyder på en mild skedebetændelse og Noroclav i en uge, så skulle det gerne være væk.

Cassie tog det bare så flot og spandt gennem næsten det hele, og både dyrlæge og sygeplejerske fik møsser, da vi var færdige :hjerte::hjerte::hjerte:[/QUOTE]

Ih hvor dejligt at høre, jeg håber, at alt går, som det skal :kryds: :kryds:

[QUOTE=Wijelo;797917]Så er vi tilbage :slight_smile: og jeg tror Jeres krydsede fingre virkede :thumbup:

Der var lidt synligt flåd, så Anne tog en prøve, og vi bestemte os også for lige at scanne hende for at se nærmere på livmoderen, selvom der ikke umiddelbart kunne mærkes noget.

Scanningen viste ingen vædske og ingen fortykning af livmodervæggen. Alt så flot ud. Prøven fra skeden viste nogle betændelsesceller men ingen bakterieceller. Hvordan det så end kan hænge sammen :?

Så diagnosen lyder på en mild skedebetændelse og Noroclav i en uge, så skulle det gerne være væk.

Cassie tog det bare så flot og spandt gennem næsten det hele, og både dyrlæge og sygeplejerske fik møsser, da vi var færdige :hjerte::hjerte::hjerte:[/QUOTE]

Dejlig opdatering.

og så lige; betændelsesceller er jo egentlig kroppens egne celler. De findes overalt hele tiden, men er typisk til stede i større atal ved infektioner o.lign, da der her vil frigives kemiske stoffer der kalder på dem. Derfor kan der ved en inflammation være disse celler uden bakterier, de kan også ses ved virus og andre reaktioner, men det kan jo også sagtens være at der var så få bakterier, at de er elimineret, eller at de ikke lige kom med i prøven.

Missebarnet fik Alizin da hun have (åben) livmoderbetændelse.
Hun blev parret i 2. løbetid efter, hun var stadig i behandling i den første løbetid efter.

Der kom fire fine børn :slight_smile: