Løbegård færdig - kat lukket ud

Endelig blev vi færdige med løbegården i aftes kl 22…, hvor vi ikke længere ku tillade os at hamre.
Sad ude og nød at kattene undersøgte området.
I morges da budet kom med reklamer, var alle kattene inde… Efter et par timer opdagede vi Pusser og Simba var væk. Der er ingen smuthuller.

• Eneste forklaring er budet har åbnet lågen… Postkassen sidder ellers på huset, men måske et nyt bud…
  • Endelig færdig og 2 katte væk. En er vendt tilbage, men Simba mangler. - Derfor står begge låger nu åbne og de 4 resterende katte nøjes igen med terrassen…
  • Håber bare Simba kommer igen… Han har jo været ude før.
  • Hvad nytter det med løbegård, hvis folk åbner døren.
  • Vi vil have et gult skilt over håndtaget med skriften:" KATTENE MÅ IKKE LUKKES UD"…
  • Er det ikke bare for surt???
    Venter på Simba… Snøft. -bleg

Enig -thumbs

Jo hvor er det dog surt. Jeg håber snart at Simba er hjemme igen. Vi har skilte på alle 3 indgange til haven. Og posten ved at han skal passe på, når han åbner hoveddøren. Vi har også gjort, så vi stadig kan lukke af på terrassen, hvis der skulle opstå noget, så vi er nødt til at lukke af i haven.

Er jeres løbegård helt lukket foroven?

Nej hvor trist…håber snart at Simba kommer hjem…

Hvorfor får du ikke en postkasse der står ude ved vejen…så er der jo slet ikke nogen der har grund til at skal ind i jeres have…

Der er helt lukket foroven med tråd… På nær i gavlen hvor der er 2 hjørner ca 2.5 meter oppe… Der er ingen stammer eller træ op til. Kun muret væg. Ved at Simba pga sin ryg kun kan hoppe op i sofaen og f.x. aldrig kravler meget i træer eller hopper op på køkkenbordet som de andre 2 voksne katte… Nu Otis jo den lille… Var nervøs for om han ku komme igennem tråden. Han har vokset sig stor på de halvanden uge og kommer ikke gennem tråden, hvilket han ellers gjorde for en uge siden på terrassen, hvor Casper flåede lågen op og sprang ud og hentede ham ind…

• De 2 huller ved gavlen skal der sætttes små plader på med skruer… Har malet spånplade, men tror virkelig ikke på de er kommet den vej… Simba kan jo ikke hoppe op… Så 2.5 meter jo for vildt…

• Det regner nu, så håber han vender hjem…

• De håndtag der er i løbegården kan der sættes hængelås på, men hvor vil det være træls…

• Vi var bare over-lykkelige i går…

Pyyyyeeehhaaa. Simba havde blot gemt sig i et skab, men Pusser kom udefra… Hørte lige skraben fra et skab.

• Selvom postkassen er udenfor indhegningen, får vi den flyttet snart. Min mand arbejder jo også ved PostDanmark kundeservice, og siger de huse der har byggetilladelse efter 1973 alligevel skal flytte postkasserne ud til vejen…

• Det jo også nemmere for posten og der kommer ikke nogen tæt på her…

• Nogen der ved, hvor vi får lavet sådan et stort lamineret skilt alligevel???

Hvor stort skal det være?? :? Jeg har en lamineringsmaskine, så jeg kan sende et til dig, men kan max lave A4… :slight_smile: Men sig endelig til, så kan jeg lave det i weekenden… :smiley:

LenA: Du må meget gerne lave et skilt… Skal nok betale. Ved ikke om vi skal føre penge til en konto eller hvordan du gør…???

Tror man ligger mest mærke til et gult skilt… Det er jo advarsler på arbejdspladser.
Vil gerne have et skilt med gul baggrund, hvor der står, “kattene må IKKE lukkes ud”… Det må gerne stå med sort og IKKE med rød, hvis det kan lade sig gøre.

• IKKE med stort…

Jo jamen jeg skriver lige til dig i weekenden så, når jeg har fået lavet et… -thumbs Så finder vi af hvorn og hvorledes… -høhø

Hvor er det godt at Simba er “fundet”. Århhhhh de katte og deres unoder kan gøre en gammel før tid.
Hvis ikke i gider at låse en hængelås op hver gang i skal i gennem døren men gerne vil ha den sikret lidt mere kan i bruge en karabiner.

På vores skilte, der er lamineret står der: “Pas på vores katte - hold porten lukket” :slight_smile:

Nu er jeg jo så en hystade af rang når det kommer til løbegårdene.

Jeg ville ikke turde ikke at have lås på dørene.

Tænk nu hvis nogle børn bare gik ind og snakkede med kattene og så ikke lukkede efter sig, eller næsten værre endnu hvis folk tog mine elskede kræ, det har man jo hørt om…

Jeg ville blive ulykkelig.

Nu aner jeg jo ikke hvor og hvordan i bor og jeg taler kun ud fra egne tanker, så i behøver ikke være enige, som indrømmet er jeg en hystade GGG

Her er jeg fuldstændig enig. Du må have dig en lås på søde Lonnie, det er SÅ nemt liiiige at nuppe et par katte i en løbegård.

P.t kan der sættes hængelås på indefra. Måske skal vi vende det ved hoveddøren… Altså ud mod vejen, så vi kan sætte lås på.

• Tror ikke der kommer nogen i baghaven.
    Der bor en længere nede af vejen, der har 2 hunde. Han har sat overvågningskameraer op. Deres nabo var så fræk at gå ind til hundene, når de ikke var hjemme… De fodrede dem endda. Han blev tosset. Han går på jagt med hundene og man ser jo mange overvægtige hunde, så det er da ikke fedt hvis folk bare kommer forbi med mad… Totalt sindssygt.
  • Måske sku vi have en sirene, der gik i gang, hvis folk tog i håndtaget… -muhaha

Strøm i håndtaget Lonnie -muhaha