Løbegård til katte - der kan fjernes!

Vi vil gerne have en løbegård til Emma og Pelle. Men vi er lidt fantasiløse :ups:

Vi må godt sætte en op - men vi skal fjerne den når vi flytter og det gør vi måske om 5 måneder :thumbdown:
Derfor vil vi jo gerne have en som nærmest kan “tages med” til et nyt sted.

Vores have er cirka på størrelse med et stort frimærke (læs: 5*3 meter)

Kan vi lave et slags “bur”?? Jeg tænker en slags kæmpe kaninbur eller noget i den stil?

Da vi ikke har super mange penge, skal det jo helst heller ikke koste en bondegård…

Nogen kreative ideer???

TEGN OG FORTÆL gerne :tihi: Hvis ideerne er der, håber jeg vi kan begynde i weekenden. (medmindre der skal PINDE i jorden, så er den nok lidt for hård!)

Jeg lavede en af en teltpavillion, da jeg boede på kollegie. Den blev overtaget af nogle andre studerende med kat, da jeg flyttede, de tog den op hel og bar den hen til deres terrasse, så fjernbar er den - sådan da.

Der er lidt billeder af den her

Se også denne tråd. Der er min også igen i indlæg nr. 10. :fin:

Hvis du nu starter med at fortælle om hvordan jeres have er opdelt lige nu så ville det måske være nemmere. Er der hegn indtil naboen? ER der hæk?

Tegn og fortæl :høhø:

Vores have er helt firkantet. Den har hegn på de to af siderne - den tredie side er vores udestue.
Den sidste side er helt fri. Den går ud til vores nabos indkørsel til hans firmabil.
Hegnet er cirka 160 cm højt.

Jeg havde overvejet at smide nogle hyldedimser på hegnet, de store også noget hønsetråd ud. Også ja, ved jeg ikke lige med den sidste side, men bygge noget simpelt hegn/hønsetråd op der…

Sheer - Genialt!! Det skal kærestens se, det må han da kunne lave!!!

Ja, jeg vil også anbefale hyldeknægte med hegn på, til de sider i har oppe nu. Det regner vi med at gøre på vores flethegn/lamelhegn på 170-180 cm i højden.
Derudover så ja, lige at få lavet en ramme til den sidste side bare? Sådan en det kan sættes fast på hegnet på de andre sider, men som nemt kan fjernes :slight_smile:

Ja, det tror jeg også bliver løsningen. Også kan det sættes op selvom jorden er hård!!

Når kæresten vågner, vil jeg meddele ham om at han nu har et projekt! :ups::thumbup:

Abaddon - Og virker hyldeknægte med hegn ikke, så kan man jo forholdsvis nemt sætte en elektrisk tråd op, det regner vi med at gøre hvis det andet ikke er nok.

Har bare hørt at det skulle være skidt?

Kæresten lød ikke til at være begejstret for at skulle lave det i weekenden, men så må jeg bare selv se om ikke jeg kan fuske noget! Vil så gerne have det lavet, men er bare ikke nogen særlig god handymand!! :ups:

Abaddon - Men elektrisk hegn? Hvorfor? Har jeg ikke hørt fra nogen :slight_smile:

Kan ikke huske de præcise grunde… Men noget med at hvis de slipper ud fx, forbinder de området med smerte. Og at det aldrig er en god ting at lære dyr noget med afstraffelse…

Men hvad ved jeg, jeg tager åbenbart ofte fejl :S

[quote=Abaddon;322977]Kan ikke huske de præcise grunde… Men noget med at hvis de slipper ud fx, forbinder de området med smerte. Og at det aldrig er en god ting at lære dyr noget med afstraffelse…

Men hvad ved jeg, jeg tager åbenbart ofte fejl :S[/quote]

Jeg har strømførende tråd på min indhegning - det virker glimrende :slight_smile:

Problemet er, at katten jo reelt godt kan komme ud og nogle af kattene skal finde ud af, at det er ubehageligt - det har jeg prøvet med 2 katte og de kom begge gerne tilbage (og den ene forsøgte så lige igen om det virkelig gjorde ondt :tihi:).
Så helt slemt kan det ikke være :wink:

Men jeg tør ikke lade en fertil han eller hunkat i løbetid være ude - der tror jeg instinkterne tager så meget over, at de vil være fuldstændig ligeglade med strøm.

Min far er hjemme i weekenden, og vil hjælpe med at bygge en løbegård. Min onkel vil også gerne hjælpe. De kommer og tager mål på lørdag, også håber jeg de får den bygget i denne weekend.

Emma kan blive neutraliseret til februar, så håber jeg at den her løsning er god nok til februar!

Vi sætter samtidig en kattelem I, så hun selv kan gå ud i løbegården :slight_smile:

Nå ja, hvis hun da kan finde ud af at bruge sådan en lem… :tihi:

Jeg har jo denne som både var nem at sætte op og vil være nem at pille ned.

http://halgreens.dk/indhegning.htm