Løbetid hvor længe skal jeg vente?

Hej folkens.

Min lille dame født. d. 17-11-09 Havde sin første løb da hun var ca. 6 mdr gammel, ikke noget særligt men den var der. Kan så desværre ikke helt huske hvordan det gik der fra, men mener at hun har været rimelig regelmæssig, på et tidspunkt hver 4 uge, dog stadig ikke særlig stærk i sin løbetid.

D. 3-1-11 har hun en helt normal løbetid i bedste råve efter han katte stil.
D. 3-3-11 går endelig i løb igen og hun bliver fluks kørt til parring.
D. 30-04-11 Tre dage før vi ventede killinger (tegnene var der) gik hun i løb igen. Dr. dyr erklærede hende tom.

Nu venter vi spændt på at vi igen skal ramme hendes forbistrede 2 mdrs. interval, så vores lånte hankat kan få lov til at parre hende.

Men hvor normalt eller unormalt er det lige at have en hun kat der går i løb hver anden måned? Og vil så gerne lige erklære det for multi R… hvis damen skulle gå tom igen… Lang vente tid!!!

Jeg vil altså også snart have babyer, be pænt om :bebe:

Jeg tror, der er en regel om, at jo mere utålmodig opdrætter er for løbetider og killinger, jo mere tålmodig bliver hunkatten. Løbetidscyklusser er individuelle og kan være påvirkede af stress og klima osv. Giv ikke op!

Spørgsmål - var der ikke noget med at han gik og parrede hende på et tidspunkt? Hvor du mente at hun ikke var i løbetid? (for damerne kan jo altså være bemærkelsesværdige tavse, hvis hankatten de vil ha’, allerede er der)

Tja… hvor lang du skal vente på tiden jo vise - men jeg har lige ventet i 1½ år på en hunkat som gik i løb, blev parret - og gik tom… Det gjorde vi så 4 gange med 4 forskellige hankatte - og hver evig eneste gang gik damen tom… :venter::venter::venter:

Og nu endelig - 1½ år efter - har vi fået sat hende sammen med hendes livs kærlighed og vi skal have små børn om små 14 dage… :D:D

Så det eneste jeg kan sige - TÅLMODIGHED OG ATTER TÅLMODIGHED… det lønner sig i sidste ende :ok::ok::ok:

De har så ikke parret… Tine havde bare spurgt til om der skete noget ved det, hvis de nu gjorde :slight_smile:

ps… nogle gange vælger hunkaten selv den hankat som skal være far til hendes børn… og så kan du råbe og skrige lidt gå tosset du vil :slight_smile: Hvis hunkatten ikke syntes hun passer med hankatten - så er der no way to go… Arrangerede ægteskaber bærer ikke altid vand :slight_smile:

Coogans - Gælder det også hvis de faktisk parrer men hunkatten går tom? Eller er det når hunkatten slet ikke vil vide af hankatten?

Det gælder også når de parrer - har hørt parrinsskrig hver gang… I de fleste tilfælde kan jeg forestille mig at hunkatte “frastøder” fostrene/æggene.
Alle hankatte har tidligere parret og fået killinger og det samme med hunkatten. Men hver gang - ingen killinger eller lyserøde babser :venter::venter:

[QUOTE=Coogans;622880]
Og nu endelig - 1½ år efter - har vi fået sat hende sammen med hendes livs kærlighed og vi skal have små børn om små 14 dage… :D:D

Så det eneste jeg kan sige - TÅLMODIGHED OG ATTER TÅLMODIGHED… det lønner sig i sidste ende :ok::ok::ok:[/QUOTE]

Så er det nu, man fristes til at sige: Er du sikker? :tihi:

Jeg er simpelthen blevet så forsigtigt med lige netop denne “kone” - så hvis jeg ikke var sikker havde jeg ikke skrevet det… Hun er ikke bare blevet småfed af at æde… Den er god nok… Endelig - fristes jeg til at sige :ok::D:D

Hold da helt op, en omgang Lene. De er altså nogle spøjse kræ en gang imellem:? Men godt har høre at det lykkedes i sidste ende :slight_smile: Det bliver da spændende når det så er hendes første babyer :slight_smile:

Den historie har givet mig lidt mod tilbage, vente vente vente… Håber også Jannie kan undvære hendes Gasse lidt endnu, tror efterhånden hun savner sin dejlige dreng :slight_smile:

Tusind tak for opmuntring folkens :ok:

[QUOTE=Ushoosinu;623076]Det bliver da spændende når det så er hendes første babyer :slight_smile:

Den historie har givet mig lidt mod tilbage, vente vente vente… Håber også Jannie kan undvære hendes Gasse lidt endnu, tror efterhånden hun savner sin dejlige dreng :slight_smile:

Tusind tak for opmuntring folkens :ok:[/QUOTE]

Nu er det ikke for at ødelægge dit humør - men damen her jeg taler om har fået killinger før… De hankatte jeg fandt til hende - passede hende åbenbart ikke… :surrender1:

Men det skal nok komme med din pige… er det første gang at hun skal have killinger ??

[QUOTE=Coogans;622904]Det gælder også når de parrer - har hørt parrinsskrig hver gang… I de fleste tilfælde kan jeg forestille mig at hunkatte “frastøder” fostrene/æggene.
Alle hankatte har tidligere parret og fået killinger og det samme med hunkatten. Men hver gang - ingen killinger eller lyserøde babser :venter::venter:[/QUOTE]

Det tror jeg så ikke en hunkat kan. Når hun er parret er hun parret - og så kan hun ikke “sortere” længere.
Derimod kender jeg flere (inkl mig selv), der har haft hunkatte, der har haft meget svært ved at blive drægtige. Min egen hunkat blev parret flere gange og gik tom. Af anden årsag var hun på antibiotika 3. gang hun blev parret - og vupti - der holdt hun på drægtigheden.
Hendes andet kuld skete det samme - ingen drægtighed. Vi satte hende så på antibiotika gangen efter - og ja … igen blev hun drægtig.

Så jeg tror, at flere hunkatte kan have problemer med små uopdagede livmoderbetændelser og derfor ikke kan opnå drægtighed.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;623124]Det tror jeg så ikke en hunkat kan. Når hun er parret er hun parret - og så kan hun ikke “sortere” længere.
Derimod kender jeg flere (inkl mig selv), der har haft hunkatte, der har haft meget svært ved at blive drægtige. Min egen hunkat blev parret flere gange og gik tom. Af anden årsag var hun på antibiotika 3. gang hun blev parret - og vupti - der holdt hun på drægtigheden.
Hendes andet kuld skete det samme - ingen drægtighed. Vi satte hende så på antibiotika gangen efter - og ja … igen blev hun drægtig.

Så jeg tror, at flere hunkatte kan have problemer med små uopdagede livmoderbetændelser og derfor ikke kan opnå drægtighed.[/QUOTE]

Det kan du så have ret i - men i og med at hun aldrig har fået antibiotika kur for “manglede” graviditet eller livmoderbetændelse (den pige har aldrig fejlet noget heldigvis) - så er det svært for mig, at se at det er det, som er problemet.
Hun er tilmed parret igen med en hankat som hun før har fået killinger med - og denne gang - ingen børn… så i mine øjne lidt mystisk !!!

Men for at komme tilbage til emnet - jeg kan forstå at vi har med en førstegangs-pige her, og det er så ikke første gang at jeg hører om hunkatte som er ude på date, som ikke bliver gravide første gang.
Og så er det op på hesten igen og prøve :ok::ok:

[QUOTE=Coogans;623141]Det kan du så have ret i - men i og med at hun aldrig har fået antibiotika kur for “manglede” graviditet eller livmoderbetændelse (den pige har aldrig fejlet noget heldigvis) - så er det svært for mig, at se at det er det, som er problemet.
Hun er tilmed parret igen med en hankat som hun før har fået killinger med - og denne gang - ingen børn… så i mine øjne lidt mystisk !!!
[/QUOTE]

Mjah … jeg tror ikke det er så mystisk endda. Jeg tror godt at hunkatte med fx uopdagede underlivsinfektioner kan blive drægtige - de har blot umådelig svært ved det - og er måske så de hunkatte, der bliver det 1 ud af 10 gange.

Det er helt sikkert, at får jeg igen en hunkat, der ikke “bare lige” bliver drægtig, vil jeg bede dyrlægen om antibiotika ved efterfølgende parring.

Ved ikke om du henviser til min hunkat nu - eller bare sådan generelt. Men min hunkat har 3 kuld bag sig - det er først her det sidste 1½ år konen har haft en tendens til ikke at blive gravid - før nu

Ja og det er jo så ud fra din gode erfaring at du vil bede om det. Alt ære og respekt for det - har haft anden hunkat som ikke havde besvær med at blive gravid - men fødte 2 kuld med døde killinger. Der var liv inden fødsel - men alle døde da de kom ud. Vi startede en kur (kan ikke huske hvad det var ) og det samme skete igen … Hun er nu neutraliseret og dyrlægen fortalte at hendes livmoder var af den art som gjorde det svært for hende at holde på æggene… hvordan det er opstået - det vides ikke. For der er jo kommet 2 kuld efter hende og hun har efterfølgende født 2 kuld som alle var døde… og dette til trods for antibiotika kure…

men selvfølgelig - hver kat reagerer forskelligt og gudskelov for det :smiley:

[QUOTE=Coogans;623165]Ved ikke om du henviser til min hunkat nu - eller bare sådan generelt. Men min hunkat har 3 kuld bag sig - det er først her det sidste 1½ år konen har haft en tendens til ikke at blive gravid - før nu
[/QUOTE]

Det var en helt generel betragtning :slight_smile:

Ok… var ikke helt sikker… så for at undgå misforståelser - så måtte jeg lige have det på det rene :slight_smile:
(det er så nemt at misforstå hinanden på skrift)

[QUOTE=Coogans;623090]Nu er det ikke for at ødelægge dit humør - men damen her jeg taler om har fået killinger før… De hankatte jeg fandt til hende - passede hende åbenbart ikke… :surrender1:

Men det skal nok komme med din pige… er det første gang at hun skal have killinger ??[/QUOTE]

Ahh okay det fik jeg ikke lige fat i, men anyways altid spændende med babyer :slight_smile:

Men håber godt nok at hun syntes at Gaston skal være far, for det syntes jeg:p

Jo Lene, det er hendes første kuld.

[QUOTE=Ushoosinu;623370]Men håber godt nok at hun syntes at Gaston skal være far, for det syntes jeg:p

Jo Lene, det er hendes første kuld.[/QUOTE]

Det skal nok gå - hun skal bare overbevises om at Gaston er hendes livs kærlighed og mon ikke han gør alt hvad han kan for at overbevise hende… :høhø::høhø::høhø::høhø:

Vi krydser fingre for som Gas-ballon´er meget snart :hjerte::hjerte: