Løbetid

Hej Liste

SÅ gik vanilla i løb. Hun har længe gået og sagt som en dué hehe :tihi: . gået og kurret af alt og alle og været SÅ kælen og kærlig.:wehuu: Idag er hun så begyndt at kravle rundt ned på gulvet med numsen i vejret og halen til side.

Drengene Theodor og Gilbert syntes godt nok det er noget underligt noget.

Theodor tog sågar fat i nakken på hende, da han var sikker på at hun da bare ville lege :slight_smile: men forundret blev han godt nok, da hun helt velvilligt lagde sig tilrette for ham da han gjorde det.:S

Han så godt nok sjov ud i hovedet og skyndte sig laaaaaaaangt væk fra hende :tihi:hehe sådan noget pjat gider han ikke

Vanilla er lige blevet 9 måneder.:slight_smile:

.,._

Nåå det lille pus :inlove: og så gidder Theo ikke engang lege :thumbdown: eller er det fordi han ikke ved hvad han skal lege :tihi:

Tillykke med den første løbetid hos Vanilla. Jeg håber at hun er en stille pige ellers kan I nok se frem til at skulle sove med ørepropper i de næste par dage. :stuck_out_tongue:

Har I fundet hankat til hende?

KH

Sofie

Jaa min lille pige:wehuu: hehe ja Theodor og Gilbert virker nærmest skræmt over hendes opførelse og de to drenge rotter sig sammen og ligger og putter langt væk fra Vanilla

[quote=Sofie P.;115362]Tillykke med den første løbetid hos Vanilla. Jeg håber at hun er en stille pige ellers kan I nok se frem til at skulle sove med ørepropper i de næste par dage. :stuck_out_tongue:

Har I fundet hankat til hende?

KH

Sofie[/quote]

Taaak:wehuu: Hun skifter imellem og kurrer som en dur og jamre som en ulv hehe

Jeg har snakket med 2 potentielle hankatte ejere, men er ikke hundrede procent sikker endnu. Jeg syntes det er svært:)

Hvad med jer har i fundet den rette prins Charming for Delia?

[quote=SineGry;115398]Taaak:wehuu: Hun skifter imellem og kurrer som en dur og jamre som en ulv hehe

Jeg har snakket med 2 potentielle hankatte ejere, men er ikke hundrede procent sikker endnu. Jeg syntes det er svært:)

Hvad med jer har i fundet den rette prins Charming for Delia?[/quote]

Uha, det lyder ligesom en blanding mellem Kissy og Hallie. Kissy skreg sig altid igennem 7 dage, og som bonus gik der kun 1 uge i mellem hendes løbetider. -what
Hallie larmede aldrig så meget, men hun rullede og kurrede til den store guldmedalje, samt fik spontan fod fetish når hun var i løbetid. :tihi:

Det er altid svært at finde den helt rette hankat, det skal jo helst være en hankat, der komplimentere Vanilla og som samtidig har nogle stærke sider, som hun måske mangler. Derudover er der vigtige aspekter som sundhed, temperament og ikke mindst udseende… :slight_smile:

Vi har to hankatte planlagt til Delia, og begge er i “fare” for snart at blive kastreret, så hvilken en der bliver afhænger af mange faktorer, som er lidt ude af vores kontrol.

KH

Sofie

[quote=Sofie P.;115409]Uha, det lyder ligesom en blanding mellem Kissy og Hallie. Kissy skreg sig altid igennem 7 dage, og som bonus gik der kun 1 uge i mellem hendes løbetider. -what ÅÅhhh GUD hvor frygteligt:S
Hallie larmede aldrig så meget, men hun rullede og kurrede til den store guldmedalje, samt fik spontan fod fetish når hun var i løbetid. :tihi: Nåååå sødt hehe:wehuu:

Det er altid svært at finde den helt rette hankat, det skal jo helst være en hankat, der komplimentere Vanilla og som samtidig har nogle stærke sider, som hun måske mangler. Derudover er der vigtige aspekter som sundhed, temperament og ikke mindst udseende… :slight_smile:

Nemlig lige præcist. Sundhed er det aller vigtigste og derefter kommer at hankatten gerne må have en super ørestilling da Vanillas godt kunne have været bedre.

Der er også altid ønske farver osv men det er ikke det jeg vægter højest i denne første parring’

Vi har to hankatte planlagt til Delia, og begge er i “fare” for snart at blive kastreret, så hvilken en der bliver afhænger af mange faktorer, som er lidt ude af vores kontrol.

Uuhhh spændene og så må vi :kryds: for at de ikke når at blive snippet

KH

Sofie[/quote]

Hvor gammel er Delia og hvornår vil i gerne have hende parret? altså hvis det passer damen?-love

Ååh gud Vanilla jagter Theodor i hele huset og Theodor flygter fra hende:S

HUn kan slet ikke lade ham være i fred og han syntes det er SÅ slemt for ham:tihi:

Hvorfor dælen jagter hum ham SÅ meget er det normalt?:?

[quote=SineGry;115438]
Hvor gammel er Delia og hvornår vil i gerne have hende parret? altså hvis det passer damen?-love[/quote]

Delia bliver 9 måneder d. 18 februar. :slight_smile: Jeg vil egentligt helst parre Delia når hun er ca. 1 år, så vi dermed kan nå at få hende HCM scannet inden hun går i avl.
Men jeg kender hendes linier og de plejer, at gå tidligt i løbetid og have mange hyppigt efter hinanden, så det er ikke sikkert det kan lade sig gøre. Jeg vil ikke smide p-piller i hende, så derfor kan det bliver mere presset, men fra ca. d. 18. marts, når hun er 10 måneder, så er det for mig okay hun bliver parret. Det er ud fra en vurdering af, at hun har en fin størrelse nu, og er ved at være moden psykisk.

Vanilla er i øvrigt en rigtig skøn pige, og hun er en rigtig god start på dit opdræt, så det bliver spændende at se hvad I får lavet af killinger. :inlove:

KH

Sofie

[quote=SineGry;115448]
Hvorfor dælen jagter hum ham SÅ meget er det normalt?:?[/quote]

Pigerne kan altså også godt blive lidt ‘bitchy’, når de er i løbetid, og det må de andre katte i huset så lever med, lidt ala PMS. -høhø

KH

Sofie

[quote=Sofie P.;115456]Delia bliver 9 måneder d. 18 februar. :slight_smile: Jeg vil egentligt helst parre Delia når hun er ca. 1 år, så vi dermed kan nå at få hende HCM scannet inden hun går i avl.

Ja det med den HCM scanning er der godt nok mange delte meninger om især når man spørger de forskellige birma ejer på de forskellige lister.
Jeg har kigget på de katte der ligger i Vanilla og kan ikke umiddelbart finde nogen med problemer der, men om de har haft uden vi ved det er selvfølgelig ikke til at sige:?

Men jeg kender hendes linier og de plejer, at gå tidligt i løbetid og have mange hyppigt efter hinanden, så det er ikke sikkert det kan lade sig gøre. Jeg vil ikke smide p-piller i hende,

Jeg vil også aller helst undgå P Piller men bliver hun meget fertil med mange lange løbetider kan det blive en nødvendighed.:S

så derfor kan det bliver mere presset, men fra ca. d. 18. marts, når hun er 10 måneder, så er det for mig okay hun bliver parret. Det er ud fra en vurdering af, at hun har en fin størrelse nu, og er ved at være moden psykisk.

Vanilla er i øvrigt en rigtig skøn pige, og hun er en rigtig god start på dit opdræt, så det bliver spændende at se hvad I får lavet af killinger. :inlove:

Tuuusinde tak:wehuu: Hun er bare I MINE øjne jordens mest fantastiske dejlige kælekat. Så kærlig og kælen overfor alle der kommer her i huset. En rigtig hyggefis. Fantastisk temperament :hjerte:

Er meget spændt på hvad der kan komme af små vanilla mislinger fra hende en dag:inlove:

KH

Sofie[/quote]

:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

[quote=Sofie P.;115460]Pigerne kan altså også godt blive lidt ‘bitchy’, når de er i løbetid, og det må de andre katte i huset så lever med, lidt ala PMS. -høhø

KH

Sofie[/quote]

Okay hehe her virker det dog som om hun nærmest gerne ville voldtage Theodor:ups:

Ham og Gilbert hopper op på bordene og skænken for at komme væk fra hende:tihi:

[quote=SineGry;115473]Okay hehe her virker det dog som om hun nærmest gerne ville voldtage Theodor:ups:

Ham og Gilbert hopper op på bordene og skænken for at komme væk fra hende:tihi:[/quote]

Åh, nej dog, stakkels små mænd’er…:tihi:

Med hensyn til HCM scanning, så er det meget blandet holdning til det. Jeg går bestemt ikke ind for man bare tester for hvad som helst, men HCM er kendt i racen, og desværre kan man ikke altid regne med at alle opdrættere er lige villige til at oplyse om sygdomsinformation. Så man må gøre op med sig selv, om det er noget man vil prioritere. ;o)

KH

Sofie

he he så skal du snart til at beslutte dig mht. hankatten :stuck_out_tongue:
Håber ikke hun går så meget i løb som Sookie…der går kun 1 uge imellem og hun er IKKE stille :wink:
Uuuuh glæder mig til der kommer bittesmå Vanillaer som jeg skal nusse på :inlove:

[quote=Nevadaisy;115761]he he så skal du snart til at beslutte dig mht. hankatten :stuck_out_tongue:
Håber ikke hun går så meget i løb som Sookie…der går kun 1 uge imellem og hun er IKKE stille :wink:
Uuuuh glæder mig til der kommer bittesmå Vanillaer som jeg skal nusse på :inlove:[/quote]

HI HI nemlig:)

Det bliver også spændene om Sookie pigen er gravid:wehuu:

Det bliver jo højst sandsyligt mig der skal nusse Sookie mislinger først:wehuu::inlove::hjerte: