Logo i dårlig opløsning?

Ja, jeg sidder her og forsøger at lave noget arbejde for européklubben, hvor jeg skal bruge deres logo. Problemet er bare at jeg synes det er alt for dårlig en opløsning jeg har filen i (fås ikke bedre)

Er der nogen der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre eller hvad jeg kan genskabe logoet i? Jeg overvejer om jeg selv på papir kan tegne katten på logoet op (og så lige ændre antal striber på halen osv.), da det burde ligge indenfor mine tegne evner. Bagefter vil jeg så scanne det ind… Men vil det se herrens ud, eller?

hvad med et tegneprogram? og så tegne oveni ?
Ved det ikke… mangler sku alle mine programmer som lå på den gamle computer som er kaputski…

[QUOTE=Henriette;777067]hvad med et tegneprogram? og så tegne oveni ?
Ved det ikke… mangler sku alle mine programmer som lå på den gamle computer som er kaputski…[/QUOTE]

Tak… Ja, jeg har heller ikke sådan et, og har egentlig heller aldrig prøvet at bruge sådan et :slight_smile:

[QUOTE=Henriette;777067]hvad med et tegneprogram? og så tegne oveni ?
Ved det ikke… mangler sku alle mine programmer som lå på den gamle computer som er kaputski…[/QUOTE]

Tak… Ja, jeg har heller ikke sådan et, og har egentlig heller aldrig prøvet at bruge sådan et :slight_smile:

prøver lige noget - ses om en tre timer haha

Nej nej, jeg er på vej HJEM og i seng :stuck_out_tongue:

ved jeg :slight_smile: men jeg prøver lige at gøre noget ved logoet - tror dog ikke det bliver helt så godt som det skulle -

Katten er skåret mere ud… Halen er meget tydligere, der skal gøres lidt mere ved den, men nu kan du se hvad der kan ske :slight_smile: og så skal der laves skygge på farven også.

Altså ideelt set sku’ den traces i Illustrator så den blev til vektorgrafik der ku’ skaleres efter behov. Men det kræver så
[ol]
[li]Illustrator
[/li][li]Viden om hvordan man bruger Illustrator ordentligt
[/li][/ol]

Og jeg har desværre kun den første del :frowning:

[QUOTE=Henriette;777078]Katten er skåret mere ud… Halen er meget tydligere, der skal gøres lidt mere ved den, men nu kan du se hvad der kan ske :slight_smile: og så skal der laves skygge på farven også.

[/QUOTE]

Tak, jeg kan godt lide det med at omridset er blevet lidt skarpere, men jeg er ikke så glad for halen. Den ligner jo slet ikke det andet nu :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;777081]Altså ideelt set sku’ den traces i Illustrator så den blev til vektorgrafik der ku’ skaleres efter behov. Men det kræver så
[ol]
[li]Illustrator[/li][li]Viden om hvordan man bruger Illustrator ordentligt[/li][/ol]

Og jeg har desværre kun den første del :([/QUOTE]

Ah okay… Ærgeligt nok :slight_smile: Men tak for forslaget, så ved jeg da i det mindste hvad der nok burde gøres…

I Illustrator kan du lave det til vektorgrafik, men jeg tror bare du vil få millioner af punkter, at arbejde videre med.
Der er helt sikkert ikke nogen nem måde at gøre det på - kun den hårde vej.

Det jeg har lært i Illustrator er faktisk ikke sååå vanskeligt igen. Vi prøvede at lave jpg billeder om til vektor grafik, og de værktøjer der er, var ikke så svære at bruge igen. Desværre ligger jeg ikke inde med Illustrator, ellers kunne jeg godt gøre et forsøg.

Vivi - Okay, jeg har aldrig selv prøvet noget i Illustrator, så aner ikke noget om hvordan det fungerer :slight_smile:

Anne - Okay, en skam du ikke har det :smiley:

På tirsdag kan jeg spørge om vi kan få lov til at lege med det, hvis du altså kan vente så længe.

[QUOTE=Eife;777516]Vivi - Okay, jeg har aldrig selv prøvet noget i Illustrator, så aner ikke noget om hvordan det fungerer :slight_smile:
[/QUOTE]

Hvis logoet skal rentegnes, skal det gøres i Illustator - alt andet vil være tåbeligt.
Med en rentegning som vektor, vil I altid kunne skalere ubegrænset - måske I en dag skal have en stand med et kæmpe logo :slight_smile:

Det kan jeg sagtens :slight_smile: Det ville da være rigtig fedt hvis det var en mulighed :thumbup:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;777518]Hvis logoet skal rentegnes, skal det gøres i Illustator - alt andet vil være tåbeligt.
Med en rentegning som vektor, vil I altid kunne skalere ubegrænset - måske I en dag skal have en stand med et kæmpe logo :-)[/QUOTE]

Ja, nemlig… Det er også derfor jeg gerne vil have noget gjort ved det, inden vi begynder at bestille visitkort, skilte til burene osv. :slight_smile:
Men godt at vide at det er Illustrator, det skal gøres i :slight_smile:

[QUOTE=Eife;777061]Ja, jeg sidder her og forsøger at lave noget arbejde for européklubben, hvor jeg skal bruge deres logo. Problemet er bare at jeg synes det er alt for dårlig en opløsning jeg har filen i (fås ikke bedre)

Er der nogen der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre eller hvad jeg kan genskabe logoet i? Jeg overvejer om jeg selv på papir kan tegne katten på logoet op (og så lige ændre antal striber på halen osv.), da det burde ligge indenfor mine tegne evner. Bagefter vil jeg så scanne det ind… Men vil det se herrens ud, eller?

[/QUOTE]

Hej Eva, jeg går ud fra det sidste (mini) billede er den originale tegning af katten? Jeg har prøvet med det du har her, men det er godt nok et lille billede :slight_smile:

Disse (eller denne, det er én fil) har jeg lavet som illustrator vector tegning, dvs. den kan scaleres uendeligt i størrelsen som Vivi siger, uden at miste sin opløsning (uden at blive uskarp)… Fonten er arial…
Dvs. Dem du har her under, er så lige billeder, altså pixles og kan ikke scaleres OP uden at bliver dårligere og uskarpe - MEN fra den originale illustrator fil sætter man den ønskede (plakat eller whatever) størrelse, før man gemmer det som billede (jpg, png) eller pdf til print…

Ellers…, du kender jo helt sikkert bedst selv hvordan mønster skal være, kan du tage den her fil (højreklik og vælg "gem billede som) og tegne dit mønster ind på, så skarpt du nu kan, scanne det og sende til mig. Så vil jeg gerne sætte det sammen til logoet bagefter… (i illustrator så det hele bliver vector, og kan scaleres op så stort som du/i selv ønsker)

Jeg prøvede at trace logoet i illustrator, det er slet ikke svært overhovedet, men det kræver en skarp streg. Hvis man har et OK billede kan det stilles lidt i photoshop inden, men det her er allerede meget blury i originalen fordi der engang har været farve på katten, + billedet er ret småt… Men du kan se her hvordan en trace kan blive med det her logo når den er bedst :? (altså værre… med andre ord :yikes:)

:stuck_out_tongue:

[QUOTE=housecoat;777684]Hej Eva, jeg går ud fra det sidste (mini) billede er den originale tegning af katten? Jeg har prøvet med det du har her, men det er godt nok et lille billede :slight_smile:

Disse (eller denne, det er én fil) har jeg lavet som illustrator vector tegning, dvs. den kan scaleres uendeligt i størrelsen som Vivi siger, uden at miste sin opløsning (uden at blive uskarp)… Fonten er arial…
Dvs. Dem du har her under, er så lige billeder, altså pixles og kan ikke scaleres OP uden at bliver dårligere og uskarpe - MEN fra den originale illustrator fil sætter man den ønskede (plakat eller whatever) størrelse, før man gemmer det som billede (jpg, png) eller pdf til print…

Ellers…, du kender jo helt sikkert bedst selv hvordan mønster skal være, kan du tage den her fil (højreklik og vælg "gem billede som) og tegne dit mønster ind på, så skarpt du nu kan, scanne det og sende til mig. Så vil jeg gerne sætte det sammen til logoet bagefter… (i illustrator så det hele bliver vector, og kan scaleres op så stort som du/i selv ønsker)

Jeg prøvede at trace logoet i illustrator, det er slet ikke svært overhovedet, men det kræver en skarp streg. Hvis man har et OK billede kan det stilles lidt i photoshop inden, men det her er allerede meget blury i originalen fordi der engang har været farve på katten, + billedet er ret småt… Men du kan se her hvordan en trace kan blive med det her logo når den er bedst :? (altså værre… med andre ord :yikes:)

:p[/QUOTE]

WOW! :besvimer: Hvor ser det da bare godt ud med de to første… Kan godt se at resultatet på det sidste er temmelig grumset og grimt…
Men hvor er det da fedt at du har lavet det. :wehu: Jeg sender dig lige en pb!

Så behøver jeg ikke gøre noget ved det kan jeg se… Det er blevet fint.

Nej, men du skal have rigtig mange tak for dit tilbud :thumbup: