Loppemidler i pilleform?

Jeg ved, der findes Program Vet, men dræber det også levende lopper?
Er Capstar også piller?

Holger - den hankat, jeg har rendende - kradser, klør og slikker sig i et væk, så jeg er ret overbevist om at han har lopper - mange lopper :uha:. Men jeg kan ikke komme til ham, så det er udelukket at dryppe noget i nakken. Jeg tænkte, at jeg måske kunne give ham en loppekur i noget kattemad/leverpostej, men hvad er bedst? Ormekur har jeg, så det kan han få ved samme lejlighed.

Han sidder ret tæt ved hegnet og kurrer til mine misser, så det er vel kun et spørgsmål om tid, før de også har lopper :S

(Jeg har allerede tanken at låne en fælde og få ham testet og snippet, når jeg får min bil i næste måned)

Capstar er piller, men de dræber kun de levende lopper der er på katten, så det optimale ville være, hvis du også kunne komme til at dryppe ham i nakken med noget der virker forebyggende efterhånden som æggene udklækker.

Program vet er piller så hudt jeg visker og virker i 4 uger

Det er pasta til oral brug.

Du kan give ham program vet i maden (ligger i ampuller til oralt brug), det stopper lopperne i at formere sig og capstar pillerne til at slå de levende ihjel. Capstar virker ca. 48 timer.

Marina

Hvis han er en stor kat, vil jeg anbefale at bruge program vet i pilleform til hunde - vil tror den kan knuses. Doseringen er mere end ampullen - men det virker. Hvis du kan få kan i en fælde kan du også sprøjte ham med frontline

Han er ret lille, til trods for at han må være et par år. Men han er også ret tynd nu - det bliver de fertile hanner om sommeren. Jeg tror max han vejer 4 kg. :gruble:Jeg tror i første omgang, jeg gør som Marina foreslår. Og så prøver jeg med en ormekur også bagefter. Men een ting ad gangen. Jeg vil helst ikke proppe ham med for meget på een gang.