Lopper capstar

Hejsa

Har en veninde som står i kæmpe loppe problem.
De har en fritløber kat som har lopper.

De har brugt frontline til at dryppe den i nakken med,uden effekt.

I fredags tog de afsted på weekend tur og katten blev igen dryppet og hele huset støvsuget og rengjort og der efter sprøjtet i trinol 810(er i tvivl) men det hed i hvert fald 810 til sidst.

Da de idag kom i af døren sprang mindst 10 lopper på hendes ben med det samme.

Jeg har foreslået dem at prøve med advantage men tænker også at capstar kunne være med til at slå nogen af de lopper ihjel.

Hvor tit og tæt på hinanden må man give capstar??
Findes der andet at sprøjte huset i??

Kh
Anja

Har også prøvet Capstar, men det var gode spildte penge her.

Vi plejer at rense tæpper efter loppeangreb. Der fandtes også andre midler til omgivelserne engang, men de er vist blevet forbudt i DK nu.

Mht. loppemidlerne, der må man prøve sig lidt frem. Capstar brugte vi svjh sammen med et eller andet, der også tog æg og larver, men så er der jo også Advantage osv.

Frontline er der vist mange, der ikke har den gode effekt med mere- det er sjovt nok Frontlinesprayen, der virkede her det år, hvor vi måtte igennem 3 slags loppemidler, før vi fik has på kræene…

Problemet er at lopperne bliver ved med at blive klækket i omgivelserne.
Så selvom frontlin, advantage mv. slår lopperne ihjel når de bider katten, så bliver der ved at klække nye der springer på. Hvis loppe angrebet er blevet udbredt inden man opdager det, så kan det godt tage lang tid at komme til livs.

Behandling af omgivelserne hjælper, men det skal også lige huskes at det er/kan være skadeligt for kat og mennesker.

Capstar slår alle lopper på katten ihjel indenfor 5 timer (eller sådan noget), men det hjælper jo igen lige fedt hvis omgivelserne bliver ved at producere nye.

[quote=Eife;460568]Problemet er at lopperne bliver ved med at blive klækket i omgivelserne.
Så selvom frontlin, advantage mv. slår lopperne ihjel når de bider katten, så bliver der ved at klække nye der springer på. Hvis loppe angrebet er blevet udbredt inden man opdager det, så kan det godt tage lang tid at komme til livs.

Behandling af omgivelserne hjælper, men det skal også lige huskes at det er/kan være skadeligt for kat og mennesker.

Capstar slår alle lopper på katten ihjel indenfor 5 timer (eller sådan noget), men det hjælper jo igen lige fedt hvis omgivelserne bliver ved at producere nye.[/quote]

Det er jeg helt med på - problemet er hvad gør hun nu,så jeg igen kan komme der og drikke kaffe??

Advantage bliver købt i morgen og nok også en pakke capstar - men hvor tit må man give capstar?? og findes der ikke noget at sprøjte huset i så man kan slå så mange kræ ihjel som muligt.

Kh
Anja

Anja - Bliver loppefri, og det tager tid! - eller du sørger for at give din en gang loppekur før du tager på besøg hos hende :slight_smile:

Og det tror jeg står på pakken, ellers prøv google :slight_smile:

Anja, Frontline sprayen virker endnu - men det skal helt ned på huden, for at virke! Katten skal nærmest være gennemblødt i pelsen, hvis det skal virke! Og det er der en edl både katte og ejere, der ikke synes er heeeelt så sjovt :slight_smile:
VH
Susanne

Susanne - Er det ikke godt nok bare at skille pelsen og så dryppe det hele på den strimmel hud der kommer frem der? Eller? :slight_smile:

Nej, hvis det er sprayen, så skal katten faktisk være ganske våd. Til gengæld virker det en del bedre end bare lige at dryppe lidt i nakken med pour-on.
VH
Susanne

Susanne - Jeg mente pipetten, så ok :slight_smile: Har kun prøvet sprayen til helt små killinger - der havde lus! -what Der tog sprayen det fint og nemt

I øvrigt kan jeg anbefale at bruger man sprayen, så spray antal pumpeslag til katten ud i en lille beholder/skål, og så et par gummihandsker på og så gnub katten godt med det, så er det også nemmere at få ind til huden :slight_smile:

Nix jeg kommer der ikke så længe at det er lopper i stil med 10 på benet når man kommer ind af døren.

Jeg har 8 katte og 2 udstillinger planlagt fra nu af og til jul, det tør jeg ikke…

Kh
Anja

Anja - Forstår jeg godt, jeg ville også haaade at få lopper igen!
(Mea havde for 6-7 år siden sidst, vi slap først rigtig af med det fordi vi flyttede)

Vi har en enkelt gang haft lopper her hjemme, der stod den på grundig rengøring. Kattenes senge/tæpper og legesager blev alle sammen vasket. Deres klatretræer m.m blev sprøjtet og på kattene bruge vi en bla. af Advantage og så capstar. Dyrlægen foreslog at købe dem til hund og dele dem så de fik 1/4 pille, så sparer man da lidt penge og kattene fik capstar med 3 dages mellemrum ca. 3-4 gange og så var alt væk

MVH
Gitte

okay - man må ikke både give advantage og sprøjte den til i frontline spray… vel ??

Susanne findes der noget at sprøjte huset i, jeg tænker at det er voldsomt hvis de ret springer på mennesker med det samme man kommer ind af døren og de har 4 børn også,kunne godt tænke mig at give et råd vidre,der virker sådan ca igår!! altså som måske ikke kan udrydde det hele her og nu,men ihvert fald en mærkbar virkning.

Kh
Anja

[quote=GitteS;460601] kattene fik capstar med 3 dages mellemrum ca. 3-4 gange og så var alt væk

MVH
Gitte[/quote]

Tak det siger jeg vidre…

kh
Anja

Da vi fik lopper her i huset fik opus advantage der tog dem der sad på ham, afsted ud og blive passet hos svigerfarmor så vi kunne sprøjte hytten med trinol 810. Dagen efter tog vi hjem igen (Vi blev også passet mens hytten var giftig) og siden har vi hverken set eller mærket noget. Ellers kan man få en Kryb og Kravl spray i kvickly der skulle være mindre giftig.